Zo het brik is gekocht voor de (voorgenomen) challenge van 2024. Dat voorgenomen komt omdat niet te zeggen of het ook werkelijkheid gaat worden (al is dat natuurlijk wel de wens).
Het is een Honda geworden uit 1983 (kenteken in Nederland 1990), dus de motor is ooit geïmporteerd (omdat de teller in km's is wordt ingeschat dat het Duitsland of Canada is geweest).
De motor heeft afgerond iets van 81.6 dkm afgelegd.
Bij de eerste scan is het volgende gevonden;
- tank is lek aan de rechter onderzijde
- banden zijn aan vervangen toe (inclusief ventielen)
- voorvorkkeerring zweet (links), dus keerringen vervangen inclusief de olie
- buddyseat heeft scheuren (bovenzijde moet vernieuwd)
- remmen zijn toe aan revisie (en dan gelijk de originele slangen vervangen)
- een lampje in de km-teller is kapot
- de claxon (2 stuks) maken een zielig geluid (dat kan beter )
Wat verder vermeldingswaardig is, dat de motorblok goed klinkt als het draait. Alle elektra werkt. De motor is origineel (er ontbreken geen onderdelen), de sleutel past op alle sloten (en die werken ook nog gewoon). Het rekje om te zorgen dat de topkoffer naar achter geplaatst kan worden is ook meegekomen.
Uit de info meegekregen bij de koop blijkt dat bij iets van 76 dkm de stator is vervangen en dat rond die tijd de koppen zijn gevlakt en logischerwijs ook de koppakkingen vervangen. Ook zijn de bougiedoppen vervangen en de veertjes in de starter (gebaseerd op oude rekeningen).
En omdat ik weet dat foto's gewaardeerd worden hier wat plaatjes.
Aanvulling 12/2/2023
Omdat het een 500 Euro project is even wat over de centen.
Aanschaf 500 Euro
Na het onderhoud zal er van het budget nog slechts iets van iets meer dan 41 Euro beschikbaar zijn (de bestelling is gedaan, vandaar dat de kosten bekend zijn).
Wat is er dan straks gedaan, voorvorkkeerringen vervangen, balhoofdlager vervangen door een conisch exemplaar, olie ververst (met filter), nieuwe bougies, vers luchtfilter, verse handvatten en verse cardanolie.
Buiten budget worden de remleidingen vervangen en komen er straks verse banden en nieuwe ventielen.
Het is een Honda geworden uit 1983 (kenteken in Nederland 1990), dus de motor is ooit geïmporteerd (omdat de teller in km's is wordt ingeschat dat het Duitsland of Canada is geweest).
De motor heeft afgerond iets van 81.6 dkm afgelegd.
Bij de eerste scan is het volgende gevonden;
- tank is lek aan de rechter onderzijde
- banden zijn aan vervangen toe (inclusief ventielen)
- voorvorkkeerring zweet (links), dus keerringen vervangen inclusief de olie
- buddyseat heeft scheuren (bovenzijde moet vernieuwd)
- remmen zijn toe aan revisie (en dan gelijk de originele slangen vervangen)
- een lampje in de km-teller is kapot
- de claxon (2 stuks) maken een zielig geluid (dat kan beter )
Wat verder vermeldingswaardig is, dat de motorblok goed klinkt als het draait. Alle elektra werkt. De motor is origineel (er ontbreken geen onderdelen), de sleutel past op alle sloten (en die werken ook nog gewoon). Het rekje om te zorgen dat de topkoffer naar achter geplaatst kan worden is ook meegekomen.
Uit de info meegekregen bij de koop blijkt dat bij iets van 76 dkm de stator is vervangen en dat rond die tijd de koppen zijn gevlakt en logischerwijs ook de koppakkingen vervangen. Ook zijn de bougiedoppen vervangen en de veertjes in de starter (gebaseerd op oude rekeningen).
En omdat ik weet dat foto's gewaardeerd worden hier wat plaatjes.
Aanvulling 12/2/2023
Omdat het een 500 Euro project is even wat over de centen.
Aanschaf 500 Euro
Na het onderhoud zal er van het budget nog slechts iets van iets meer dan 41 Euro beschikbaar zijn (de bestelling is gedaan, vandaar dat de kosten bekend zijn).
Wat is er dan straks gedaan, voorvorkkeerringen vervangen, balhoofdlager vervangen door een conisch exemplaar, olie ververst (met filter), nieuwe bougies, vers luchtfilter, verse handvatten en verse cardanolie.
Buiten budget worden de remleidingen vervangen en komen er straks verse banden en nieuwe ventielen.
Laatst bewerkt: