500 Euro challenge 2024 Honda GL650

Op een gegeven moment is de schuur vol en kan je je komt niet meer keren. Of een andere motor eruit halen omdat een niet rijdbare in de weg staat
 
De XS400 gaat in de verkoop, de GSX600F volgt (ergens in mei/juni).

Dus is dan is er weer wat ruimte :+

Al geef ik geen garantie hoelang het duurt voordat N +1 dan weer toeslaat
 
Er was ooit redelijk wat ruimte. Nu oud Japans ijzer 🙈 39D53643-DD7E-42FD-9980-3B25487C0A63.jpeg
 
Zo de eerste reparatie uitgevoerd. Heb een moer in bak oude moeren gevonden (gooi niet zomaar bouten en moeren weg :+ ). Dus het motorblok zit aan de bovenzijde weer echt vast (ander zat ook niet meer dan handvast).

Verder nog een sfeerplaatje. En ik heb de motor onthoofd _O-
En het kleien is gelukt de tank is nu dicht (en daar kan ik geen foto van maken).

@CoenoX Via het forum van de CX-club
 

Bijlagen

  • IMG_2647(5).jpg
    IMG_2647(5).jpg
    451,1 KB · Weergaven: 68
  • IMG_2648.jpg
    IMG_2648.jpg
    645,1 KB · Weergaven: 66
Zo de eerste reparatie uitgevoerd. Heb een moer in bak oude moeren gevonden (gooi niet zomaar bouten en moeren weg :+ ). Dus het motorblok zit aan de bovenzijde weer echt vast (ander zat ook niet meer dan handvast).

Verder nog een sfeerplaatje. En ik heb de motor onthoofd _O-
En het kleien is gelukt de tank is nu dicht (en daar kan ik geen foto van maken).

@CoenoX Via het forum van de CX-club
Kwa kleur passen ze wel bij elkaar
 
Slechts 41 jaar oud, nix mis mee toch?
Ware het niet dat de fabrikant van de motorfiets in die tijd in de boekjes had staan dat remleidingen om de 4 jaar vervangen moeten worden.

Ergo na 10 x die termijn is, kan het zijn dat het toch wel effect gaat hebben (er komen staalommantelde leidingen op). En ik spreek uit ervaring dat dit bij motoren van ongeveer deze leeftijd de remwerking ten goede komt.
 
(er komen staalommantelde leidingen op). En ik spreek uit ervaring dat dit bij motoren van ongeveer deze leeftijd de remwerking ten goede komt.

Je hebt ook helmaal gelijk hoor, heb ik bij de 81er cx ook als 1e gedaan 👍
 
Ware het niet dat de fabrikant van de motorfiets in die tijd in de boekjes had staan dat remleidingen om de 4 jaar vervangen moeten worden.

Ergo na 10 x die termijn is, kan het zijn dat het toch wel effect gaat hebben (er komen staalommantelde leidingen op). En ik spreek uit ervaring dat dit bij motoren van ongeveer deze leeftijd de remwerking ten goede komt.
Al enig idee wanneer je ze gaat vervangen?
Misschien kan ik langsrijden on het samen te doen en de mijne ook te doen😊
 
Tsja, dat is geluk hebben (moet wel voor de garage betalen🙈).

Maar remleidingen vervangen is (mits vervangende aanwezig en de juiste lengte hebben) echt niet moeilijk. Iets met bouten los en vast draaien 😁

Meest ingewikkelde erbij is om de nieuwe leidingen gevuld te krijgen met verse remvloeistof. Dat levert soms wat vloekwerk op 😱
 
Tsja, dat is geluk hebben (moet wel voor de garage betalen🙈).

Maar remleidingen vervangen is (mits vervangende aanwezig en de juiste lengte hebben) echt niet moeilijk. Iets met bouten los en vast draaien 😁

Meest ingewikkelde erbij is om de nieuwe leidingen gevuld te krijgen met verse remvloeistof. Dat levert soms wat vloekwerk op 😱
Vloeken kan ik heel goed, dus dat lukt wel 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan