500 Euro challenge GSX600F (universele Japanse motor 4 in lijn)

a inderdaad. Busje erboven of er onder. Als ik je verhaal zo lees is de bout lang genoeg, maar loopt het draad niet ver genoeg?
Klopt de originele bout is in basis lang genoeg. Echter een busje bovenop ga ik niet doen. De onderkant van de te monteren riser moet gewoon op de kroonplaat komen.
Echter de bout (betreft de originele die bij de riser behoort) heeft wel schroefdraad, echter dat is tekort om de bout ver genoeg in de kroonplaat te krijgen (zie voorgaande foto, feitelijk zou het schroefdraad tot net in de riser moeten komen.

Waarom ik graag de bestaande bout zou willen gebruiken is het feit dat de boutkop (14 mm) precies past in het aldaar aanwezige "plekje" in de riser.
Daarbij heb ik ook nog eens het vermoeden dat de bout niet bepaald pisbakkenkwaliteit staal is (echter omdat het een 'niet-standaardbout' betreft zijn er geen kwaliteitsaanduidingen op aanwezig).

Zie hier de reden voor de vraag of iemand weet waar je M10 bouten kunt verkrijgen met een 14 mm kop (normaal heeft M10 een 17 mm kop).

Een andere optie is,zoals KwaSuz heeft opgemerkt, een bout (in hoge kwaliteit) in de juiste lengte kopen en de kop afvijlen (en dat zal dan best wat werk zijn ivm de kwaliteit van de bout :X )
 
Die bouten kun je prima extra draad op snijden
Maar daar moet je dan wel de spullen voor hebben (en ik heb ondertussen best veel zooi verzameld, maar draadsnijden is toch iets waar ik geen spullen voor heb en ook geen kaas van gegeten heb).

Dus aanvullende vraag, welke bedrijven kunnen dat meestal (niet het gemiddelde motoronderhoudsbedrijf) ?

En natuurlijk alvast dank voor het meedenken :t
 
Je woont net iets te ver uit de buur, er zal toch wel een M-F'er in de buurt een M10 snijraam en wringijzer hebben?
 
Maar daar moet je dan wel de spullen voor hebben (en ik heb ondertussen best veel zooi verzameld, maar draadsnijden is toch iets waar ik geen spullen voor heb en ook geen kaas van gegeten heb).
Ik heb een draadsnijset in zowel metrisch als metrisch fijn, zowel tappen als snijijzers. Je weet mij nog te wonen. Het hele weekend ben ik thuis.
 
Ik heb een draadsnijset in zowel metrisch als metrisch fijn, zowel tappen als snijijzers. Je weet mij nog te wonen. Het hele weekend ben ik thuis.
Dan zou ik graag langs willen komen komend weekend. Dan kom ik natuurlijk op het onderwerp van dit topic :+ en heb onder andere 2 speciale bouten van Suzuki mee *D

Ik stuur ook nog een PB-tje.
 
De draad van de risers is gegroeid.

Dank aan @jaap43 👍🏻

Nu nog even tijd vinden om een poging te doen voor het ombouwen. image.jpg
 
Die leidingen met die velgen ziet er echt super tof uit!
en remleidingen moeten er toch op zitten.
nu hebben ze ook de extra functie van anti diefstal beveiliging.

*EDIT* gezien de vele handige functies van MF zat ik verder te lezen waar ik gebleven was en had ik niet in de gaten dat die remleidingen er al een maand op zitten.
Aan de andere kant, de motor is er nog dus niet gestolen ;)
ben wat langzaam met lezen aangezien mijn xr400 helemaal uit elkaar ligt, dus kom ik hier spieken om andermans leed te bekijken ;)

misschien wat Hello Kitty © accesoires aanbrengen en er een bosozoku smaakje aan geven ?

Illegal_Vehicle_001.jpg
 
Laatst bewerkt:
en remleidingen moeten er toch op zitten.
nu hebben ze ook de extra functie van anti diefstal beveiliging.

*EDIT* gezien de vele handige functies van MF zat ik verder te lezen waar ik gebleven was en had ik niet in de gaten dat die remleidingen er al een maand op zitten.
Aan de andere kant, de motor is er nog dus niet gestolen ;)
ben wat langzaam met lezen aangezien mijn xr400 helemaal uit elkaar ligt, dus kom ik hier spieken om andermans leed te bekijken ;)

misschien wat Hello Kitty © accesoires aanbrengen en er een bosozoku smaakje aan geven ?

Bekijk bijlage 1748750
Er zijn grenzen...
In dit geval de grens van Japan.
 
Over de remleidingen. Ze zijn paarsig en passen compleet in het plaatje van de motor :Y

Maakt dat de motor echt mooi ?

Natuurlijk NIET :+ 8)7

Maar visueel klopt deze motor wel. Dat hij mooi van lelijkheid is, durf ik echt wel toe te geven. Verder kan het volgende over dit brik vertelt worden. Afgelopen zaterdag ivm familieomstandigheden naar Middelstum. Eerste deel van de rit 100 km/u na 19:00 uur kon het gas er meer op. Stukken tussen 140 en 160 op de teller. De motor had er niets van, maar de berijder des te meer (temperatuur ergens rond de 4 graden). Kan vertellen je wordt best koud...

Vandaag retour netjes 100/110. Ondanks dat het nog niet heel zuiver is afgesteld loopt de motor ergens 1 op 19 tegen de 1 op 20. En doordat de tank nu lekker leeg is, vast kunnen stellen dat de arm van de benzinemeter los is gekomen (tank rammelt). De morgen of overmorgen mag de tank weer op z'n rug.
Over de remmen kan ik kort zijn. Gewoon goed voor deze motor. Pedaal en remhandel gewoon hard, je kan heel rustig remmen en heel hard en beide met gevoel. Ondanks dat de kleur misschien bijzonder is, doet dat niets af aan de werking })

Conclusie, motor loopt goed, fijnafstelling moet geregeld worden.
Superbikestuur op korte termijn zien te regelen (want dat zal het zitcomfort doen toenemen, echter zelfs met deze stuurconfiguratie is het te doen).
 
Over de remleidingen. Ze zijn paarsig en passen compleet in het plaatje van de motor :Y

Maakt dat de motor echt mooi ?

Natuurlijk NIET :+ 8)7

Maar visueel klopt deze motor wel. Dat hij mooi van lelijkheid is, durf ik echt wel toe te geven. Verder kan het volgende over dit brik vertelt worden. Afgelopen zaterdag ivm familieomstandigheden naar Middelstum. Eerste deel van de rit 100 km/u na 19:00 uur kon het gas er meer op. Stukken tussen 140 en 160 op de teller. De motor had er niets van, maar de berijder des te meer (temperatuur ergens rond de 4 graden). Kan vertellen je wordt best koud...

Vandaag retour netjes 100/110. Ondanks dat het nog niet heel zuiver is afgesteld loopt de motor ergens 1 op 19 tegen de 1 op 20. En doordat de tank nu lekker leeg is, vast kunnen stellen dat de arm van de benzinemeter los is gekomen (tank rammelt). De morgen of overmorgen mag de tank weer op z'n rug.
Over de remmen kan ik kort zijn. Gewoon goed voor deze motor. Pedaal en remhandel gewoon hard, je kan heel rustig remmen en heel hard en beide met gevoel. Ondanks dat de kleur misschien bijzonder is, doet dat niets af aan de werking })

Conclusie, motor loopt goed, fijnafstelling moet geregeld worden.
Superbikestuur op korte termijn zien te regelen (want dat zal het zitcomfort doen toenemen, echter zelfs met deze stuurconfiguratie is het te doen).
Kutsmoesjes Wim, je vind roze gewoon leuk en dat probeer je nu goed te praten door te hard te rijden.

Je hebt er al een foto van uitgeprint op A3 en boven je bed gehangen en elke nacht voor het slapen gaan geef je er een kusje op.

Maakt niet uit hoor, maar geef het gewoon toe, join the dark side ;)

En je maakt erg mooie en uitgebreide brik topics, maar dat was wel duidelijk ;)
 
Kan niet zeggen dat ik verliefd op deze Soes ben. Wel weet ik dat het geen "kat in de zak" is geweest.

Hij is mooi van lelijkheid :Y*O*

En dat is voor de challenge een groot pluspunt })
 
Terug
Bovenaan Onderaan