500 Euro challenge GSX600F (universele Japanse motor 4 in lijn)

Originele kroonplaat. Het opsnijden van de bouten heeft goed uitgepakt. Stuur zit namelijk zeer goed vast zonder enige speling. Remleiding is te kort. Ga tijdelijk wat anders erop zetten bevalt het goed wordt er een mooie paarse besteld in de benodigde lengte.

Wordt vervolgd 😉 image.jpg
 
Motor ziet er weer normaal (dus lelijk) uit. Alle Tupperware zit er weer op. Nu nog rijden met het andere stuur en ervaren hoe het rijdt.

Foto volgt nog
 
Update over de uitgevoerde werkzaamheden. Eerst de goede uitkomsten: alles werkt weer, superbike stuur mag blijven 😎

Dan de mindere zaken 😢: benzinemeter doet het niet 😟, motor wil nog steeds niet lekker stationair lopen.

Motor loopt goed zou gauw je voldoende toeren draait. Rij je een tijdje moet je stoppen zat het toerental vlot terug tot ronde de 2 a 2,5 duizend toeren. Laatste stukje gaat langzaam. Carburateurs zijn ultrasoon gereinigd. En bij het laatste demontage van alles heb ik nogmaals de stationairsproeiers gereinigd.
Dus de vraag is wat kan dit veroorzaken? Luchtmengselschroeven staan volgens het boekje op 1,5 slag uit.

Enige wat mag niet gedaan is, is synchroniseren van de carburateurs.
 
Hey Wim, eerst maar eens syncen en dan verder kijken. Mocht het dan nog voorkomen dan zou je nog kunnen checken of er een gasnaald verkeerd zit gemonteerd.
 
Hey Wim, eerst maar eens syncen en dan verder kijken. Mocht het dan nog voorkomen dan zou je nog kunnen checken of er een gasnaald verkeerd zit gemonteerd
De naalden zitten goed. Want als de motor vlot bereden wordt, draait het motorblok zeer gelijkmatig. Maar synchroniseren kan sowieso geen kwaad (en om het makkelijk te maken er ligt een carbtune in de garage). Wel eerst even de tank weer wat verder leegrijden (gisteren net getankt).

Ondertussen ook even een benzineniveaumeter bestellen (kan die gelijk gemonteerd worden als de carbs synchroon gesteld worden).
 
Tank niveaumeter vervangen. Carburateurs er nogmaals afgeweest. 1 dicht zittend dingetje gevonden. Nu benzine in het tijdelijke tankje en synchroniseren.

En hopen dat hij stabiel stationair loopt
 

Bijlagen

  • 37C11D88-173C-4451-B974-26987A35987C.jpeg
    37C11D88-173C-4451-B974-26987A35987C.jpeg
    565 KB · Weergaven: 36
Feedback over de uitgevoerde werkzaamheden. Benzinemeter werkt (eindelijk 😎, dit is nummer 3 die erin zit). Motor loopt beter en staat synchroon (al zal een motorfietsmonteur het waarschijnlijk beter voor elkaar krijgen. Loopt nu ook stationair (al is dat niet zo stabiel als mijn Fazert).

Morgen Tupperware monteren en donderdag met de motor naar werk.

Verder vanavond nog een roze remleiding betaaald. Nu hopen dat deze nog gemonteerd kan worden voor de challenge (ben het weekend weg en niet in de gelegenheid om te sleutelen).
 
😢


Kom bij het monteren van het Tupperware erachter dat ik ergens onderweg iets ben kwijtgeraakt 😩

Zelf niet losgehaald (achteraf dus moeten controleren). Ben blij dat de benzinemeter het nu wel doet 😎
Want weet nu al dat het voor de vakantie niet gaat lukken om dat kleine onderdeeltje te pakken te krijgen (en gemonteerd).F874E0A0-D077-4EA1-81D2-78848BACCA98.jpeg
 
Vanuit Berchtesgaden een oudste. De Suzuki is thuis gebleven 😩

Afgelopen dinsdagochtend had hij geen zin om op 4 cylinders te lopen. Ben nog tot knooppunt Westerlee gereden om te kijken of die het alsnog ging doen, maar nee. Dus terug naar de garage en mijn Fazer gepakt (papieren opgezocht en de reserve sleutel) en de zooi overgegooid. Het was dus een hele korte challenge 😱

Maar de motorvakantie is gewoon gaande. Als er tijd is na de vakantie wordt er wel uitgezocht was er aan de hand is/was.

Maar balen was het wel.

Geen foto dus van een Soes op een berg (en om in dit topic dan maar een foto van mijn Fazer te zetten, gaat mij net iets te ver😁).
 
Project staat stil, maar op de achtergrond is er wel wat gedaan. 4 revisiesetjes voor de carburateurs Keyster (dus dat zal wel goed passen).

En een andere veerunit voor achter (is een YSS).
Dus er kan weer geprutst worden 😉
 

Bijlagen

  • A0201D42-8CD7-4B70-99CC-B878029D53AC.jpeg
    A0201D42-8CD7-4B70-99CC-B878029D53AC.jpeg
    301,7 KB · Weergaven: 17
Set bestaat uit ringetjes, nieuwe vlotternaald. Geen sproeiers, overigens zijn de sproeiers schoon en alle gaatjes zijn open (doorgeprikt en tegen het licht in bekeken of er nog iets van vuil aanwezig was). Daarbij zijn de naalden vrij van slijtsporen (niet zo gek, met slechts 35 dkm).
 
Tsja, het is een soort wet van de grote getallen. Revisieset per carburateur 23 Euro, maar dan is een 4 cylinder toch echt duurder dan dan een 2 cylinder.

Natuurlijk kan ik gokken en via Amazon revisiesetjes te kopen, maar past het dan echt goed (luistert nogal nauwkeurig). En echt veel heeft de motor tot nog toe niet gekost, dus dan maar goede setjes (Keyster is wel een bekende naam).
Vanavond op de motor zetten en kijken of de motor er beter op loopt.
 
Helaas, nog niet goed 😢. Lekt nu benzine 😳 en dat was eerst niet.

Maar hij liep wel rustig op 4 cylinders (dus dat zit wel goed) 😎

Carburateurs er maar weer eraf gehaald. Morgen kijken wat het probleem is.

Verder de andere achterveerunit erop gezet. En omdat het hier plaatjes draait bewijs toegevoegd.0BE51273-69E7-4802-9295-1B2A86D7A81D.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan