Gisteren even lekker bezig geweest, al doe je natuurlijk nooit zoveel als je van plan was. Maar ja, een hobby is tijdverdrijf en dat is wel gelukt!
Ik heb de onderkant van het blok maar eens aangepakt. Van de zilveren had ik nog een diepe carterpan liggen en een verlengde oliepomp. Dus de boel losgemaakt en geïnspecteerd. Filter en pomp waren mooi schoon.
Het verschil tussen de pomp uit het zilveren en zwarte blok is weer duidelijk. Verlengstukje overgezet naar de schone pomp, dikke zwarte laag uit de diepe carterpan verwijderd en de boel weer in elkaar gezet met een nieuwe pakking.
Dat blok begint nu wel op een zebra te lijken trouwens...
Ook nog gepoogd het beruchte bochtje van de eerste versnelling te beoordelen (zie eerder in dit topic), maar dit was lastig. Voor zover ik kon zien en voelen was deze nog goed, maar ik ben niet van plan dit blok ook helemaal uit elkaar te trekken.
Dan heb ik het oliefilter nog gecontroleerd, deze ga ik wel vervangen als de eerste duizend kilometer ofzo er weer op zitten.
Trouwens ook nog een kleine teleurstelling moeten verwerken, mijn monteurshandschoenen waren geleverd, jippie! Maar helaas in maat 8 i.p.v. 6... Ga je gelijk aan jezelf twijfelen, maar ik had de bestelling wel goed gedaan.
Inmiddels het goede nieuws gehad dat ik morgen de goede maat in de bus krijg en de andere mag houden.
En last but not least, ik heb bijna een afspraak bij Westland Customs voor het aanpassen van mijn frame. Weer bedankt voor de tip Wim! Haga-San ook trouwens, maar Roughnekk leek het al behoorlijk druk te hebben als ik zijn topic zo las.
Tot de volgende keer!