LePensZeur
MF Frietkraam
Hier volgt een verslag c.q fotoalbum dan wel verhaal over een motorreis over een groot aantal passen in Zwitserland, Frankrijk en Italië.
Aangezien er al zoveel leuke reisverhalen topics voorbij gekomen zijn, die mij deden meegenieten, nu maar eens de tijd dit zelf te doen.
De rit zit er inmiddels op dus geen cliffhangers of ik zonder benzine kom te staan of een en ander wel overleef.
De motor wou overigens niet meer dan 2 km rijden vanochtend en toen moest ik dus echt duwen en tanken... beter als aan het eind van een lange terugreis,maar ik loop op de zaken vooruit.
Aangezien het nog niet van een motorreis gekomen was dit jaar moest het er maar eens van komen.
Zoals gebruikelijk waren de voorbereiden zeer uitgebreid en was er veel tijd in gestoken, helaas grotendeels voor andere regio's en andere reizen.
Uiteindelijk werd er maandagmiddag vertrokken met 5 schone T shirts ditto onderbroeken en 3 paar sokken.
Waar ik heen ging wist ik eigenlijk nog niet, maar om op voorhand niet dingen uit te sluiten had ik wel campingspullen klaar gelegd en van de motor in kwestie de remklauwen gecontroleerd en gereinigd.
olie zit en zat er nog in remblokken waren nog niet voorbij de helft en de kettingspanning leek me ook wel ok.
Ook zat er nog voldoende profiel op de banden voor zeker 4000 km.
Aangezien ik de tent al op deze manier had gemonteerd bij de Challenge van vorig jaar en de wheelies toen uitbleven was het voor herhaling vatbaar.
Toen ik de snelweg op draaide bedacht ik me dat de reis wel eens buiten de grenzen van Nederland kon plaatsvinden, zeker gezien ik als beginpunt de Eiffel had bedacht, dus een paspoort is dan toch wel handig, dus na 30 km kon ik opdezelfde plek als bovenstaande foto , controleren op de bagage niet verschoof en goed vast zat dit keer met paspoort op zak.
Na een 2e vertrek poging om half 1 i.d middag leek de Eiffel mij een prima eindpunt en nog haalbaar om terug te gaan mocht het toch niet bevallen.
Bij een bezoek aan de Eiffel/Nurburgring vind ik een bezoek aan Beim Hannes , tegenwoordig ook wel Cockpit genoemd , niet zozeer een must maar een traditie.
redelijk goedkoop 'fastfood' maar dan een schnitzel in verschillende variaties en nog veel andere dingen, ik neem meestal schnitzel.
Overigens kan ik vele andere eetgelegenheden van harte aanraden zolang je van no nonsense schnitzel met friet cultuur houd.
Ook wel eens zeer smakelijke pasta's soms met seizoensgebonden pfefferlingen (paddestoelen) mogen proeven.
Een uitsmijter op (vaak)knoerhard duits brood is een strammer max, ook erg lekker.
ik wijk af.
Aangezien de Eiffel toch wel in de 'planning' lag en daar al vaak genoeg 'Zimmer Frei' = Bed & Breakfast had geprobeerd moest ik nu maar eens op zoek naar een camping.
Het camperen was mij na een korte gewennings-periode in de Challenge best bevallen, gelijk mensen een praatje maken en lucifers gekregen en 4 tentharingen, beiden was ik vergeten.
ik rook al 2 jaar niet meer dus een aansteker denk je dan niet meer aan en haringen eeeh, ik wist nog wel waar ze lagen, het enige wat door mezelf was opgeruimd en dus niet bij de campeer spullen lag ...
Ook moest ik nog ontdekken dat een sfeer foto van camperen beter werkt als de tent staat en alles op zet plek staan.... :"
Camping Moselhohe Moselhohe | Campingplatz Moselhöhe vind ik een aanrader, zeer rustig (werd mij ook verteld bij ontvangst) en een uniek uitzicht zo ver weg, gezien mijn latere ervaringen bedoelde de eigenaar waarschijnlijk in die regio
Net sanitair en uhhmm, nou das wel het belangrijkste, je kon ook brood bestellen voor de volgende dag.
Als avond afsluiting een glaasje port ingeschonken waarbij er gelijk een glaasje over de slaapzak hoes ging dus die werd gelijk aangesteld als daar 'veeg je alles aan af doek'
De route van vandaag was overigens een erg leuke verassing, een samenstelsel van routes in de Eiffel : Map created by GPS Visualizer
Waarbij duidelijk te zien is dat Berglicht en Heidenburg dicht bij elkaar liggen, het 'onderste' punt van de routes voor een eventuele doorreis , verder naar het Zuiden....
Lessen van vandaag, in willekeurige volgorde...
1 houd alles wat potentieel vies vloeibaar en vuil is buiten de tent... jammer dat ik er in moet, dat is dan de enige uitzondering.
2 leg het paspoort klaar bij al je andere reisspullen , ook als je niet met het vliegtuig gaat en dus geen tickets zijn waar je het paspoort bij kan leggen.
3 bedenk gewoon wat je gaat doen elke dag, als je een tent opzet , zet je die vast...
als je een brander meeneemt, dan steek je die aan..
als je een route op je telefoon zet.... dat is voor een volgende dag
Aangezien er al zoveel leuke reisverhalen topics voorbij gekomen zijn, die mij deden meegenieten, nu maar eens de tijd dit zelf te doen.
De rit zit er inmiddels op dus geen cliffhangers of ik zonder benzine kom te staan of een en ander wel overleef.
De motor wou overigens niet meer dan 2 km rijden vanochtend en toen moest ik dus echt duwen en tanken... beter als aan het eind van een lange terugreis,maar ik loop op de zaken vooruit.
Aangezien het nog niet van een motorreis gekomen was dit jaar moest het er maar eens van komen.
Zoals gebruikelijk waren de voorbereiden zeer uitgebreid en was er veel tijd in gestoken, helaas grotendeels voor andere regio's en andere reizen.
Uiteindelijk werd er maandagmiddag vertrokken met 5 schone T shirts ditto onderbroeken en 3 paar sokken.
Waar ik heen ging wist ik eigenlijk nog niet, maar om op voorhand niet dingen uit te sluiten had ik wel campingspullen klaar gelegd en van de motor in kwestie de remklauwen gecontroleerd en gereinigd.
olie zit en zat er nog in remblokken waren nog niet voorbij de helft en de kettingspanning leek me ook wel ok.
Ook zat er nog voldoende profiel op de banden voor zeker 4000 km.
Aangezien ik de tent al op deze manier had gemonteerd bij de Challenge van vorig jaar en de wheelies toen uitbleven was het voor herhaling vatbaar.
Toen ik de snelweg op draaide bedacht ik me dat de reis wel eens buiten de grenzen van Nederland kon plaatsvinden, zeker gezien ik als beginpunt de Eiffel had bedacht, dus een paspoort is dan toch wel handig, dus na 30 km kon ik opdezelfde plek als bovenstaande foto , controleren op de bagage niet verschoof en goed vast zat dit keer met paspoort op zak.
Na een 2e vertrek poging om half 1 i.d middag leek de Eiffel mij een prima eindpunt en nog haalbaar om terug te gaan mocht het toch niet bevallen.
Bij een bezoek aan de Eiffel/Nurburgring vind ik een bezoek aan Beim Hannes , tegenwoordig ook wel Cockpit genoemd , niet zozeer een must maar een traditie.
redelijk goedkoop 'fastfood' maar dan een schnitzel in verschillende variaties en nog veel andere dingen, ik neem meestal schnitzel.
Overigens kan ik vele andere eetgelegenheden van harte aanraden zolang je van no nonsense schnitzel met friet cultuur houd.
Ook wel eens zeer smakelijke pasta's soms met seizoensgebonden pfefferlingen (paddestoelen) mogen proeven.
Een uitsmijter op (vaak)knoerhard duits brood is een strammer max, ook erg lekker.
ik wijk af.
Aangezien de Eiffel toch wel in de 'planning' lag en daar al vaak genoeg 'Zimmer Frei' = Bed & Breakfast had geprobeerd moest ik nu maar eens op zoek naar een camping.
Het camperen was mij na een korte gewennings-periode in de Challenge best bevallen, gelijk mensen een praatje maken en lucifers gekregen en 4 tentharingen, beiden was ik vergeten.
ik rook al 2 jaar niet meer dus een aansteker denk je dan niet meer aan en haringen eeeh, ik wist nog wel waar ze lagen, het enige wat door mezelf was opgeruimd en dus niet bij de campeer spullen lag ...
Ook moest ik nog ontdekken dat een sfeer foto van camperen beter werkt als de tent staat en alles op zet plek staan.... :"
Camping Moselhohe Moselhohe | Campingplatz Moselhöhe vind ik een aanrader, zeer rustig (werd mij ook verteld bij ontvangst) en een uniek uitzicht zo ver weg, gezien mijn latere ervaringen bedoelde de eigenaar waarschijnlijk in die regio
Net sanitair en uhhmm, nou das wel het belangrijkste, je kon ook brood bestellen voor de volgende dag.
Als avond afsluiting een glaasje port ingeschonken waarbij er gelijk een glaasje over de slaapzak hoes ging dus die werd gelijk aangesteld als daar 'veeg je alles aan af doek'
De route van vandaag was overigens een erg leuke verassing, een samenstelsel van routes in de Eiffel : Map created by GPS Visualizer
Waarbij duidelijk te zien is dat Berglicht en Heidenburg dicht bij elkaar liggen, het 'onderste' punt van de routes voor een eventuele doorreis , verder naar het Zuiden....
Lessen van vandaag, in willekeurige volgorde...
1 houd alles wat potentieel vies vloeibaar en vuil is buiten de tent... jammer dat ik er in moet, dat is dan de enige uitzondering.
2 leg het paspoort klaar bij al je andere reisspullen , ook als je niet met het vliegtuig gaat en dus geen tickets zijn waar je het paspoort bij kan leggen.
3 bedenk gewoon wat je gaat doen elke dag, als je een tent opzet , zet je die vast...
als je een brander meeneemt, dan steek je die aan..
als je een route op je telefoon zet.... dat is voor een volgende dag
Laatst bewerkt: