500 euro in 1 week challenge Franse passen RDGA

ik heb al een paar vakanties achter de rug waar ik geen verslag van gemaakt heb, maar daarvan zijn de gaten in mijn geheugen te groot om iets coherents te maken.

tip voor mensen die dit ook willen doen, schrijf aan het eind vd dag even wat dingen op.
ik zal nog even in de telefoon kijken of daar nog iets in staat wt het vermelden waard is.
 
Oordoppen in gehad bij de camping direct naast de snelweg ?

Of viel het geluidniveau erg mee ?

En zo te zien heb je mooie gebieden gezien en daarbij ook heel mooi weer gehad. Ben dit jaar ook in de Franse Alpen geweest, maar ik moet terug...

Alle uitzichten waren geblokkeerd door wolken, mist, regen en natte sneeuw :( ;(

Maar dat is een goede reden om daar nog eens te gaan rondrijden met mooi weer :P

Dank voor je verslag.
 
Ach het is bekend dat het minste verkeer onderweg is tussen 1:00 en 5:00 , dus ik dacht ik val vanzelf inslaap.
met hoofdpijn is het wel minder, kwam voornamelijk uit mijn nek.
Normaliter vanwege het daar uit lullen, maar ik was alleen dus het zal verkramping zijn van op de motor zitten.

Ik wou in Juni al weg, alleen maar regen.

In Juli ook regen, maar dan afgewisseld met 30 graden, lijkt prima, maar al die regen moest verdampen dus kei benauwd.
Sneeuw op de Stelvio, regen in Zwitserland, kennissen zijn 1 dag eerder terug gereden uit Oostenrijk, die dag zou er 49! mm regen vallen en het heeft ook de hele dag geregend.

Als er hier een ijstijd was geweest en het had gedooid in Portugal had ik daar al permanent gezeten, in deze twijfelachtige tussenfase :P neem ik het zekere voor het onzekere en kan ik een motor stallen in Portugal.
Op het moment dat ik een sneeuwvlok zie vallen zit ik in het vliegtuig voordat die vlok de grond raakt.

Misschien dat het volgende reisverslag daar over gaat ;)
 
Nou , inderdaad , misschien dat ik voor het volgende verslag maar net als Ed March donaties moet gaan vragen.
die moest zich een week opsluiten in een kamer voor het video editen, dit heeft me toch ook wel een uurtje of 9 gekost .

Maar je beleeft het allemaal weer een keer en bedenkt opeens dingen die je al weer was vergeten.
Een volgende keer zal ik ook alle foto's vast klaar zetten en dan gaan typen.
en het is wel jammer dat het uploaden van een zip bestand met foto's niet werkte.
dat zou best wat tijd schelen en een hoop gelik.
 
Dag 6 ...De haast nóg langere dag....

Aangezien ik vandaag uit Jausiers vertrek weet ik dat de route een rondje gaat maken :

[afbeelding]



De Col de Champs volgt.
Ik had niet in de gaten dat ik zo dicht langs Colmars was gekomen, niet te verwarren met Colmar in de Vogezen.
Een erg leuke stad met een stadsmuur, een bezoek waard als je er langs rijd met een leuke markt op zaterdag.

Op de doorgaande weg zit de afslag naar de Col de Champs, te herkennen aan dit kasteel :

[afbeelding]

Keek toevallig op de GPS en achter mij was het borje met Col de Champs erop.
Dit was een echt fietspad, het inhalen van auto's heb ik maar gelaten.

Col de Champs :

[afbeelding]

Zodra je dan uit het bos komt word het uitzicht wat weidser :

[afbeelding]

En erg afwisselend

[afbeelding]

Hoewel dit dan wel heel extreem is :
[afbeelding]

[afbeelding]


[afbeelding]


Leuk verslag!

En gave fotos. Weer inspiratie voor volgend jaar!

Die bagage, is dat niet heel erg topzwaar? En die tent zo gemonteerd, dat MOET wel flinke downforce geven })
 
Leuk verslag!

En gave fotos. Weer inspiratie voor volgend jaar!

Die bagage, is dat niet heel erg topzwaar? En die tent zo gemonteerd, dat MOET wel flinke downforce geven })

Het zit niet op de top he :P
Klopt, maar opschakelen naar 6 bij 270 vergt dan wel beenspieren hoor, met iets anders als een leren pak :P

Nu ik er eens over denkt viel het me op dat er een soort knik in het voorwiel zat bij super langzame haarspeldbochten.
misschien is dat de bagage wel geweest :P

Scheelt dat ik elke dag doorreed he, dan wen je ook niet aan het zonder bagage rijden.

Mijn macna pak was/is heel erg verkleurd, voor de broek had ik inmiddels een ander gekregen, voor de jas krijg ik begin komend jaar 1 uit de nieuwe collectie.
De nieuwe broek was inmiddels ook al weer lichtjes verkleurd.
Zou fijn zijn als ze voor de volgende modellen een anders soort stof en of verf uitkiezen.

Dit zeg ik omdat ik de foto van de tassen wou plaatsen, gemaakt omdat ik zag dat die ook verkleurde :
full
 
Heel leuk om dit allemaal gelezen te hebben :)
Heb deze zomer een grootendeel van de route ook gereden en kwam hierdoor veel bekende plekken en foto's tegen.
 
En het was al zo veel werk om de foto's die er zijn te gebruiken en hier te zetten.
In totaal had ik er ongeveer 1000.
Wat ik ook wel een paar keer deed was 3 foto's 'naast elkaar' maken, alsof je een rondje filmt.
met het idee hier een panorama van te maken, hoop dat ik er dit jaar nog aan toe kom.
 
Er is een kans dat een vergelijkbare trip gaat plaatsvinden , maar dan Richting Dolomieten inc Fondo etc.
Ik denk niet dat er zoveel foto's komen als op deze trip, maar misschien krijg ik mijn helmcam met afstandbediening aan de praat, knop voor film knop voor foto...
 
full


als je ziet met wat voor oude zooi ik mijn ritjes onderneem snap je dat eens een paar dagen in het jaar gekampeerd kan worden ;)

heb net een uitlaatdemper besteld die ongeveer hetzelfde kost als de 2 motoren in deze foto :P

Dat is dan wel exc. deze enorme vintage topkoffer met bevetiging voor 60 euro inc verzending.

net wat minder als een nieuwe set van een 4-500 euro :P
 
Het is je gegund hoor; als je maar weer zo'n mooi verslag ervan maakt. :P
En inderdaad het is maar waar je je geld aan uitgeeft.
 
Inmiddels besloten, de rit naar Italië gaat door :P
Morgen precies 1 dag de gelegenheid om te pakken en de helmcam in orde te brengen (op de helm monteren).
Onderhoud aan de motor had ik (nee niet uiteraard) al gedaan vd week, kleppen stellen was eigenlijk al nodig 1500 km geleden.

Met hooggetuned spul waar ik mee ga is dat wel essentieel natuurlijk :

full


Niet de mijne, niet mijn kleur maar zij lacht er zo leuk bij *D


full


Jaja, heb van de week mijn K&N filter er terug ingedaan.

Of ik bedenk me gewoon weer lekker en ga op de XJ waarmee ik van het jaar nog in Portugal hoop te belanden :P

En voordat de bank in de gaten krijgt dat mijn creditcard zo leeggeroofd is dat de Grieken er nog een puntje aan kunnen zuigen heb ik vandaag ook een kleine (pakformaat) tent gekocht en een zomerslaapzak :P en Ja die passen samen met de het opblaasmatje in de topkoffer van de SH :P ) net..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal weken geleden een proefrit gedaan op de sh300i, maar het viel me niet mee. Ik heb nu een ntv 650 en die stuurt toch echt veel fijner moet ik zeggen. En de wegligging is veel beter omdat ie veel zwaarder is of zo. En 1 op 19 is ook wel goed maar ja geen 1 op 30 nee.
Maar het is wel een geinig gezicht denk ik daar in de bergen zo'n scooter.
 
Goed zo ! :Y
ik had 2 redelijke benzinekranen die ik voorzien heb van een nieuwe revisiset en nu allebei doorlopen :/
dus het kan ook de verkeerde kant op.
Dat is eventjes 'niet leuk', maar goed,een nachtje er over slapen helpt vrijwel altijd, al is het maar voor het gemoed.

Ik heb een aantal weken geleden een proefrit gedaan op de sh300i, maar het viel me niet mee. Ik heb nu een ntv 650 en die stuurt toch echt veel fijner moet ik zeggen. En de wegligging is veel beter omdat ie veel zwaarder is of zo. En 1 op 19 is ook wel goed maar ja geen 1 op 30 nee.
Maar het is wel een geinig gezicht denk ik daar in de bergen zo'n scooter.

mijn eerste motor was een Honda Hawk, dus ik snap wat je bedoelt.
Het is de motor die het minst 'motor'is die ik heb.
maar hij is handelbaar als een fiets, zelfs dan parkeer ik nog wel eens voor het huis als ik weet dat ik toch weer weg ga, ipv in de achtertuin, maar dit terzijde.
Er zit een lief topkoffertje op waar ik een week boodschappen in kwijt kan.
Vooral omdat er een grote boodschappen tas tussen de voeten past.
En met 90 % van het verkeer kan je prima meekomen, vaak ben je veruit als eerst weg, volgas optrekken klinkt toch niet hard met een standaard uitlaat.

Maar ik heb wel gemerkt dat ik er onverschillig ben in wat ik rijd, het is al snel goed, en als de banden maar rond en zwart zijn ben ik ook al gauw tevreden.
 
even een kick na bijna 1 jaar voor dit reisverlag.
Voor het geval men het gemist heeft :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan