500 flitsboetes in 3 uur tijd ..

Tjemig net gemist deze actie wel heel Koeeeeeeel dat hij nog "open" is kan ik laten zien dat ik t gelezen heb :+
Had een K**avand maar dergelijk topic tovert meteen weer een glimlach op mijn smoel *D


er bestaan best goede managers O-)
 
Wegwerkers zitten meestal achter een betonnen rand, hek, vangrail enz. enz. Zolang ze niet oversteken is er weinig aan de hand. Enkel als ze onbeschermd over de vluchtstrook lopen is er wat voor te zeggen, maar bij langdurige werkzaamheden is dat meestal niet het geval. Kortom, dat flitsen is niet zozeer vanwege het gevaar, maar vanwege de kas spekken. Ze hadden enkel een reden nodig om aan te geven waarom ze er stonden en dat was het zogenaamde geklaag van de wegwerkers, die zelf vreemdsoortig genoeg ook te hard rijden bij "hun" werkzaamheden (zoals ik dagelijks ervaar op de A15)... B|
:^
=================================================================================
Uhhhh, ben net thuis uit m'n werk en lees hier nu dat ik Mark zou moeten heten???
160km p/u over een weg gereden waar je "maar" 120 mag. :X
Word ik nu uitgeroeid? '(
SaveMoneyBanner.gif
drive_slow_please.jpg
 
Nou Hewi, redelijk fascistische denkwijze heb je ontwikkeld, kerel. Je mening over dit onderwerp en je belachelijke generalisaties doen me haast denken dat je een troll bent (een troll is iemand die op forums een beetje lomp gaat doen om een reactie uit te lokken), en als dat zo is ben je in ieder geval geslaagd in je opzet.

Je maakt onmogelijke logica sprongen en je klinkt haast als een kind met een leer stoornis. Je bekritiseerd het leesvermogen van anderen omdat je jezelf niet goed genoeg uit kan drukken. Jouw idee van verkeersveiligheid is dat hoe langzamer het gaat hoe veiliger het is. Dit is zo'n achterlijke manier van redeneren, dat ik eerder jouw intellectueel niveau in twijfel trek dan jij dat van Sigma (die op een correcte manier op jouw post gereageerd heeft).

Wie denk je dat er op een veiligere manier aan het verkeer deelneemt? Iemand die actief als hobby motor rijdt en af en toe, daar waar het kan, het gas open trekt, of een 45 jaar oude heropstapper op een 20 jaar oude goldwing die met een sigaret in de mond en de mobiele telefoon in de hand met 90 over de snelweg tuft?

Je elitaire houding stoort me erg, en met mij hopelijk ieder ander weldenkend mens.

-Pinsky
 
Hier ben ik dan 8-) , nee Sigma, Hewi is geen familie van mij |( B|
Wat een kut topics van die kerel :Z



Nou Hewi, redelijk fascistische denkwijze heb je ontwikkeld, kerel. Je mening over dit onderwerp en je belachelijke generalisaties doen me haast denken dat je een troll bent (een troll is iemand die op forums een beetje lomp gaat doen om een reactie uit te lokken), en als dat zo is ben je in ieder geval geslaagd in je opzet.

Je maakt onmogelijke logica sprongen en je klinkt haast als een kind met een leer stoornis. Je bekritiseerd het leesvermogen van anderen omdat je jezelf niet goed genoeg uit kan drukken. Jouw idee van verkeersveiligheid is dat hoe langzamer het gaat hoe veiliger het is. Dit is zo'n achterlijke manier van redeneren, dat ik eerder jouw intellectueel niveau in twijfel trek dan jij dat van Sigma (die op een correcte manier op jouw post gereageerd heeft).

Wie denk je dat er op een veiligere manier aan het verkeer deelneemt? Iemand die actief als hobby motor rijdt en af en toe, daar waar het kan, het gas open trekt, of een 45 jaar oude heropstapper op een 20 jaar oude goldwing die met een sigaret in de mond en de mobiele telefoon in de hand met 90 over de snelweg tuft?

Je elitaire houding stoort me erg, en met mij hopelijk ieder ander weldenkend mens.

-Pinsky

Ik ga proberen om met iets andere woorden hetzelfde te zeggen.
"Hewi, je bent een kerel :? die de prijs van MF-zeikerd 2004 *D in 19 dagen weet te veroveren, geproficiateerd" :}
 
Nou Hewi, redelijk fascistische denkwijze heb je ontwikkeld, kerel. Je mening over dit onderwerp en je belachelijke generalisaties doen me haast denken dat je een troll bent (een troll is iemand die op forums een beetje lomp gaat doen om een reactie uit te lokken), en als dat zo is ben je in ieder geval geslaagd in je opzet.

Je maakt onmogelijke logica sprongen en je klinkt haast als een kind met een leer stoornis. Je bekritiseerd het leesvermogen van anderen omdat je jezelf niet goed genoeg uit kan drukken. Jouw idee van verkeersveiligheid is dat hoe langzamer het gaat hoe veiliger het is. Dit is zo'n achterlijke manier van redeneren, dat ik eerder jouw intellectueel niveau in twijfel trek dan jij dat van Sigma (die op een correcte manier op jouw post gereageerd heeft).

Wie denk je dat er op een veiligere manier aan het verkeer deelneemt? Iemand die actief als hobby motor rijdt en af en toe, daar waar het kan, het gas open trekt, of een 45 jaar oude heropstapper op een 20 jaar oude goldwing die met een sigaret in de mond en de mobiele telefoon in de hand met 90 over de snelweg tuft?

Je elitaire houding stoort me erg, en met mij hopelijk ieder ander weldenkend mens.

-Pinsky


"fascistisch?" , ik denk dat wij van mening verschillen. Ik schaar mij simpelweg bij de groep weggebruikers welke zich wèl aan de regels houdt en juich het toe dat in bepaalde situaties waar de veiligheid (of het gevoel van ...) van andere mensen ernstig in het gedrang komt, maatregelen genomen worden. Ik mis de relevantie van het woord fascisme in deze.

Daarnaast ben ik niet van mening dat het verkeer er veiliger op wordt naarmate het langzamer zal gaan. Ik ben echter wèl van mening dat veel ongelukken ontstaan door een (groot) verschil in snelheid, dus concludeer ik dat wanneer meer mensen (zo niet alle) met min of meer gelijke snelheid zich zouden verplaatsen, het er veiliger op zou worden; of dat nou 70 of 140 km/u is (in Duitsland mag je vaak aanzienlijk sneller, en daar veel weggebruikers dat ook doen is het daar relatief niet veel anders gesteld met quota en dergelijke).

Ik ken beide personages niet, maar ik zou in eerste instantie zeggen; diegene die actief als hobby motor rijdt en af en toe, daar waar het kan, het gas open trekt. Iemand die het zichzelf onmogelijk maakt te reageren op situaties door met een telefoon in zijn hand op de motor te rijden, en daardoor niet twee handen kàn hebben aan zijn stuur (voordat je besloten hebt of je de telefoon ècht weg zal gooien om in te kunnen grijpen met twee handen aan het stuur, ben je alweer twee seconden verder; die beroemde twee seconden die je vaak zo hard nodig hebt) verklaar ik tot volslagen idioot. Ik bel al niet eens zonder handsfree set in de auto (en dan meestal zó, dat ik even aangeef dat ik aan het rijden ben, en het verzoek doe later terug te bellen, of in geval van nood dat ik zèlf even later terug zal bellen) laat staan dat ik op de motor zal gaan zitten telefoneren met dat ding in mijn hand. Ik mis alleen de relevantie van jouw vraag ten aanzien van het topic ....

"Je elitaire houding stoort me erg, en met mij hopelijk ieder ander weldenkend mens" ..... :?
 
Even dit bericht analyseren:

Wegwerkers die aan de N31 tussen Drachten en Oosterwolde aan het werk zijn, klaagden over hardrijders. Daardoor zouden onveilige situaties ontstaan.

Ken de situatie ter plekke niet maar als er onveilige situaties zijn ontstaan dan lijkt me dit idd een kwalijke zaak

De Friese politie besloot daarom maandag met een radarwagen het verkeer te controleren.

Ik neem aan dat hierin het doel schuilt om de snelheid naar beneden te brengen, vanwege de veiligheid. Dus zal deze auto opvallend ergens moeten staan.

Normaal gesproken is de minimumboete voor een snelheidsovertreding 30 euro. Bij wegwerkzaamheden is de minimumboete echter 55 euro, aldus het Openbaar Ministerie in Den Haag.

En dit staat in welke relatie met de veiligheid :?

De wegwerkzaamheden aan de N31 duren tot april 2005. Tot die tijd gaat de Friese politie frequenter met een radarwagen controleren of automobilisten de maximumsnelheid van vijftig kilometer per uur niet overschrijden.

Wederom, wanneer je de snelheid terug wil brengen zul je dit opvallend moeten doen.

Maar nu komt het, er zijn 500 boetes uitgeschreven. De friese politie heeft dus niet openlijk gecontroleerd want anders zouden ze dit aantal nooit hebben kunnen halen. Er is dus gebruik gemaakt van de situatie om het aantal uitgeschreven boetes op te krikken.

En dit over de rug van de wegwerkers, die zich onveilig bleven wanen want
klaarblijkelijk werd er alleen meer bekeurt maar niet lanzamer gereden, ofwel :?

Lijkt mij de verkeerde manier, maar goed
 
Misschien een website voor jou?

- www.anwb.nl

klik dan op forum, kun je zoiets posten en "positieve" reacties verwachten

(vergeet ook niet als je op vakantie gaat je caravan te LATEN controleren, bandenspanning etc., olie/ koelvloeistof van je Renault Espace te LATEN controleren, en NEE de aardappels hoeven niet in een koelbox!!!) '(

En JA................. gooi je chemisch toilet NIET in een openbare W.C !!!, trek dan meteen ook je slippers en je grijze sokken even uit
 
Laatst bewerkt:
Misschien een website voor jou?

- www.anwb.nl

klik dan op forum, kun je zoiets posten en "positieve" reacties verwachten

(vergeet ook niet als je op vakantie gaat je caravan te LATEN controleren, bandenspanning etc., olie/ koelvloeistof van je Renault Espace te LATEN controleren, en NEE de aardappels hoeven niet in een koelbox!!!) '(

En JA................. gooi je chemisch toilet NIET in een openbare W.C !!!, trek dan meteen ook je slippers en je grijze sokken even uit


Wat is er nou mis met mijn sleurhut ? ;)
 
Ik vraag mij af waarom iedereen (of iig de meesten) zo zitten af te geven op TS, en niet alleen in dit topic.
Ook ik ben iemand die zich, tot in het irritante aan toe, houdt aan de maximum snelheid. Niet omdat ik niet harder wil/durf, maar omdat geflitst worden zo ontzettend veel geld kost op den duur (ik open er alleen geen topics over)

Vrijwel alle posts die ik tegenkom in "geflitst" topics, komen neer op hetzelfde: tis flauw, tis onnodig, regelmatig komt :r voorbij in combinatie met het woord politie.

Als er dan eens iemand is die een topic opent die het tegenovergestelde aangeeft, dan valt iedereen over hem/haar heen :?

Laat de te hardrijders fijn blijven hardrijden (en betalen na geflitst te worden, maar dan niet zeuren over de boete) en laat de mensen die zich wel aan de snelheid houden dan ook in hun waarde.
Het lijkt soms (let op: lijkt en soms) wel alsof men er op dit forum niet echt bijhoort als je niet minstens 180 hebt gereden op een 60 km weg ofzo.

(en ja, ik maak zoveel mogelijk ruimte als ik op een 2-baans weg zit en ik zie in mijn spiegels een motorrijder met (te) hoge snelheid aankomen)

Geef motorrijders de ruimte! :)
 
Laat de te hardrijders fijn blijven hardrijden (en betalen na geflitst te worden, maar dan niet zeuren over de boete) en laat de mensen die zich wel aan de snelheid houden dan ook in hun waarde.
Er zijn er hier plenty die zich over het algemeen prima aan de snelheid houden. Maar die zeuren er niet over, kloppen zich niet op de borst daarover, gaan niet lopen preken, etc. En die hebben ook nooit gezeur.

Net zo goed als dat er nog veel meer mensen die vrijwel alleen maar te hard rijden en die je daar ook nooit over hoort.

Maar het probleem is dat er een aantal van die mensen zijn die zich hardnekkig ( ;) ) aan de snelheid houden en vervolgens een heel arrogante, belerende houding aannemen. Topics starten om te melden hoe slecht ze het wel niet vinden dat men te hard rijdt en hoe goed ze zichzelf wel niet aan de snelheid houden en dat dat vééééél beter is, etc. En dit topic valt imho ook zeker in die categorie. En dus kan TS wel een beetje tegengas verwachten.

Dat iemand zich aan de snelheid houdt is prima en moet hij of zij helemaal zelf weten en daar zul je vrijwel niemand over horen. Maar als je gaat lopen zaniken over mensen die wel te hard rijden kun je verwachten dat je afgebrandt wordt tot op je sokken. En terecht.
 
Er zijn er hier plenty die zich over het algemeen prima aan de snelheid houden. Maar die zeuren er niet over, kloppen zich niet op de borst daarover, gaan niet lopen preken, etc. En die hebben ook nooit gezeur.

Net zo goed als dat er nog veel meer mensen die vrijwel alleen maar te hard rijden en die je daar ook nooit over hoort.

Maar het probleem is dat er een aantal van die mensen zijn die zich hardnekkig ( ;) ) aan de snelheid houden en vervolgens een heel arrogante, belerende houding aannemen. Topics starten om te melden hoe slecht ze het wel niet vinden dat men te hard rijdt en hoe goed ze zichzelf wel niet aan de snelheid houden en dat dat vééééél beter is, etc. En dit topic valt imho ook zeker in die categorie. En dus kan TS wel een beetje tegengas verwachten.

Dat iemand zich aan de snelheid houdt is prima en moet hij of zij helemaal zelf weten en daar zul je vrijwel niemand over horen. Maar als je gaat lopen zaniken over mensen die wel te hard rijden kun je verwachten dat je afgebrandt wordt tot op je sokken. En terecht.
:^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^
 
:^

Zelf rij ik bij de meeste wegwerkzaamheden niet te hard, zeker niet als er echt gewerkt wordt.

Voor de rest ben ik redelijk van 'gasgeven maar'. Nu kan (en wil ik dat niet) tot in het extreme op mijn motor, maar dat terzijde.

Nu krijgen strak een mannetje of 500 een bekeuring. Leuk. Minstens de helft zal de kaart erbij moeten pakken om te zien waar ze in godesnaam geflits zijn. Let op, het is inmiddels 6 weken geleden. Nou, dat zal je leren. Net zoiets als een kind een knal voor z'n kop geven voor een koekje dat ie een week geleden gejat heeft.

Ik ben met je eens dat te hard rijden bij wegwerkzaamheden en andere plaatsen waar de situatie dat niet toelaat niet juist is. Maar kijk dan ook ff kritisch naar de wel heel kromme methoden van 'wetshandhaving' (Lees: KASSA!) in dit land. Er is maar 1 doel en dat ik de portomonee van vadertje staat...

Zo, dat is eruit!
 
Maar het probleem is dat er een aantal van die mensen zijn die zich hardnekkig ( ;) ) aan de snelheid houden en vervolgens een heel arrogante, belerende houding aannemen.
:? Ik toch niet? :9

Ik reed zelf een aantal jaren geleden ook nog regelmatig "iets" te hard.
Daar is pas verandering in gekomen tijdens mijn 1e zwangerschap (is voor de mannen misschien wat moeilijk te begrijpen...)
Ik reed (met koekblik , 83er Ford Granada die van ellende bijna uit elkaar viel) een goeie 160-170 over de snelweg, en opeens hoefde het voor mij niet meer zo.
I.p.v. alleen, zat ik met 2en in de auto (op dezelfde zitplaats :9 )

Van mij mag iedereen te hard rijden, geen enkel probleem mee, op plaatsen waar het ook verantwoord is, en voor zover ik heb gelezen het afgelopen jaar weten de meesten die te hard rijden heel goed waar het wel en niet kan.

[me]Cadcatz had zichzelf eigenlijk voorgenomen niet meer te reageren in topics over snelheid :X [/me]
 
Je was me zelfs nog nooit opgevallen als lid van het sinistere geheime genootschap van de aan de maximumsnelheid houders. :P
})
[me]Cadcatz is mystery woman
[/me]


[offtopic]
Shirt al binnen? :?
Ik wilde eigenlijk nee typen, maar bedacht me net dat de post rond 10.00 uur geweest was, ff in de brievenbus gekeken......

....Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hij's binnen!!! :} :} :}
[/offtopic]
 
B| Doe ik al een stuk minder...probeer t goeie voorbeeld te geven...ben aan het "minderen". Kouwe kalkoen is niet lekker.
Komt goed....nog even en ik ben net zo'n serieuze zuurpruim als die andere mods, komt goed, rustig maar... B|

Edit: F*ck....pas op, ze lezen mee... :X :X :X
Krijg nou wat!! Baksteen handhaaft ook op MF de orde.. :)


of is dat al lang zo en heb ik weer eens niet opgelet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan