5000 is wel erg weinig

slijtboutje

MF veteraan
15 okt 2001
3.201
10
In Nederland zijn er ongeveer 400.000 motorrijders.
Elk van hen heeft dagelijks op de weg te maken met het onbenul ten aanzien van motorenvan weggebruikers, wegbeheerders en politici.
Iedereen kent de gevaarlijke situaties op de weg die ontstaan omdat er stomweg niet eens bij motoren stilgestaan wordt.
Rubber opplakstrepen, langsgroeven, grind in bochten en meer van dat fijns.
Als je met 400.000 bent, ben je toch een niet over het hoofd te ziene factor van belang.
MAAR DAN MOET JE WEL LATEN MERKEN DAT JE BESTAAT!!!!!

Van al deze motorrijders zijn er ongeveer 5000 lid van de M.A.G. (motorrijders actie groep)
De MAG lobbyet voor alle motorrijders in Den Haag,in Brussel en trekt Gemeenten en andere wegbeheerders aan de jas als er motoronveilige situaties bestaan.
Kortom de MAG is er voor ons.
Als je motorrijden serieus neemt en meer wil doen dan alleen kankeren op de overheid en de koekblikken, wordt lid!
Het kost je maar een paar tientjes.


Slijtboutje
 
Helldesker

Dank voor de sterke inhoudelijke reactie
enne.. waarom eigenlijk niet
 
Ik ben al lid *D

www.mag-nl.org

Maar de MAG vertegenwoordigd meer motorrijders in Nederland. Want ook clubs kunnen zich aansluiten en dan wordt dat aantal van 5000 ruimschoots overschreden. Dan betaalt de club €1,25 per lid.
En als je je bij de MAG aansluit worden je belangen in Europees verband ook goed behartigd door de FEMA.
 
Het is zeker goed wat ze bij de mag doen, lid worden is dus het motto, en ik zelf ben uiteraard lid en tegenwoordig zelfs vrijwilliger....zouden meer leden moeten doen!!!!!!!!!!!
 
Ik ben nog geen lid.
Hoe duur is het per jaar :?
Wat krijg je er vooe terug :?

Kosten geloof ik ongeveer 10-15 euro. Erg veel krijg je er niet direct voor terug, behalve een soort maandblad, maar wat belangrijker is (ja, ik ben ook lid) is dat ze zich inzetten voor veiligheid voor motorrijders (vangrail veiliger maken, idiote snelheidremmers aanpakken, onveilige situaties melden etc.) en het tegengaan van stommiteiten van de overheid zoals rekeningrijden voor motorrijders e.d. En dat kunnen ze natuurlijk beter met een grotere achterban.

:} voor de MAG
 
Laatst bewerkt:
Ben nog geen lid... misschien toch maar eens worden als ik zie hoe stom sommige zaken zijn aangelegd (hele weg groen verven op kruisingen e.d.).
 
iedereen die zijn hobbie serieus neemt, zou eigenlijk lid moeten zijn. Zij zijn er voor onze veiligheid, en om te voorkomen dat er achterlijke wetgeving over ons wordt afgeroepen, waardoor wij uiteindelijk onze hobbie niet meer kunnen uitoefenen. (denk o.a. aan de 100PK limiet)

:} voor de MAG
 
Ben geen lid maar het lijkt me wel wat... :)

Zaken als 100 PK limiet enzo... :r

Wel goed dat er zulke instanties zijn. :)
 
Ben ook al lid!!! MAG :} :} :} :} :} :} :} :}

Ook voor: strijd tegen anti-tempering wetgeving (mag je niet meer zelf aan je motor knutselen), veilige vangrails, niet meer je helm afzetten bij tankstations etc. Need I say more?
 
Is volgens mij niet strafbaar, dus kan de MAG niets aan doen (eigen idee tankhouders).

Vind het persoonlijk overigens normaal om ff mijn helm af te doen.

Maar ze kunnen wel gaan overleggen met de pomphouders (kun je zelf trouwens ook). Als het regent of anderszins kutweer is, of bij me eigen pomp hou ik mijn hellumpie lekker op, wel zo makkelijk.
Het ging bj deze actie om verhalen van mensen met een systeemhelm op (klep open, dus hele gezicht te zien) die alsnog hun helm af moesten zetten voordat ze geholpen worden. Krijg je een kouwe/natte kop van, en het inpakken duurt ook weer 5 minuten. Vandaar dus. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan