donorblok kopen bij een sloperij

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
Ik heb vanmiddag een ander motorblok gekocht voor m'n thundercat (lang verhaal, boeit ook niet). Ik wilde het blok even natrekken bij yamaha (kijken of ie inderdaad uit 2000 is en kijken of ze iets over de onderhoudshistorie weten) blijkt het bloknummer weggefreesd te zijn :?

Mijn vraag: is het gebruikelijk dat sloperijen het bloknummer wegfrezen of is dit hele foute boel?

***update***
lees even deze post: Post van Viccie in topic 'donorblok kopen bij een sloperij' :)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me duidelijk verhaal. Wat zou de reden zijn voor een sloperij om een nummer weg te frezen?

Welke sloperij is het trouwens? Zuivere koek is het niet in ieder geval.
 
Ik heb vanmiddag een ander motorblok gekocht voor m'n thundercat (lang verhaal, boeit ook niet). Ik wilde het blok even natrekken bij yamaha (kijken of ie inderdaad uit 2000 is en kijken of ze iets over de onderhoudshistorie weten) blijkt het bloknummer weggefreesd te zijn :?

Mijn vraag: is het gebruikelijk dat sloperijen het bloknummer wegfrezen of is dit hele foute boel?

Vreemd. lijkt me niet dat ze het bloknummer horen te verwijderen :?
 
Ik heb vanmiddag een ander motorblok gekocht voor m'n thundercat (lang verhaal, boeit ook niet). Ik wilde het blok even natrekken bij yamaha (kijken of ie inderdaad uit 2000 is en kijken of ze iets over de onderhoudshistorie weten) blijkt het bloknummer weggefreesd te zijn :?

Mijn vraag: is het gebruikelijk dat sloperijen het bloknummer wegfrezen of is dit hele foute boel?
Lijkt mij foute boel :( , zou geen enkele reden weten waarom ze dat zouden doen. ik zou hoe dan ook ff bellen met ze.
 
ik kan geen zinnige reden bedenken waarom ze idd het bloknummer weghalen

Enige controle op de juiste leeftijd/afkomst is dan een stuk moeilijker
 
Is in ieder geval twijfel achtig.


Maar had je dat niet beter bij aankoop kunnen controleren :?

tja.. achteraf wel natuurlijk.. Ik was er (stom natuurlijk |( ) vanuit gegaan dat het gewoon een nette zaak is.

Op dinsdag 03 februari 2004 15:57 schreef rvh het volgende:
Lijkt me duidelijk verhaal. Wat zou de reden zijn voor een sloperij om een nummer weg te frezen?

Welke sloperij is het trouwens? Zuivere koek is het niet in ieder geval.

ik heb al geprobeerd ze te bellen maar ze zijn continue in gesprek :(
Ik wil eerst het verhaal van hun horen waarom dat is weggefreesd en als ik een bullshit antwoord krijg dan post ik die naam hier wel.


Bloody wankers :(
 
Ik wil eerst het verhaal van hun horen waarom dat is weggefreesd en als ik een bullshit antwoord krijg dan post ik die naam hier wel.
Ben benieuwd, ik kan maar een reden bedenken voor 't wegfrezen van een nummer op blok of frame. ..... en da's geen beste reden.
 
Da's een aparte naam voor een sloperij...

Klinkt niet alsof de koffie daar even zuiver gedronken wordt als ze opgediend wordt.

hehe.. dat was ook nog niet de naam, dat was gewoon ff mijn frustratie :P


Tis iig wel een vrij grote en redelijk bekende sloper. Alleen nemen ze de telefoon niet op |(
 
Toch handig, scheelt jou weer werk, gewoon keurig het nummer van jouw blok erinslaan.

en voor de dromers, ook met een nummer erin wist ie niks zeker. Ik had namelijk het nummer van een mooie nieuwe motor erin geslagen als ik die sloper was. :X



Heeft iemand mijn motorblok gevonden, Yamaha blok uit 2000? Mijn motor had in een sloot gelegen en is daarna gestolen, frame is terug wel terug gevonden... :+
 
hehe.. dat was ook nog niet de naam, dat was gewoon ff mijn frustratie :P


Tis iig wel een vrij grote en redelijk bekende sloper. Alleen nemen ze de telefoon niet op |(
Misschien lezen ze hier wel mee:
Op dinsdag 03 februari 2004 14:52 schreef Viccie het volgende:
oh ja.. ik weet het al weer...

wie heeft er hier z'n rood/witte cat verkocht? Ik kwam namelijk een roodwitte cat tegen bij xxxxxxxxx, mét MF-sticker.

Wie o wie?
 
Heb je aankooppapieren?
Zo ja,meteen met je papieren naar de politie stappen en melding ervan maken dat je een blok hebt gekocht bij de betreffende sloperij,straks krijg jij er gezeik mee!
Als je zelf naar de politie stapt,dan maak je in ieder geval duidelijk dat je ter goedertrouw hebt gehandeld!

Bel anders eerst effe met de sloperij,maar krijg je gezeur ga dan meteen naar de politie!

Stelletje pl**rislijers op die sloop! :( :(
 
Ik kan me wel een reden voorstellen om een nummer van een blok te fresen. Stel dat je motor een crash heeft gehad en total loss is verklaard, dan willen ze natuurlijk niet dat dat blok weer op de weg komt.
Offe.... :? niet dan?
 
Zoals al gezegd, gewoon eerst ff contact opnemen met de sloperij, misschien hebben ze er wel een logische verklaring voor.

Ja sorry meneer, ik liep langs met een draaiende slijptol, en ik liet hem zomaar op het serienummer vallen

ofzoiets
 
Alleen jammer dat ze niet opnemen |(

Hmm.. zie ineens een faxnummer staan. Zal ze es ff een fax sturen.
 
Op hun site staat ook nog een 06-nummer

En een paar 2ehands motoren met diefstalschade :X
 
ik zou de politie inlichten, nu ik er zo over nadenk.
volgende keer word jou motor gejat, en dan is het ook huilen geblazen :X
 
lekker hoor... die eikel van groenen motoren neemt niet op, kijkt geen email en op faxen reageren ze ook niet :(

Waar o waar is de MF knokploeg gebleven, volgens mij zijn er nog meer die even langs willen daar: GroenenMotoren in Eindhoven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan