500cc V4 tweetakten

Zeker! Ik kan geen andere bron vinden dat de tweetakt daar zou rijden. Dat viertaktding van Suter heet ook MMX. Afwachten dus. Als ik zeker wist dat de tweetakt zou rijden, dan zou ik morgenmiddag ook nog even gaan kijken i.p.v. alleen zondag.
 
Suters TT livery
Suter reveal TT livery for stunning two-stroke 500


Suter_1.JPG
 
Ik vind de livery geen recht doen aan deze super mooie fiets. Maar wat maakt het ook uit. Echt heel benieuwd naar de prestaties. Vraagje voor de 2takt fanaten, hoe goed is Akra eigenlijk met expansie uitlaten?
 
Er wordt ook wel is een stickertje geplakt omwille van sponsoring (voor zowel 2 als 4takt uitlaten), deze fiets trekt natuurlijk mega aandacht. 2-takt expansie uitlaten worden door specialisten gemaakt met veel ervaring, volgens mij heeft Akrapovic 0 ervaring met het ontwerpen van 2takt uitlaten of ze moeten speciaal voor deze machine mensen hebben ingelijfd. Kan ook zijn dat alleen het dempertje van Akra is of dat de productie van de uitlaat uit handen is gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de livery geen recht doen aan deze super mooie fiets. Maar wat maakt het ook uit. Echt heel benieuwd naar de prestaties. Vraagje voor de 2takt fanaten, hoe goed is Akra eigenlijk met expansie uitlaten?

Ik dacht dat ze geen expansie uitlaten maakten voor 2T maar wel dempers. Al zijn die moeilijk te vinden en duur...
 
Denk dat jullie gelijk hebben. Zullen vast door een specialist gemaakte expansie uitlaten zijn met een Akra dempertje erop.
 
Zou een 2takt vandaag de dag nog wel door de EU opgestelde keurings-eisen komen. Ik bedoel wat de geluids-normen en de uitstoot waarden betreft?
 
Laatst bewerkt:
Voor kleine oplagen gelden maar beperkte regels, zie andere 500cc 2takt machines zoals Ronax, die zijn met kenteken verkocht. Denk dat normale productie moeilijk is te halen met al die regeltjes uit Brussel.
 
Wie Facebook heeft, moet eens volgende persoon opzoeken : jean Paul dufour.

Veel plezier met de foto's.

(zoek ook "pour Le retour de moteur 2 temps" op.)
 
Ronax & Suter op de Sachsenring dit weekend
https://nl-nl.facebook.com/worldgpbikelegends/


Mooi rijtje machines komen daar aan de start :} *D

1976 Suzuki RG500 Mk. 1 – ex Phil Read – Photo bottom left below
1980 Suzuki RG500 Mk. 5 – built by ex factory mechanic Nigel Everett
1981 Kawasaki KR500 – ex Kork Ballington & Greg Hansford
1986 Suzuki RG500 Mk. 10 – ex Geir Hestman
1987 Cagiva V587 – ex Didier de Radigues
1989 Cagiva V589 – ex Randy Mamola
1990 Cagiva V590 – ex Ron Haslam
1991 Cagiva V591 – ex Eddie Lawson
1992 Cagiva V592 – ex Eddie Lawson
1995 Harris Yamaha YZR500 – ex James Haydon
1996 Harris Yamaha YZR500 – ex Sean Emmett & Niggi Schmassman
1998 Suzuki RGV500 XR88 – ex Nobuatsu Aoki
1999 Suzuki RGV500 XR89 – ex Kenny Roberts Jnr
2002 Proton KRv3 500 – ex Jeremy McWilliams
2015 Ronax 500 V4
2016 Suter MXX 500 – ex Ian Lougher (2016 Isle of Man TT)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan