500cc V4 tweetakten

EPA (USA) data 2010

Personal watercraft 2010
HC + NOxa: 30 g/KWh
Co (g/KW-hr): 300 (max engine power > 4.3 kW)

Snowmobiles
HC: 75 g/kWh
Co emissions: 275 g/kWh

Motorcycles
HC + Nox: 0.8 g/km
Co: 12 g/km

Dit zijn de waarden als iemand daar iets mee kan, geen idee hoe je kWh naar g/km zou kunnen omrekenen.. Als dat al mogelijk is. :+
Het gemene is dat een tweetakt alleen op de uitlaat afgeserveerd wordt.
Als je ziet wat een viertakt in zijn levensduur aan olie vervangingen(met filters) en verbruik verstookt wordt het ineens een heel ander verhaal. Dan is een tweetakt ineens heel milieuvriendelijk. Zelfs milieuneutraal (tov 4takt) als je hem op biologische tweetakt olie laat rijden.
 
tfp

ben ook benieuwd of ze ,t design zo gelaten hebben als toen of dat alles echt helemaal gemoderniseerd is... :9~
 
Het gemene is dat een tweetakt alleen op de uitlaat afgeserveerd wordt.
Als je ziet wat een viertakt in zijn levensduur aan olie vervangingen(met filters) en verbruik verstookt wordt het ineens een heel ander verhaal. Dan is een tweetakt ineens heel milieuvriendelijk. Zelfs milieuneutraal (tov 4takt) als je hem op biologische tweetakt olie laat rijden.
Dat snap ik niet?
Als je een 4takt motor op biologische olie zou laten rijden dan kun je die olie zelfs kunnen hergebruiken, nu verbrand je het en krijg je rook (roetdeeltjes)

De focus op uitlaatgassen (of ik het er mee eens ben of niet) heeft momenteel vooral te maken met luchtkwaliteit in stedelijke gebieden en broeikaseffecten.

Maar goed, nogmaals: ik zou graag weer tweetakten op de weg zien, dus als iemand iets bedacht heeft om dat voor elkaar te krijgen juich ik dat toe.
 
Italiaans V4 project, zijn nog niet zo ver als de Duitsers maar ook dit gaat mooi worden :}

TSB30.jpg


TSB31.jpg


TSB32.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet echt duidelijk maar de 1e piccies zijn er *O*

10358948_670608519655644_3739579644971810440_o.jpg


10339502_670608502988979_2421527351111314250_o.jpg


10271205_670608672988962_723767085659393032_o.jpg


10380245_670608886322274_911020177023034752_o.jpg


10287020_670608849655611_3036670282901838257_o.jpg


attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Veul denk ik, er worden er 46 gebouwd en die zijn vast allemaal al verkocht.
 
Stel je toch eens voor dat hij de tweetakt terug zou kunnen brengen in de racerij! Het geld heeft hij ervoor. De techniek is er ook. Man, dat zou toch fantastisch zijn.
 
Die milieu-eisen verpesten ook alles.. maargoed, de 2takt is in principe al jaaaren ongewijzigd.. wanneer ze de 2takt eens verder gaan ontwikkelen lukt het echt wel om de 2takt aan de milieu-eisen te voldoen!

Ik weet ook niet het fijne van het smeersysteem van een 2takt, maar een 2takt moet toch wel met hetzelfde principe te smeren zijn als een 4takt?? Als dat al veranderd scheeld dat een hoop in die uitstoot en bovendien gaat het 2takt principe om die arbeidsslag die iedere neergaande beweging plaatsvind
 
Die milieu-eisen verpesten ook alles.. maargoed, de 2takt is in principe al jaaaren ongewijzigd.. wanneer ze de 2takt eens verder gaan ontwikkelen lukt het echt wel om de 2takt aan de milieu-eisen te voldoen!

Ik weet ook niet het fijne van het smeersysteem van een 2takt, maar een 2takt moet toch wel met hetzelfde principe te smeren zijn als een 4takt?? Als dat al veranderd scheeld dat een hoop in die uitstoot en bovendien gaat het 2takt principe om die arbeidsslag die iedere neergaande beweging plaatsvind



Er wordt wel degelijk ontwikkeld op tweetaktgebied, bekijk deze maar eens ;)

 
Terug
Bovenaan Onderaan