kan iemand mijn vragen over xt600 beantwoorden

race roos

MF'er
28 mrt 2003
55
0
dordrecht
Ik heb een aantal vraagjes over een yamaha xt600 van bouwjaar 2000.

Ik wil er waarschijnlijk 1 gaan kopen waar 6000km asvalt mee gereden is.
dat ding moet 3400 euro kosten en ziet er werkelijk als nieuw uit.

Maar nu komt het

-is het een goede prijs.(het is van een particulier)
-Hoe is het onderhoud. makkelijk zelf te doen en hoe vaak beurten geven e.d.
-Zijn de prijzen van onderdelen erg duur??
-Ik wil er woonwerk verkeer mee gaan rijden 50km per dag. Gaat dat goed met een xt600.
-Zijn het betrouwbare motoren?
-Ik had een Cagiva Gran Canyon 900 en als ik de stap naar een xt600 maak, dan ben ik bang dat ik er snel op uitgekenen ben. Is dat zo?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast bedankt voor jullie moeite.
 
Ik heb een aantal vraagjes over een yamaha xt600 van bouwjaar 2000.

Ik wil er waarschijnlijk 1 gaan kopen waar 6000km asvalt mee gereden is.
dat ding moet 3400 euro kosten en ziet er werkelijk als nieuw uit.

Maar nu komt het

-is het een goede prijs.(het is van een particulier)
-Hoe is het onderhoud. makkelijk zelf te doen en hoe vaak beurten geven e.d.
-Zijn de prijzen van onderdelen erg duur??
-Ik wil er woonwerk verkeer mee gaan rijden 50km per dag. Gaat dat goed met een xt600.
-Zijn het betrouwbare motoren?
-Ik had een Cagiva Gran Canyon 900 en als ik de stap naar een xt600 maak, dan ben ik bang dat ik er snel op uitgekenen ben. Is dat zo?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast bedankt voor jullie moeite.


Een XT is wel een geheel andere motor dan een Gran Canyon. Aanzienlijk verschil in vermogen en koppel. Gran Canyon is een tweecilinder, XT heeft er maar eentje.

50 km enkele reis? Dan zou ik eerder denken aan een Transalp of Africa Twin.
100 km per dag maakt de XT gauw oud.

Een XT is redelijk betrouwbaar, als je hem tenminste netjes behandeld.
Onderhoud is vanwege de ene cilinder niet zo duur. Makkelijk zelf te doen.

Waarom heb je de Cran Canyon weggedaan? (om een indruk te krijgen waarom je nu gaat kijken naar een XT)


Persoonlijk zie ik een XT meer als een motor voor erbij. Beetje raggen op de hei, stukje over binnenwegen. Snelwegen zou ik mijden. Eventueel ombouw tot Supermotard mog je dat leuk vinden.
 
Ik heb een aantal vraagjes over een yamaha xt600 van bouwjaar 2000.

Ik wil er waarschijnlijk 1 gaan kopen waar 6000km asvalt mee gereden is.
dat ding moet 3400 euro kosten en ziet er werkelijk als nieuw uit.

Maar nu komt het

-is het een goede prijs.(het is van een particulier)
-Hoe is het onderhoud. makkelijk zelf te doen en hoe vaak beurten geven e.d.
-Zijn de prijzen van onderdelen erg duur??
-Ik wil er woonwerk verkeer mee gaan rijden 50km per dag. Gaat dat goed met een xt600.
-Zijn het betrouwbare motoren?
-Ik had een Cagiva Gran Canyon 900 en als ik de stap naar een xt600 maak, dan ben ik bang dat ik er snel op uitgekenen ben. Is dat zo?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast bedankt voor jullie moeite.

Ik heb mijn XT600 ingeruild voor mijn huidige motor.
De prijs is oneveer wat ik vorig jaar voor mijn 1999 XT terug kreeg dus dat is niet verkeerd (ik had rond de 30.000 KM er mee gereden)
Ik deed er ook woonwerk verkeer mee (60 KM per dag) heb alleen wel de banden toen vervangen voor straat banden omdat het beter reed op de snelweg.
Onderhoud is inderdaad niet echt duur aan de XT , hij had niet eens veel onderhoud nodig :)

Ik heb veel plezier van mijn XT gehad maar wilde weer een Kawasaki daarom heb ik hem ingeruild.
 
Ik heb mijn Cagiva weg gedaan omdat ik ga trouwen en daar heb ik geld voor nodig.
Ik vond het onderhoud van de Cagiva best duur en je rijd er ook hard mee. niet dat dat erg is maar dat kost ook meer onderhoud. Bovendien had ik gedacht dat ik meer zou touren maar het is gebleken dat ik daar weinig tijd voor heb en dat ik de motor bijna alleen voor woon werk gebruik.
Bovendien vond ik de Cagiva erg compleet. Dat is niet erg maar het is leuk om ook te knutselen aan je motor. En ik wil goedkoper rijden.

En die 50 km is van huis naar werk en van werk naar huis. dus in totaal 50km.


Alvast bedankt voor de reacties
zelfs overdag reageren mensen snel *D
 
Ik heb mijn Cagiva weg gedaan omdat ik ga trouwen en daar heb ik geld voor nodig.
Ik vond het onderhoud van de Cagiva best duur en je rijd er ook hard mee. niet dat dat erg is maar dat kost ook meer onderhoud. Bovendien had ik gedacht dat ik meer zou touren maar het is gebleken dat ik daar weinig tijd voor heb en dat ik de motor bijna alleen voor woon werk gebruik.
Bovendien vond ik de Cagiva erg compleet. Dat is niet erg maar het is leuk om ook te knutselen aan je motor. En ik wil goedkoper rijden.

En die 50 km is van huis naar werk en van werk naar huis. dus in totaal 50km.


Alvast bedankt voor de reacties
zelfs overdag reageren mensen snel *D


Ik geloof dat ik dan toch voor een Honda AT of TA zou gaan.
Omdat je aangeeft goedkoper te willen rijden.
Een 1 cilinder wordt nogal eens verkracht (te hoog in toeren, te lang hoge snelheid, niet warm rijden enz..) en kost dan al gauw een nieuwe zuiger, honen enz...

Een Dominator is te vergelijken met een XT.
Die dingen zijn ook voor leuke prijzen te koop.
Alleen zou je dan eerst moeten gaan rijden op een 1 cilinder.

Ik heb een Pegaso gehad, en er nog eentje in de schuur staan (van mijn vriendin. Pegaso is te koop, maar nagenoeg nieuw)
Met zo'n motor vind ik de snelweg niks. Binnenwegen en stukjes allroad wel.
Vroeger heb ik een Suzuki DR650Se gehad. En ook wel eens gereden op een XT600.

Van de oudere XT modellen weet ik dat de cilinderkopbouten wel eens oprekten, waardoor er onkosten aan komen. Ik bedoel het model van 1988 - 1990.
(de tenere versie met het hoge spatbord had er nogal vaak last van)
 
Tis volgens mij een goede keuze als je goedkoop en betrouwbaar wil rijden, de onderhoudsintervallen zijn ook vrij ruim, en zullen niet zo duur zijn.
 
race roos , ik heb in oktober een xt600 uit 2001 gekocht met 2900 km op de teller
met inruil van een ( tot op de draad versleten ) klx650 . de xt zag er ook uit als nieuw ,ik moest bijleggen 3050 euries . ik heb er sindsdien 3500 km mee gereden woon-werk en bevalt prima al is het stukje snelweg met 120 het minst leuke . ik heb er wel het een en ander aan veranderd ; excel wielen , maxxis
rubbers , stuurtje , knipperlichtjes , en inmiddels een crd uitlaat en achter opgehoogd . hij rijd super vooral rotondes drempels e.d . mijn blade uit 2001
zal waarschijnlijk iets minder km maken als voorheen .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan