50km flitspaal - optreksnelheid

Sv650Ss

Rookie
25 jun 2019
1
0
Een goede avond allemaal,

Ik zit met twijfel over een boete die ik wel of niet ga krijgen.

In Krommenie heb je een flitspaal die de snelheid meet en je bekeurd als je boven de 50km/per uur rijd. Deze staat bij het stoplicht.

Met een maat van me kwamen we van het strand af en we kwamen daar voor rood licht te staan. Toen het groen werd reed me maat rustig weg maar ik kreeg mijn motor niet geschakeld tot ik hem wel geschakeld kreeg en best snel optrok van het stoplicht.

Volgens mij waren we 10-20 meter verder en toen bedacht ik me weer (ondanks al het gepraat via onze Cardo pack talk) dat er een flitser stond voor het stoplicht en ik keek op de teller en daar stond tot mijn schrik 63....

Mijn twijfel was dus ook of ik geflitst zou kunnen zijn of juist niet. Heb ook op CJIB gekeken maar daar staat niks over boetes die ik moet betalen maar waarschijnlijk omdat er wat tijd tussen zit...

Mvg

Sv650Ss
 
Ik snap wat je bedoelt.

Zo'n situatie heb ik ook in Amersfoort gehad.
Ook heel (veel te )snel bij stoplicht weggereden. Tja, toen zag ik ineens die paal........<Grrrr> .............:X
Was het nog binnen 50 of was ik inmiddels al een stukje sneller.................?
Pfffff Het is goed gekomen. Nooit meer iets van gehoord.

Het blijft gissen of het bij jou wel goed is gegaan.
Voor ons is er vanachter ons schermpje weinig van te zeggen.
We kunnen je alleen sterkte en geluk wensen.
Het is een flitscamera. Meestal weet je al vrij snel of je aan de beurt gaat zijn.
Effe paar daagjes afwachten!!
 
Laatst bewerkt:
En flitspaal meet je snelheid vaker en als het verschil tussen de eerste en tweede/laatste meting te groot is dan is hij niet geldig. Andersom, met te hoge snelheid remmend is dat zo, echter of je snel genoeg kan optrekken om dit verschil te krijgen....?

@Baksteen kom er maar in!
 
13 km te hard
Is maar een paar euro
Van de snelheid gaat nog een paar % vanaf
Gewoon een zaterdag overwerken :+
 
Ik denk dat het wel los loopt. Hier op weg van werk naar huis ook zo'n 50km stoplicht camera. Vaak het licht gewoon groen, ff afremmen naar rond de 45-50km/u. En dan nog voor de stopstreep al weer vol op t gas. Als die camera daar op zou flitsen dan was ik nu wel failliet geweest.
 
Dat is het akelige van die stoplicht camera's.
De buurtbewoners remmen allemaal even af, om daarna het tempo weer flink op te voeren.
Vreemden die toevallig een keer voorbijkomen, die zijn dus meestal de klos!

Hier als je Ede uitrijdt staat ook zo'n camera.
Net ervoor zie je steeds remlichten aangaan. Daarna gaat het gas er weer op.
Ik denk als ze een keer een verstopte flitscamera 500m verder plaatsen dat 90% van de Edenaren aan de beurt is.
Snelheden tot wel 100km/h!! (ook ikzelf rijd op deze plek niet altijd, eeeh....... zeg maar gerust nooit vlgs het boekje)
 
Ah, die flitspaal. Is mij nog niet gelukt daar een boete van te krijgen. Meestal denk ik erom en houd ik de teller op de 50, maar soms denk ik er met optrekken niet aan en met een beetje motorfiets zit je voordat je de weg overgestoken bent al boven die snelheid. De weg nodigt er ook nogal voor uit.
Maarja, 't blijft afwachten.
 
Voor de volledigheid, je hebt 't over deze of die aan de overkant, toch? Voor beide geldt dat ik denk dat 't wel meevalt. ;)
Je moet natuurlijk niet als 't groen is met >50 langs komen rijden, maar snel optrekken is volgens mij geen probleem.
 
Verdiende loon, een beetje zo hard langs mijn dorp rijden, ga je schamen! :+

Ik zou me er niet druk om maken, hij staat best een stukje voor de kruising dus ik vraag me af of hij midden op het kruisingsvlak nog snelheid meet. Ik denk het niet. En zelfs al krijg je hem, dan wijkt je teller altijd nog iets af, en daarnaast gaat er nog een correctie overheen. Dan hou je max 5 tot 7km te hard over, kost je misschien een paar tientjes.

En inderdaad is het volgens mij ook zo als Roy R al zegt, als je snelheid niet constant is, dus je zit flink in de acceleratie is de meting volgens mij ook niet geldig.
 
63 op de teller... in werkelijkheid dus minder en dan nog correctie flitser er af..
Waarschijnlijk haal je de 50 helemaal niet :t
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, hij is zo hard aan het werk om geld te verzamelen om te kunnen betalen,
dat hij geen tijd heeft om te MF-en.
 
Terug
Bovenaan Onderaan