520 ketting + tandwielset op een RD500 projekt

Coates

MF'er
1 sep 2005
71
14
Giessenburg
Ik heb een RD500 in de schuur staan waar we nog enigszins mee bezig zijn te verbouwen, er zit bijv. een GSXR1100 voorpoot in kompleet met wiel, andere uitlaten, racekuipen enz. enz (ongespoten voorbeeld in bijlage).
Achter hebben we dus ook 't 1100 wiel al gepast in de originele brug en er wordt ook al mee gereden (allemaal dus tot zoverre geen probleem).

Nu willen we een 520 set gaan monteren alleen is dat natuurlijk een beetje moeilijk te passen, heeft er iemand dit al vaker gedaan en kan me evt hiermee helpen of ik misschien ergens de sprockets moet "laten maken" en waar? Ofdat hier wel soort van komplete sets voor te krijgen zijn?

:Y *O* of :N -O-

Bijlage: allerlij 001.jpg
 
Ziet er cool uit zeg...

Voor tandwielen moet je misschien eens even op deze site kijken:
www.jtsprockets.com
Daar staan ook tekeningetjes met maten bij van de tandwielen. Heel vaak zijn tandwielen van verschillende merken motorfietsen hetzelfde.

RD500
Zoeken dus naar een voortandwiel voor een asdiameter 26/30 mm met 13 splines erop...
Let er ook op dat de tandwielen in lijn staan. Als dat niet zo is, dan zijn er tandwielen met een offset verkrijgbaar...
 
Leuk projectje!

Tip voor de tandwielen:
De tanden van de originele tandwielen afdraaien, het hart uit de 520 tandwielen draaien. Zorg dat de diameters zo worden dat het zaakje nu in elkaar past. Goed uitlijnen, vastlassen en klaar! Ik heb het zo ook eens gedaan bij een achtertandwiel van een brommer, waar een zwaardere ketting op moest ivm met een NSR125 blok.

Het voortandwiel zal alleen lastig af te draaien zijn, omdat dit in de meeste gevallen gehard staal is. Misschien is er idd een model te vinden wat er zo op past.

Succes!

Greetz Gixfighter
 
Leuk projectje!

Tip voor de tandwielen:
De tanden van de originele tandwielen afdraaien, het hart uit de 520 tandwielen draaien. Zorg dat de diameters zo worden dat het zaakje nu in elkaar past. Goed uitlijnen, vastlassen en klaar! Ik heb het zo ook eens gedaan bij een achtertandwiel van een brommer, waar een zwaardere ketting op moest ivm met een NSR125 blok.

Het voortandwiel zal alleen lastig af te draaien zijn, omdat dit in de meeste gevallen gehard staal is. Misschien is er idd een model te vinden wat er zo op past.

Succes!

Greetz Gixfighter

Okee bedankt, maar denk dat 't vermogen van een 500 4cil. toch iets anders ligt dan een 1cil 125. Dus ga 't maar eens proberen op de site van JT of iig toch maar voor de "af-fabriek sprockets"

Bedankt jongens! *O* :W
 
Voor past een tandwiel van JT voor de Yamaha R1 er zo op. Is één op één uit te wisselen.

im0001590pf.jpg

Een JT Sprockets 520-16T tandwiel (Is voor een R1, maar past dus ook op de RD500)

Deze heb ik op die van mij ook zitten
 
Voor past een tandwiel van JT voor de Yamaha R1 er zo op. Is één op één uit te wisselen.

[afbeelding]
Een JT Sprockets 520-16T tandwiel (Is voor een R1, maar past dus ook op de RD500)

Deze heb ik op die van mij ook zitten

OK thanks iig tandwiel en kettting zitten er al op in een andere verhouding, loopt wel soepeler in zijn 1 maar is toch wel erg kort in de andere versnellingen. We gaan toch maar weer in een andere setup kijken maar iig bedankt voor je foto & toelage.

Groetjes!
 
Ik heb een RD500 in de schuur staan waar we nog enigszins mee bezig zijn te verbouwen, er zit bijv. een GSXR1100 voorpoot in kompleet met wiel, andere uitlaten, racekuipen enz. enz (ongespoten voorbeeld in bijlage).
Achter hebben we dus ook 't 1100 wiel al gepast in de originele brug en er wordt ook al mee gereden (allemaal dus tot zoverre geen probleem).

Nu willen we een 520 set gaan monteren alleen is dat natuurlijk een beetje moeilijk te passen, heeft er iemand dit al vaker gedaan en kan me evt hiermee helpen of ik misschien ergens de sprockets moet "laten maken" en waar? Ofdat hier wel soort van komplete sets voor te krijgen zijn?

:Y *O* of :N -O-

Bijlage: allerlij 001.jpg


Poeh zeg das een knap ding geworden, is hij inmiddels al gespoten, ik ben erg benieuwd???
 
Terug
Bovenaan Onderaan