5200 Coronakilometers op de Strom

Ik kwam dit topic nu pas tegen.
Leuk verslag, maar ook dat veel voor mij herkenbaar is.
Behalve de lus door Spanje, heb ik afgelopen zomer veel van deze route ongeveer tegengesteld gereden.
Van Alès ben ik toen regelrecht naar Le Puy gereden. Genoemde Ventoux op 150km, daar was ik dan wel boven.
De stukken van de Dordogne en Pyreneeën weet ik nog van ooit eerder. Met de FZ was ik ook in Domme................... :P
O ja, mijn todo lijst: De Lacets en Bardénas moet ik ook nog een keer doen.
Bij beide in de buurt bleek ik eerder daar al aan voorbij te zijn gereden. Blijft er nog iets over om naar uit te kijken..............;)

Lezende dit verhaal, ben ik weer een beetje terug in Frankrijk. :t
 
Ja! He-le-maal overtuigd om een keer naar Spanje/Pyreneeën te gaan, top verslag! Wat een uniek en mooi gebied. Was er tot tot heden niet mee bekend (één keer in zuid-Spanje geweest, Jerez) dus nog nooit aan gedacht om er met de motor naartoe te gaan. In de motorblaadjes zie je ook niet vaak een reis naar Spanje staan.
 
In de motorblaadjes zie je ook niet vaak een reis naar Spanje staan.
Dan moet je de motorjournalisten zelf eens volgen op social media en zien waar de introducties gehouden worden voor nieuwe motoren. Bijna allemaal in Catalunya. Echter dan gaat het verslag over de motor, niet over de omgeving.
 
Ja! He-le-maal overtuigd om een keer naar Spanje/Pyreneeën te gaan, top verslag! Wat een uniek en mooi gebied. Was er tot tot heden niet mee bekend (één keer in zuid-Spanje geweest, Jerez) dus nog nooit aan gedacht om er met de motor naartoe te gaan. In de motorblaadjes zie je ook niet vaak een reis naar Spanje staan.
Bedoel je dan rijden naar Z. Spanje of alleen maar naar de Pyreneeën?
Beide heel mooi maar wel verschil voor mij.
De Pyreneeën ken ik vrij goed. Veel met de auto en enkele keer met de motor geweest. Erg veel cols ook met de racefiets gereden.
Ook waar de weg ophoudt, ben ik verder gegaan met klimmen naar de bergtoppen, oa de hoogste dat is Aneto/ Madaleta.

Andalusië dat is nog 1000km verder. Daar is zeker ook heel mooi.
Was er ooit met de auto, en 2 jr terug met vliegtuig. Vanaf Malaga toen met huurauto 2 wkn gereden door Z. Spanje.
Ja, ik was ook in Jerez. Op sommige plaatsen kan je de sherry (= Engelse verbastering van het woord Jerez) buiten ruiken.
Toch vond ik Jerez zelf nou net ietsje minder mooie plek van Andalusië. Simpel is een lijstje met veel mooiere plekken daar te noemen.
Deze keer was helaas geen (huur)motor te regelen. Maar dat wil/ ga ik zeker nog wel eens inhalen. (met de FZ?) Prachtige wegen!!
Andalusië combineren met een stuk (zuid) Portugal. ik kijk er nu al naar uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan