Gekleurde banden!

racebeest

MF'er
6 aug 2003
125
0
schagen
Tja ik moest er ook maar eens aan.
full


W8 is nu op m'n voorband! konden ze niet meteen leveren. |(

lache toch.
 
Laatst bewerkt:
geinig, maar ik ben benieuwd of ze net zo veel grip leveren als bt's of diablo's
 
Ze zeggen dat t het ongeveer hetzelfde compound is als een bt56ss
vind ik te zacht zeker met een twin bler ze zo kaal dan!.. maarja. fun he en niemand heeft t nog.
Ben volgens mij 1 van de eerste.
 
geinig, maar ik ben benieuwd of ze net zo veel grip leveren als bt's of diablo's

Dat denk ik niet...
Maar ik heb gesproken met... en gehoord van... dat ze niet echt slecht zijn!!
De zwarte kun je zelfs in twee compounds krijgen!!

Waar gaat dat heen ??

rubberse!!
 
Volgens de verkoper op de Bridgestone stand zijn de gekleurde banden gecoverde banden.
Deze zijn volgens hem zeker niet zo betrouwbaar als nieuwe banden.

Of het waar is weet ik niet, maar toch wel belangrijk om in aanmerking te nemen!
 
kvin ut wel gaaf vin het op die Cat van die link nie zo geweldig staan
maar wel geinig :D
 
is wel te hopen dat die gekleurde bandjes dan veel grip geven, anders gaan ze nog glijden over jouw :r prut :+ :+
 
Volgens de verkoper op de Bridgestone stand zijn de gekleurde banden gecoverde banden.
Deze zijn volgens hem zeker niet zo betrouwbaar als nieuwe banden.

Of het waar is weet ik niet, maar toch wel belangrijk om in aanmerking te nemen!
en waarom denk je dat de meneer van bridgestone dat zegt ??
als je over bridgestone begint bij de meneer van michelin hoor je ws precies hetzelfde.
Ik heb er nu 240km mee opzitten vnl snelweg en ik heb nog geen plat vlakje op de band de motor laat zich veel makkelijker sturen als met de bt020 die ik ervoor op had zitten en de afgelopen week heb ik ook gewoon gereden en de grip is uitstekend,ik maak me dan ook niet zo druk over de kwaliteit.
Als de grip goed is met het weer wat we de afgelopen week gehad hebben dan kan het van de zomer alleen maar meer fun worden.
heb jaren met bridgestone gereden van de bt57 tot en met de bt010 en mijn ervaring tot nog toe met deze rode banden is dat ze de bridgestone overtreffen.
ieder moet voor zich weten wat ie doet natuurlijk maar ik ben om,doet u mij na deze nog maar zo'n setje !!!!!!!!!!!!!!!!!
 
en waarom denk je dat de meneer van bridgestone dat zegt ??

omdat ze gecovered zijn!


Van hun website:"We use radial tyre carcasses to remould our proprietary rubber process onto the used tyre carcass."
En de toevoeging "The motorcycle tyres are manufactured with the same processes and quality assurance checks as aircraft retreads" maakt het voor mij niet beter. Motorfietsbanden zijn veel moeilijker te ontwikkelen dan bijv. autobanden.... en het bochtenwerk wat een vliegtuigband ondergaat ie ook niet het-je-van-het.

En michelin zal dat niet van bridgestone zeggen omdat dat niet waar is.
 
hoe weet je nou hoe ze rijden als je een stukje gelezen hebt?

En als je ff leest gaat het niet over het bochtenwerk van een vliegtuig.
 
Ik heb er nu 240km mee opzitten vnl snelweg en ik heb nog geen plat vlakje op de band de motor laat zich veel makkelijker sturen als met de bt020 die ik ervoor op had zitten en de afgelopen week heb ik ook gewoon gereden en de grip is uitstekend,ik maak me dan ook niet zo druk over de kwaliteit.
Als de grip goed is met het weer wat we de afgelopen week gehad hebben dan kan het van de zomer alleen maar meer fun worden.
heb jaren met bridgestone gereden van de bt57 tot en met de bt010 en mijn ervaring tot nog toe met deze rode banden is dat ze de bridgestone overtreffen.
ieder moet voor zich weten wat ie doet natuurlijk maar ik ben om,doet u mij na deze nog maar zo'n setje !!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog van harte met je oranje bandjes ;)

Maar ik denk dat je nu een denkfout maakt; omdat ze in de kou goed rijden (is dat te zeggen na zo'n stukje? Het echte stuurwerk moet immers nog beginnen) zullen ze nog beter zijn in de hete zon, dat is wat jij zegt. Ik hoop nu maar dat dat niet serieus was want zo kun je toch niet gaan vertrouwen op je banden?
Als jij vertrouwen hebt in die oranje banden dan moet je daar gewoon op rijden deze zomer. Bedenk je wel dat je maar 1 x kan vallen (als je geluk hebt meerdere keren trouwens '( )

Toch leuk om die foto te zien hier. Waren die groene nu speciaal voor het circuit of waren dat nu juist die blauwe? :+
 
Ach ik vind het wel geinig om te zien maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt ze te kopen. MOOI vind ik het ook niet echt, maar het lijkt me wel lachen om met een groene kawa met oranje banden bij opa en oma aan te komen :} :} of op je werk.

Maar wat Guz zegt klopt helemaal; het ZIJN gecoverde banden. Op zich moet dat best kunnen; vrachtwagenbanden en vliegtuigbanden blijven immers ook heel als aan de voorschriften wordt voldaan (belading en snelheid) dus een motorband moet ook kunnen. In theorie... ;) . De belasting van een motorband valt op zich wel mee, zeker in bochten. Maar bij zeer hoge snelheden (richting/over 300km/u) dan wordt het wel echt kritisch.
Watvoor max. snelheid wordt er eigenlijk afgegeven voor die Tomahawks?
 
Watvoor max. snelheid wordt er eigenlijk afgegeven voor die Tomahawks?

getest tot 260 volgens mij... Dus hoger is op eigen risico? Ik zou ze ook niet kopen. Ik vind het wel grappig hoor. Zijn ze nu veel duurder of niet... als een normaal setje BT's ofzo...?
 

Ze hebben veel grip! heb er vandaag mee geragt ja in de KOU! Ik ben bang dat ze niet lang leven. Tl heeft ook redelijk veel koppel. Het zijn lang geen supercorsa's maar ik merk geen verschil met m'n vorige bt57 banden.
En wat ze opgeven ik heb er op m'n teller 285 mee gereden. Ik leef nog!! haha
Ze zijn lekker stabiel. En voelen niet verradelijk aan in de bocht. Heb vandaag lekker gevonkt :p

:( en ze kosten 205euro incl
setje 359euro
gewoon zwart setje 240euro.

www.madracing.nl verkoopt ze toko zit in noord-scharwoude uiteraard in N/Holland
 
Hoe kan je nou met zachte banden gaan raggen ? :?

Die worden helemaal niet warm...Supercorsa's hebben een bedrijfstemperatuur van 70 graden ofzo...Dat haal je nooit met dit weer.. Ik zou eerder zeggen dat je een toerband ofzo hebt...
 
maarja. fun he en niemand heeft t nog.
Ben volgens mij 1 van de eerste.

Op de MB, eentje met rode banden zien rijden....Had al een redelijk loopvlak.

Inderdaad fun voorals je de eerste bent,..wanneer er meerdere ermee gaan rijden dan wordt het al snel minder fun, mi.
 
Die worden helemaal niet warm...Supercorsa's hebben een bedrijfstemperatuur van 70 graden ofzo...Dat haal je nooit met dit weer.. Ik zou eerder zeggen dat je een toerband ofzo hebt...
de supercorsa zal optimaal werken bij 70 graden maar zal bij lagere temperaturen ook wel beter presteren dan een gemiddelde toerband.
(zie bijv. hier )

en ik weet niet wat ie onder raggen verstaat.

ik wacht de testen in de bladen wel af.
Toch gek dat je 360 euro wilt neer tellen (net zoveel als een top-band van een A-merk) voor een onbekende band puur om het kleurtje als je er ook mee wilt raggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan