kosten motor

Amazin

Rookie
5 mrt 2004
1
0
Hey, ik ben 17... en wil als ik 18 ben graag z.s.m. m'n motorrijbewijs halen en een 25 Kw motor kopen...
maar toch wil ik even duidelijkheid over de kosten...

Hoe duur kost het "gemiddeld" om je motorrijbewijs te halen? (als je ervan uit gaat dat ik in 1 keer slaag)

En dan de motor... voor 1500 euro... heb je dan een redelijk goede motor???

thank you ;)
 
Rijbewijs ligt er helemaal aan hoeveel lessen je nodig hebt. Ik had lessen van 1,5 uur en die kosten mij 55 euro. Mijn examen was 180 euro dus reken maar uit. Volgens mij heb je normaal rond de 15 lessen nodig (correct me if I'm wrong).
Het praktijk examen is nu volgens mij al wel iets duurder.

Voor 1500 euro heb je wel een leuke motor. Ik had daarvoor een Suzuki GS 500e. Vond het een hele fijne beginners motor!
 
denk eraan dat je er niet bent , met t aanschaffen van de motor... banden , benzine , onderhoud etc kost ook een paar centen..
 
En na alle reacties van de grote ego-trippers met nieuwe motoren en geld tot in het oneindige :P ;)

Je kunt vrij goedkoop rijden als je zelf verstand hebt van de techniek of daar "een mannetje" voor hebt.
Ook voor 1500 euro kun je een fiets krijgen waar je een hoop plezier aan beleeft, het is maar net hoe hoog je de lat zelf legt.

Wanneer je alles door een erkend dealer moet uit laten voeren zou ik er niet aan beginnen, op dit moment worden de kosten namelijk gewoon te hoog, denk aan een grote beurt van +- 350 pleuro's, een kleine van rond de 150.

Verder moet je rekening houden met kosten die je krijgt ongeacht door wie het onderhoud wordt gedaan denk aan banden a 250 per set en eventueel ketting en tandwielen a 200 euro. Dat laatste kun je omzeilen door een motor met cardan te kopen.

Verder kun je voor de aanschaf overwegen om een motor uit duitsland te halen, kan schelen :)

Veel succes met de zoektocht gewenst :]
 
ik denk dat 15 lessen wel heel erg snel is.
Vooral nu met het nieuwe examen.
Ik zo reken op +/- 30 lessen.
Je gaat nu eerst alleen bijzondere verrichtingen doen.
Wachtijd om examenen te doen zal nu wel zo'n 10 weken zijn.
Dus reken maar uit.
 


ff van freaks gejat :P
Over Sigma:

Als het niet kapot is, heeft Sigma het niet aangeraakt. Heeft in zijn motorverleden al genoeg snelheidsovertredingen betaald om minstens twee Gatso's en een politieauto als persoonlijk eigendom te beschouwen.



maar gewoon een leuk brikkie kopen voor 700-800 euro en een werkplaatshandboek en dan kom je een heel eind om goedkoop motor te rijden :)
 
maar gewoon een leuk brikkie kopen voor 700-800 euro en een werkplaatshandboek en dan kom je een heel eind om goedkoop motor te rijden :)


:} Heb ik ook gedaan, een 125cc'je met valschade voor een prikkie opgehaald. Handboek gekocht en na 2 maanden knutselen rijd ik voor ongeveer 800 euro een mito 125cc. Verder: totale kosten per maand zijn ongeveer uhm 50 pleuro's. En dan nog geld apart leggen voor eventuele beurtjes of ongelukjes dus totaal met alles ( benzine, sparen etc ) 80/90 euri
 
Ik was € 612,50 kwijt inclusief examen, theorie en me roze papiertje af laten drukken. Kheb 11 lessen gehad van 30 euri. En dan mocht ik officieel een uur rijden maar die vent was zo motorgek dat als ie ff tijd had mocht ik vaak anderhalf uur. En daarna een heletijd gespaard voor een zxr400 :+
 
voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten he!!
typisch een nederlander he..

ik zou het oko vragen :+ (als ik het papiertje nog moest halen)
 
Hier ff een lijstje van alles ongeveer:

- motorrijbewijs, bij Cum-Laude, in (variabele) dagen en 20 hele uren les + theorie en in 1x geslaagd, +/ 950 euro
- motor kan je rond de 1500 een degelijke voor kopen
- Ik heb mn leren, rev'it V12 pak, via marktplaats voor 175 euro nieuw gekocht (SPOT koopje)
- Laarzen, 190 euro, sidi, maar kan ook voor rond de 100 euro (alleen geen race)
- handschoenen 50 euro, aanbiedingen bak bij safe
- helm (hebben ouders helft meebetaald) Shoei XR1000 (met 20% korting, bij safe jaarmarkt) 370 euro
- verzekering, voor zzr (250cc = goedkoper).. Wa diefstal = 180 euro per jaar
- wegenbelasting, meen 54 euro per jaar (in 1x te voldoen)
- schijfremslot + HERINNERINGSkabeltje om en nabij de 80 euro
- Onderhouds middelen, WD40, kettingspray, poetsmiddelen, olie = +- 50 euro
- enjah gewoon benzine, +- 20 euro per tank (15 liter) = 250/260 kilometer sportief rijden

Verdere "reparaties" in 6500 km:
- achterband, 30%korting +montage = 129 euro
- voorband (90e euro) + kettingtandwielset Tsubaki (135 euro) +montage= 330 euro
- lekke pakking aan de dynamokant vervangen, 99 euro (bekend verschijnsel, is nu dus verholpen)


Dus aardig kompleet lijstje ;)
 
Heb hier in Eindhoven bij Dekker een pakket gedaan van (ik geloof) 1275 euro. Dit was incl. tussentijdse toets / en examen garantie. Dan nog wat geneuzel met theorieboeken en examen.

Achteraf gezien had dat wel goedkoper gekunt. Aan de andere kant had ik voor m'n 1e motorrijles nog NOOIT op een motor of scooter gereden }) En 't scheelt gewoon als je echt gemotiveerd hebt (en je natuurlijk een klein beetje aanleg hebt)

Daar komt dan nog een helm / handschoenen etc. bij (160 + 40) want de helmen en handschoenen wil je gewoon niet hebben :r (al dat angszweet van je medeleerlingen 8-) ). Een overal kon ik van de rijschool lenen tijdens de lessen.

Daarna motortje kopen, is bij mij op iets van 24 eurocent de km. uitgekomen.
 
Hey, ik ben 17... en wil als ik 18 ben graag z.s.m. m'n motorrijbewijs halen en een 25 Kw motor kopen...
maar toch wil ik even duidelijkheid over de kosten...

Hoe duur kost het "gemiddeld" om je motorrijbewijs te halen? (als je ervan uit gaat dat ik in 1 keer slaag)

En dan de motor... voor 1500 euro... heb je dan een redelijk goede motor???

thank you ;)
Je moet beter op gaan letten bij Nederlands jij in plaats van een beetje te zitten dromen over motoren. ;)
 
30 lessen a 40 €...........1.200
theorie (2X)..................50
1 examen a 150?€.............150
gsx........................1.400
broek/jas/helm/hand/laarzen..500
jaar verzekering.............220
wegenbelasting................60
1e tank.......................25
totaal:....................3.605
 
kben zelf ook vroeg begonnen, dit is wat ik allemaal kwijt was.

13 * 32,50 = 422,50 euro (alleen lessen)
3 * 27 = 81 (theorie examen (ik ben een domme boer, dus 3 keer))
180 euro(examen)
160 euro (herexamen)
30(?) euro (rijbewijs)
3000 euro(VFR400R, ideaal om te patsen en chicks mee te versieren :+ )
200 euro (25 kw maken)
40 euro (nieuwe olie, ik wist niet hoelang dit er al inzat)
8 euro (nieuw olie filter zie reden boven)
421 euro (dynamo + accu naar de heer hierboven :X )
230 euro (helm)
100 euro (allweather broek)
300 euro (allweather jas)
150 euro (laarzen)
150 euro (winter en zomer handschoenen)
50 euro (wegenbelasting)
__________________

5522,50 euro, en dan heb ik nog geeneens de duurste kleren enz. (maar wel die dure reparatie :X )

15 euro in de maand verzekering (WA plus)
20 euro in de week (benzine)
_____________________

95 euro per maand, 1190 euro per jaar.



weet waar je aan begint!
 
Dat kan toch niet!
500 euro voor dit alles bij elkaar?!?

tuurlijk kan dat!
alleen je hebt geen dainese / arai / alpinestars, maar motozoom / motozoom / motozoom (om maar een voorbeeld te noemen :X )
 
Te weinig volgens mij. Een broek, jas, helm en handschoenen krijg je toch niet voor 500 euro? :?

(Verbeter aub me als ik ongelijk heb!)

Edit: ik heb al antwoord gekregen :+

zie mijn post hierboven :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan