54e editie van de internationale wegraces Hengelo GLD 30/4 en 1/5

mark scary

MF veteraan
16 mei 2010
2.754
364
Zeijerveen
In het weekend van zaterdag 30 april en zondag 1 mei 2022 staat de Varsselring in het teken van de 54e editie van de internationale wegraces. Road racing in Nederland!!!! Ben er nu een aantal keren geweest en moet zeggen: 'super dagen gehad'. Open paddock, heerlijk motorsfeertje, vele races, hapje en drankje, etc.

Altijd leuk om ff te peilen? Wie gaan er genieten van deze prachtige road races op de Varsselring?

Wegraces_Hengelo_start_IRRC_Superbike_foto_Damon_Teerink-0517.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn 750 mag lenen van mijn zoon heb ik er ook wel oren naar
 
Prachtig evenement, al diverse keren geweest maar helaas kan ik het weekend niet..
Al houdt de Varsselring bij mij altijd een klein beetje een nare bijsmaak sinds ik het ongeval én het boek van Joey Litjens gezien en gelezen heb... Heeft overigens niets te doen met de organisatie of de deelnemers, blijft mijn persoonlijke ervaring op een anders prachtig evenement!.
 
Prachtig evenement, al diverse keren geweest maar helaas kan ik het weekend niet..
Al houdt de Varsselring bij mij altijd een klein beetje een nare bijsmaak sinds ik het ongeval én het boek van Joey Litjens gezien en gelezen heb... Heeft overigens niets te doen met de organisatie of de deelnemers, blijft mijn persoonlijke ervaring op een anders prachtig evenement!.
Ik vind het wel meevallen qua gevaar. Kijk tuurlijk er zijn plekken waar je echt niet wil vallen, maar een Zolder en Zandvoort hebben die plekken ook. Het is geen Isle of Man, waar je letterlijk tussen de stoepranden en tuinmuurtjes rijd. Rijdend vind ik uitkomend de 1e bocht dat bosje links naar en uitkomend chicane de enige 2 plekken waar je richting obstakels gaat.
 
Ik kan het iedereen aanraden. Ik kom er al bijna 40 jaar en het heeft nog steeds de sfeer van vroeger.
Hamove weet toch weer een mooi programma in elkaar te zetten met classic en modern door elkaar.
Ook mooie route naar het circuit maar pas op. Voor corona stonden er ineens van die rare kereltjes achter een boom met een lasergun.

Helaas ( nou ja helaas ) vertrek ik zondag middag naar Assen om daar rondjes te gaan rijden. Kan ik lokale legende Roy ;) weer niet aanmoedigen.
 
Ik kan het iedereen aanraden. Ik kom er al bijna 40 jaar en het heeft nog steeds de sfeer van vroeger.
Hamove weet toch weer een mooi programma in elkaar te zetten met classic en modern door elkaar.
Ook mooie route naar het circuit maar pas op. Voor corona stonden er ineens van die rare kereltjes achter een boom met een lasergun.

Helaas ( nou ja helaas ) vertrek ik zondag middag naar Assen om daar rondjes te gaan rijden. Kan ik lokale legende Roy ;) weer niet aanmoedigen.
Zal een kist bier minder meenemen…

Vermaak je op Assen, ook niet verkeerd!
 
Piccies van 2019, veel classics, 2takten en zijspannen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er ook heen. We wilden eigenlijk met het klassieke zijspan met de Camathias cup meedoen maar de onvolprezen KNMV heeft in haar oneindige wijsheid besloten geen 1dags licenties meer te verstrekken voor dit soort evenementen.
 
Ik ga er ook heen. We wilden eigenlijk met het klassieke zijspan met de Camathias cup meedoen maar de onvolprezen KNMV heeft in haar oneindige wijsheid besloten geen 1dags licenties meer te verstrekken voor dit soort evenementen.
Uh? Ik rij BeNeLux Trophy met een daglicentie? Of puur voor de Camathias Cup omdat die te vol zit ofzo?
 
Ik heb een email van de knmv gekregen dat dagpassen alleen voor de tweetakt klasse uitgegeven worden. Nu ik van Roy hoor dat hij met een dagpas in de Benelux trophy kan meedoen krijg ik daar toch wel een beetje zure oprispingen van. Begrijp me goed, ik gun het Roy van harte dat hij daar mee kan rijden, maar het riekt wel een beetje naar meten met 2 maten. Gebrek aan ervaring kunnen ze me niet verwijten, ik ben knmv startbewijshouder geweest van 1982 tot en met 2006 en dan heb daarvoor ook nog 3 jaar bij de nmb gereden. Ook mijn maatje Wim mag je met 15 jaar ook redelijk ervaren noemen. Inmiddels zijn we ook al een jaar of acht actief bij de classics.
Het is trouwens niet de eerste keer dat de knmv me in de kou laat staan.
 
Laatst bewerkt:
Ging bij Roy ook niet echt gemakkelijk vorig jaar.
 
Ik heb een email van de knmv gekregen dat dagpassen alleen voor de tweetakt klasse uitgegeven worden. Nu ik van Roy hoor dat hij met een dagpas in de Benelux trophy kan meedoen krijg ik daar toch wel een beetje zure oprispingen van. Begrijp me goed, ik gun het Roy van harte dat hij daar mee kan rijden, maar het riekt wel een beetje naar meten met 2 maten. Gebrek aan ervaring kunnen ze me niet verwijten, ik ben knmv startbewijshouder geweest van 1982 tot en met 2006 en dan heb daarvoor ook nog 3 jaar bij de nmb gereden. Ook mijn maatje Wim mag je met 15 jaar ook redelijk ervaren noemen. Inmiddels zijn we ook al een jaar of acht actief bij de classics.
Het is trouwens niet de eerste keer dat de knmv me in de kou laat staan.
Geven ze ook een reden waarom ze specifiek voor de Camathias cup geen dag licenties geven ?
BeNeLux cup en met een tweetakt wel en in de Camathias cup niet, erg vreemde beslissing. Maar dat zijn we helaas wel gewend van die club.
 
Piccies van 2019, veel classics, 2takten en zijspannen.
Mooie plaatjes. Met de Engelse eigenaar van die Rotax ( spondon ? ) heb ik nog een tijdje staan kletsen.

Dat blauwe span is apart , kan het blok wat erin zit niet thuisbrengen. Autoblok zo te zien
 
Ging bij Roy ook niet echt gemakkelijk vorig jaar.
Nee maar vooral dat het gewoon zo traag en omslachtig gaat.
Jij ook succes :t. Geen mais nu ;)
Stoorde me niet zo eigenlijk. Wel benieuwd of ik mijn PR nog wat kan aanscherpen.

Ik heb een email van de knmv gekregen dat dagpassen alleen voor de tweetakt klasse uitgegeven worden. Nu ik van Roy hoor dat hij met een dagpas in de Benelux trophy kan meedoen krijg ik daar toch wel een beetje zure oprispingen van. Begrijp me goed, ik gun het Roy van harte dat hij daar mee kan rijden, maar het riekt wel een beetje naar meten met 2 maten. Gebrek aan ervaring kunnen ze me niet verwijten, ik ben knmv startbewijshouder geweest van 1982 tot en met 2006 en dan heb daarvoor ook nog 3 jaar bij de nmb gereden. Ook mijn maatje Wim mag je met 15 jaar ook redelijk ervaren noemen. Inmiddels zijn we ook al een jaar of acht actief bij de classics.
Het is trouwens niet de eerste keer dat de knmv me in de kou laat staan.

Overigens kan het er ook mee te maken hebben dat bij de BeNeLux Trophy Supersport het veld klein is en ze dus blij zijn met veldvulling?
 
Dat zou wel een kromme redenering zijn, want de Camathias cup wil wel dat Leo mee doet. Maar ja van de KNMV kan je van alles verwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan