Wie gebruikt oordoppen en welk type/merk?

Universele oordopjes van Audiosafe. Gekocht op de motorbeurs. Bevallen wel goed, demping en comfort zijn wel OK
 
Blauwe, zachte, op maat gemaakte oordoppen van Audisafe. Bevallen prima!
 
ik een doos van die gele schuimpies meegenomen van m`n werk , genoeg voor komende 10 jaar. Gebruik ze alleen voor lange afstanden >50 km. en heb er altijd een paar in m`n zak.
Met andere merken heb ik geen ervaring ,heb gehoord dat die Heroos`s wel ok zijn.
 
Gewoon die gele dopjes van EAR.

earplug2.JPG
 
De doorzichtige Alpine doppen met verwisselbare dempertjes (verschilende frequenties) Bevallen zeer goed, naa een aantal km merk ik niet eens meer dat ik ze in heb.
 
Ik heb ook de groene Alpine's met verwisselbare demping. Maar gebruik bijna altijd maximale demping aangezien ik erg gesteld ben op mijn gehoor en ik veel ontspannener motor rijd zonder die herrie van de wind om me heen :)

Ben er zeer tevreden over! Waren wel een euro of 30 maar dan heb je ook wel wat.
 
Universele boosters (steeltje met filtertje erin) en dan drie van capjes,
bevallen goed alleen naar een paar uur kruipen ze uit je oren,
doe je je helm af om te tanken en twee van de gele dingen over de grond.

deze dus
77085
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar jaar geleden op de beurs een setje laten maken bij Earmo.
Dit is dan zo'n harde uitvoering. Demping is goed. Een nadeel vind ik dat ze vrij makkelijk uit m'n oor komen als ik mijn helm opzet.

Service van Earmo is ook goed. Kreeg op de beurs 1 (of 2?) jaar gratis verzekering. Ik ben ze een keer kwijtgeraakt toen een verpleger mijn helm af had gezet na een crash, en kreeg kosteloos een nieuwe set toegestuurd!

Misschien dat ik een keer overstap naar zachte op maat gemaakte oordoppies. Krijg bij de harde een beetje last van mijn oren als ik ze lang in heb.
 
Ik had van die parapluutjes me verwisselbare dempertjes erin, maar na drie dagen dragen irriteerde die m'n oren.

Nu gebruik ik van die schuimpjes van de bouwmarkt. (ala die ear dingen).

Die zijn een keer of 5 te gebruiken voordat ze wat viezer worden en dan gaan ze een rondje mee in de wasmachine. Dat overleven ze een keer of 6 - 7, daarna missen ze wat veerkracht en gaan ze richting prullebak.
 
ik gebruik herriestoppers (ala gele dingen) bevallen goed, gaan ook niet uit.

en inderdaad heerlijk rustig op de brommert...

theo
 
op maat gemaakte EARMO........ :}

werken uitstekend....

nadeel: hoewel er word beweerd dat je gewoon kunt blijven praten met die doppen in (ja praten wel ja.......) versta je geen donder meer (heel zacht gemompel)

Verder helemaal TOP
 
op maat gemaakte EARMO........ :}

werken uitstekend....

nadeel: hoewel er word beweerd dat je gewoon kunt blijven praten met die doppen in (ja praten wel ja.......) versta je geen donder meer (heel zacht gemompel)

Verder helemaal TOP
 
Eén keer drukken Martijn....... ;)


Ik gebruik Alpine, universele dopjes die je bij de motorzaak koopt. Met twee verschillende dempertjes.

full


edit: 23,50 bij de motorzaak
 
Voor u gelezen... ;) :


Hoe gevaarlijk is rijden zonder bescherming?

De veilige en wettelijke grens waaraan het gehoor mag worden blootgesteld is 80 decibel.
Regelmatig lawaai boven 80 decibel leidt onherroepelijk tot gehoorbeschadiging.
Windruislawaai is voor motorrijders het grote probleem. Behalve de kans op een
gehoorbeschadiging maakt windruis ook moe.

Geen enkele helm biedt voldoende bescherming hiertegen, zie hiervoor ook de helmentest.

Officiële metingen van de politie laten zien dat de grens van 80 decibel al zeer snel overschreden wordt. De volgende waarden geven dit aan en laten tevens zien hoe snel de maximale belastingstijd is bereikt.

snelheid windruislawaai maximale belastingstijd
100 km/u 94 dB 15 minuten!
120 km/u 98 dB 7 minuten!
140 km/u 102 dB 3 minuten!
160 km/h 106 dB 90 seconden!
 
ik gebruik de op maat gemaakte 'zachte'oordopjes van beter horen
met korting via knmv
 
Ik wacht nog op m'n alpine zachte oordoppen, besteld op de beurs ;(
Weet nog niet hoe ze gaan bevallen, maar zo te lezen is het een must om met
oordoppen te rijden.
 
Ik gebruik Alpine, universele dopjes die je bij de motorzaak koopt. Met twee verschillende dempertjes.

Ik gebruik dezelfde met de zwaarste demping. Zitten goed, maar zijn wat lastig "in te brengen" (in je oor ;) ) Ook oppassen dat je ze niet te ver in je oor drukt; ik heb dat één keer gehad; moest ik bij een café een pincet vragen om het dopje uit mijn oor te pulken |(

Verder altijd die dingen indoen; het windgeruis kan al snel je gehoor beschadigen; en het gaat dus NIET om het uitlaat geluid...

Succes,

MartNinja
 
Voor u gelezen... ;) :


Hoe gevaarlijk is rijden zonder bescherming?

De veilige en wettelijke grens waaraan het gehoor mag worden blootgesteld is 80 decibel.
Regelmatig lawaai boven 80 decibel leidt onherroepelijk tot gehoorbeschadiging.
Windruislawaai is voor motorrijders het grote probleem. Behalve de kans op een
gehoorbeschadiging maakt windruis ook moe.

Geen enkele helm biedt voldoende bescherming hiertegen, zie hiervoor ook de helmentest.

Officiële metingen van de politie laten zien dat de grens van 80 decibel al zeer snel overschreden wordt. De volgende waarden geven dit aan en laten tevens zien hoe snel de maximale belastingstijd is bereikt.

snelheid windruislawaai maximale belastingstijd
100 km/u 94 dB 15 minuten!
120 km/u 98 dB 7 minuten!
140 km/u 102 dB 3 minuten!
160 km/h 106 dB 90 seconden!

WAT ZEG JE :+

Ik ben altijd benieuwd hoeveel de verschillende dopjes nu dempen.

Van m'n alpine parapluutjes had ik het gevoel dat ze minder dempte dan de gele schuimpjes. Rijden met een bivak muts scheelt ook behoorlijk (maar ja, dat doe je niet meer als het warmer wordt).

Toch blijft er behoorlijk wat lawaai over, hoeveel zou dat zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan