Shell V-power benzine

R(emco)1

MF veteraan
30 jul 2002
16.130
12
Vandaag lekker teruggereden van mijn werk en bij de Shell in het dorp even gestopt om te tanken. Ik was eigenlijk van plan om de tank weer eens vol te gooien met de "blauwe" benzine, alleen die hadden ze niet meer. Nu zag ik opeens een rood hengsel hangen met daarop de tekst "V-power". Langs de kant van de weg zag ik een levensgrote Michael Schumacher staan die de nieuwe benzine aanprees. Nieuwsgierig als ik ben de tank maar volgedaan met deze benzine. Kost effe wat meer maar goed! Eenmaal binnen krijg ik een vriendelijke dame te zien die zweert bij het spul en mij weet te verzekeren dat mijn R1 na enkele tankbeurten sneller zal optrekken en meer power zal hebben. Met een scheve glimlach luister ik naar haar verhaal en rij naar huis. Op de website van Shell lees ik nu net het volgende stukje :

"Shell V-Power zorgt voor betere prestaties en een sneller reactievermogen. Eigenschappen waar juist motorrijders veel plezier aan zullen beleven.

In samenwerking met Shell is Ducati uitgegroeid tot een team dat in de internationale motorsport succes op succes boekt. Niemand kent motorfietsen zo goed als wij en voortaan kunt ook u profiteren van de voordelen die Shell het Ducati-team brengt.

Shell V-Power is een nieuwe zwavelvrije benzine die uw motor beter laat reageren in vergelijking met Euro 95 en bovendien vuilafzetting tegengaat. Door zijn unieke samenstelling reageert uw motor sneller, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.

Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw motorfiets te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen. Zodat u prettiger rijdt. Shell V-Power is geschikt voor alle motorfietsen die op Euro 95 benzine rijden.

Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor"

Als ik dit moet geloven heb ik dus binnenkort een nog sneller reagerende motor! Ook denk ik, wat een gelul, het gaat om de marketing....

Iemand ervaring met dit spul?
 
Ik zou het gek vinden als je er iets van merkt. Maar ja, misschien werkt het ook wel, ik ga het niet proberen in ieder geval.
 
Als je er wat van wilt merken, kun je beter 1.5 liter nitro-methaan op iedere 10 liter benzine er in flikkeren, dan wil die wel hoor *D

Niet vergeten wat speciale olie door de benzine te doen, anders kun je je fietsje na een paar km wegmieteren
 
Ik geloof er ook weinig van, elk verschil zal tussen de oren zitten, zeker als je weet hoe veel troep (tig dopes en middeltjes die in de benzine toegevoegd worden) een moderne motor nog slikt zonder slechter te gaan rijden. Elke motor die je nu koopt rijdt prima op supergoedkope euro 91 benzine. (en wij hebben hier minimaal alleen 95)

Na al hun pagina's eens volledig doorgelezen te hebben en door de marketing heen te kijken zijn er volgens hun een paar voordelen.
Wat ze uitleggen heeft de benzine een reiniginde werking, zoals ze die ook al voor 'shell pura' claimen.
Daarnaast:
"Het is de eerste zwavelvrije brandstof op de Nederlandse markt. (minder dan 10 mg/kg zwavel)"

En verder leggen ze absoluut niets uit van "meer vermogen en snellere acceleratie van de auto door prestatieverhogende componenten in de brandstof".
 
95 en niks anders....hebben ze geen 92-93 nog voor een dubbie goedkoper, dan zou dat erin gaan
 
Oh volgens http://www.shell.com/home/nl-nl/html/iwgen/app_profile/nl-nl_hoeveelkost.html (hun site) kost dat V-power evenveel als hun Pura. *Als* je dan toch al duur tankt kan je in plaats van Pura net zo goed V-power erin gooien, als je zoveel bijgeloof hebt. :+

Maar wel 5 eurocent duurder per liter dan hun normale euro 95. En hoeveel duurder precies dan de concurrent? ;)
 
MMM tis niet echt een verhaal van geloven hoor. Ik heb de 'bewijzen' al gezien, de kleppen worden iig tien x zo schoon, al dan niet helemaal schoon. Bij normale benzine zit er nogal wat afzetting op de kleppen. Over vermogen weet ik wel dat het bij auto`s een paar procent scheelde, staat allemaal in een onafhankelijk engels autoblad een tijd terug (www.evo.co.uk). Dit verhaal ging dan over pura dacht ik, maar het was heel duidelijk dat er een enorm verschil in zit. Je kunt overigens beter op 98 rijden, zit niet alleen tussen de oren, het rijdt gewoon beter.

s4s

edit/

je bent uiteindelijk ook nog eens goedkoper uit met dit soort brandstof, omdat er een betere ontbranding plaatsvindt....echter geef je vaak ook meer gas omdat het blok mooier doorloopt

/
 
Laatst bewerkt:
Je kunt overigens beter op 98 rijden, zit niet alleen tussen de oren, het rijdt gewoon beter.
Even de shell pura en v-power marketing ter zijde, dit is een mythe die eindelijk eens uit de wereld geholpen moet worden. Zoek eens in dit forum naar posts over 95 versus 98;

Als je niet je hele motorblok opnieuw laat afstellen op een hoger octaangehalte is er absoluut NUL verschil tussen benzine tanken van het aanbevolen octaangehalte, of een benzine met een hoger octaangehalte. (95 is dus voor moderne motoren al meer dan nodig, 98 is al helemaal nutteloos)

Dus tenzij je langs gegaan bent bij een tuner met de vraag of hij de gehele ontsteking en compressie op super 98 kon afstellen, kan je op de prijs na het verschil niet merken. Of je motor moet gewoon fout afgesteld staan/gesleten zijn dat hij gaat 'pingelen'. Dat merk je snel genoeg.

Dus tank gewoon euro 95 of een 95-equivalent zoals pura of v-power, dus. Of euro 91 als je in duitsland bent! (tenminste, als euro 91 als minimum wordt aangegeven in het instructieboekje van de motor!)
 
[...] Je kunt overigens beter op 98 rijden, zit niet alleen tussen de oren, het rijdt gewoon beter.
En nog steeds ben ik op zoek naar degeen die dit bewijs eens in de vorm van een of ander onderzoek levert. Ik geloof er helemaal niks van. Ben lang niet de enige, er zijn hier op het MF al meerdere discussies over geweest met meestal als uitkomst dat het geen fl*kker uitmaakt of je 95 of 98 tankt
 
v power is zooo goed...

oke.. daarom hoor je ook verhalen dat door v power hun blok is opgeblazen (in duitsland is het octaangetal 100 / 110 dacht ik)

de ene zweert erbij, de ander niet.

ik blijf lekker 98 tanken. Al kost het me wat meer.. maakt me niet uit
 
v power is zooo goed...

oke.. daarom hoor je ook verhalen dat door v power hun blok is opgeblazen (in duitsland is het octaangetal 100 / 110 dacht ik)

Van de shell site:
Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland?

Shell V Power in Duitsland in specifiek afgetemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt.
In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.
 
v-power, pura, euro 98, :Z .
Leuk dat het er is, maar laat je motor 5000 km langer meegaan en 0,1 sec sneller op de 100 zitten dan euro 95.
Als dat de voordelen zijn tegenover het nadeel van 5 eurocent de liter. Dan is bij mij de keuze snel gemaakt.
Degeen die beweren dat deze bijzondere benzinesoorten wel degelijk goed voor hun motor zijn en daar die extra centjes voor over hebben; vrijheid, blijheid :]

En het milieu natuurlijk, jahaaaa, daar doen we het natuurlijk allemaal voor... :X
 
Laatst bewerkt:
Nog een leuk berichtje uit het algemeen dagblad;
De Nederlandse V-Power krijgt een lager octaangehalte. Shell wil niet zeggen hoeveel, maar deelt mee dat het geschikt is voor alle benzinemotoren die Euro 95 gebruiken. Toch leidt ook de Nederlandse V-Power volgens Shell tot betere prestaties. Onder meer door een vlottere en directere reactie op het gaspedaal. Maar een praktijktest van deze krant met een Alfa Romeo 147 1.6 wees deze week uit dat van betere prestaties of een vlottere reactie op het gaspedaal met V-Power niets te merken is.

Over minder brandstofverbruik wordt niet gerept. Blijft over de moeilijk te controleren reinigende werking op de motor en het lage zwavelgehalte. V-Power is 'zwavelvrij'. Dat betekent in dit geval minder dan tien milligram zwavel per liter, terwijl de meeste andere brandstoffen nu tot vijftig milligram zwavel bevatten. Dat is beter voor de katalysator en dus voor het milieu. Maar vanaf 1 januari volgend jaar hebben vrijwel alle brandstofmaatschappijen zwavelvrije benzine in hun programma.
Compleet marketing dus. :+
 
Geen ervaring met die benzine, maar ik vergeet nooit meer het verhaal van een oom van mij.

Die vaarde vroeger dus met tankers over de binnenwateren.

Een keer had die dus 2000 ton Super bij en 3000 ton Normaal (is al een tijd geleden) bij het lospunt vraagt mijn oom wat wil je eerst die Super of de Normaal.
Begin maar pompen zegt die kerel, mijn oom weer ja is goed maar wat wil je nu eerst? Ik wil niks eerst begin nu maar met pompen zij die kerel terug.

Wat bleek dus: hij kocht 2000 ton Super flikkerde er 3000 ton normaal bij en verkocht het als het duurdere Super.

Oftewel als je niet door de shell genaaid wordt word het wel door de pomphouder of tussen handelaar gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Fijn is dat.. :r maar ja waar wordt je tegenwoordig niet van je centen gelicht..?

vroeger was het bijna compleet oorlog bij de pomp omdat de prijzen zo duur waren.. en nu?? :X Het heeft toch geen zin..
 
Je kunt overigens beter op 98 rijden, zit niet alleen tussen de oren, het rijdt gewoon beter.

s4s

edit/

je bent uiteindelijk ook nog eens goedkoper uit met dit soort brandstof, omdat er een betere ontbranding plaatsvindt....echter geef je vaak ook meer gas omdat het blok mooier doorloopt

/

Mijn motor braakt van euro 98 hij vind het niet lekker!

Trouwens de komst van die V-pauwer marketing truck zat eraan te komen uit hun truckendoos. Hoe werken ze anders die miljoenentekorten weg van de overgewaarde hoeveelheid olievoorraad?
 
Laatst bewerkt:
niet alleen de staat hoor!!!
er gaat wel veel naar toe... maar de e$$o en de rest neemt ook een boel voor hun rekening!
 
Nog effe voor iedereen die het gemist hebben:
Gebruik benzine met het minstens het octaanGETAL dat in je boekje staat, hoger mag (maar heeft geen zin) lager is niet goed.
Voorbeeld: staat er in je boekje 95ron, dan moet je er ook minimum 95ron ingooien, 98ron mag, maar moet niet en levert zeker geen betere prestaties!!!
En luister zeker niet naar de fraaie reklame praatjes van brandstoffabrikanten!!! (Van de 53MEuro die Schumacher per jaar verdiend komen er enkele van Shell.)


Waarom? UTFS
 
Laat je niet naaien door benzinemaatschappijen. B|
Met hun mooie beloftes over brandstoffen.... :r

En ze steken die zegels en miles ook maar in die plek waar de zon niet schijnt.
die betaal je ook allemaal lekker zelf of denken we nu met z'n allen dat je wat kado krijgt???

http://www.brandstofprijzen.nl/

Kijk hier voor je eigen voordeel. :o

En het milieu????? :(

Doe mij maar een subtropisch klimaat in Nederland....rotten ze eindelijk eens op met die kl :X tepekel.

365 x 24/7 mooi weer....om lekker te :] ..... :}


:+
 
niet alleen de staat hoor!!!
er gaat wel veel naar toe... maar de e$$o en de rest neemt ook een boel voor hun rekening!
Wat vind jij een boel? Euro 95 kost iets van 1.15. Daarvan gaat ca 0.85 naar de staat. Blijft er dus ca 0.30 over voor de pomphouder en de maatschappij. Denk dat als de maatschappij een euro kwartje per liter binnenhaalt dat het veel is. Dat is mijn ogen dus bijna niks. Het is tenslotte niet zo dat het als kantenklare benzine uit de grond gepompt kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan