Het begon mij als Wildstar-solorijder (zonder tassen etc) steeds meer te storen dat het achterspatbord niet in lijn liep met het achterwiel, en dat werd nog even goed geaccentueerd toen ik white wall's had gemonteerd.
Dus toen had ik 2 opties: de shock verlagen, wat betekend dat ik nóg sneller met mijn floorboards aan het schuren ben...of het achterspatbord flink verlagen.
Toen kwam een WSFH maat met een linkje van een amerikaan die dat wiel al had uitgevonden, maar de visuele/technische uitvoering kon wel iets beter vond ik.
Dus een zaterdag opgeofferd om hem onder handen te nemen...
Voor eventueel gedesinteresseerde kan ik een setje leveren.
Hieronder mijn project stap voor stap:
Benodigdheden voor de verlaging:
Stap 1:
demonteren achterspatbord, en m.b.v dekens tussen band en fender exact positioneren naar wens.
Ik heb hem dus 55mm verlaagt, en het luistert erg nauw om hem voor het oog exact in lijn te krijgen. Let hierbij op dat het punt van waaruit je kijkt exact in lijn moet zijn met de achteras!
Stap 2:
Dikte voor de spacers uitmeten voor de onderste 2 bevestigingspunten. Dit zal bij elke motor verschillend zijn, aangezien bij elke motor de shock en het achterwiel i.v.m de spanning van de belt anders staan afgesteld. Belangrijk: Deze spacers moeten ongeveer 2 graden schuin worden gefreesd/geschuurd i.v.m de aangepaste hoek van het spatbord!
Stap 3:
Vastzetten achterspatbord met de verlengde M10x1,25 bouten en de spacers.
Nu kun je exact bepalen hoe lang de beugels moeten worden om het bovenste punt te verlengen.
Stap 4:
Maken verlengde beugels van RVS of staal 30x6mm.
Stap 5:
Bovenste punt vastzetten, en let hierbij op dat het spatbord vanaf de achterzijde ook exact in lijn loopt met het wiel.
Eindresultaat: (voor en na) Het spatbord loopt nu exact in lijn met de white wall. Maar met bestuurder zakt de achtershock natuurlijk nog +- 1,5 cm, wat betekend dat het achterwiel nog iets dieper valt. Maar is alleen maar mooier vind ik....
Dus toen had ik 2 opties: de shock verlagen, wat betekend dat ik nóg sneller met mijn floorboards aan het schuren ben...of het achterspatbord flink verlagen.
Toen kwam een WSFH maat met een linkje van een amerikaan die dat wiel al had uitgevonden, maar de visuele/technische uitvoering kon wel iets beter vond ik.
Dus een zaterdag opgeofferd om hem onder handen te nemen...
Voor eventueel gedesinteresseerde kan ik een setje leveren.
Hieronder mijn project stap voor stap:
Benodigdheden voor de verlaging:
- 2 aluminium spacers voor uitvullen onderste 2 bevestigingspunten
2 verlengde bouten M10x1,25 (8.8 GLP 6K)
1 extra bout M12 voor bovendte bevestigingspunt.
2 TIG gelaste beugels om bovenste bevestigingspunt te verplaatsen.
spacer voor bovenste bevestigingspunt
4 spacers voor uitvullen onderste fender
4 M6 verlengde bouten voor onderste fender
Stap 1:
demonteren achterspatbord, en m.b.v dekens tussen band en fender exact positioneren naar wens.
Ik heb hem dus 55mm verlaagt, en het luistert erg nauw om hem voor het oog exact in lijn te krijgen. Let hierbij op dat het punt van waaruit je kijkt exact in lijn moet zijn met de achteras!
Stap 2:
Dikte voor de spacers uitmeten voor de onderste 2 bevestigingspunten. Dit zal bij elke motor verschillend zijn, aangezien bij elke motor de shock en het achterwiel i.v.m de spanning van de belt anders staan afgesteld. Belangrijk: Deze spacers moeten ongeveer 2 graden schuin worden gefreesd/geschuurd i.v.m de aangepaste hoek van het spatbord!
Stap 3:
Vastzetten achterspatbord met de verlengde M10x1,25 bouten en de spacers.
Nu kun je exact bepalen hoe lang de beugels moeten worden om het bovenste punt te verlengen.
Stap 4:
Maken verlengde beugels van RVS of staal 30x6mm.
Stap 5:
Bovenste punt vastzetten, en let hierbij op dat het spatbord vanaf de achterzijde ook exact in lijn loopt met het wiel.
Eindresultaat: (voor en na) Het spatbord loopt nu exact in lijn met de white wall. Maar met bestuurder zakt de achtershock natuurlijk nog +- 1,5 cm, wat betekend dat het achterwiel nog iets dieper valt. Maar is alleen maar mooier vind ik....
Laatst bewerkt: