56 motorscooterdieven opgepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clown683

Possessed!
15 mei 2006
44.017
10.150
Zetten
UTRECHT - De politie in Utrecht heeft 56 jongeren van 14 tot 19 jaar aangehouden in verband met grootschalige diefstal van motorscooters.


In totaal heeft de politie 64 gestolen motorvoertuigen in beslag genomen. Dat heeft een woordvoerder van de politie vrijdag gezegd. Vijf jongeren, de meeste minderjarig, zitten nog vast.

In november 2006 zette de politie een groot onderzoeksteam op de zaak, toen ze over heel 2006 182 uit Duitsland gestolen motorscooters in beslag nam.

Een motorscooter lijkt op een scooter, maar heeft het vermogen van een motor. Daarom dienen bestuurders van dit soort voertuigen een motorrijbewijs te hebben en een helm te dragen.

De 182 gestolen voertuigen waren vrijwel allemaal in bezit van jonge jongens of mannen. Zij werden aangehouden omdat ze roekeloos rijgedrag vertoonden. Ook werden een aantal van dit soort scooters aangetroffen op de plek van een inbraak.

Uit het onderzoek bleek dat veelal Utrechtse verdachten naar Duitsland, met name Noord-Rijnland-Westfalen, reden om de motoren daar te stelen. In samenwerking met de Duitse politie konden twintig van de 56 verdachten worden aangehouden.

,,We hebben met deze aanhoudingen een belangrijke lijn te pakken'', aldus de woordvoerder. ,,Het gaat om zeer jeugdige jongens, die deels ook zijn opgepakt voor deelname aan een criminele organisatie.''

Volgens de politie deden zich de afgelopen maanden drie ernstige ongelukken voor met de motorscooters. Daarbij kwam in één geval een jongen om het leven. In twee andere gevallen raakten de jeugdige bestuurders, die reden zonder rijbewijs, zwaar gewond.

(ANP)

bron
 
Veelal worden dit soort scooters, type Motorrunner, door kansenjongeren gebruikt voor berovingen.
Altijd gestolen exemplaren, zoals de meeste scooters waar dat soor tuig op rondrijdt.
Die dingen zijn akelig snel en de piloten die erop rijden doen dat met ware doodsverachting, zodat ze nauwelijks te pakken zijn.....
Goed dus dat een zooitje van dat gajes is gepakt!
 
Laat die maatschappij dan asjeblief snel het, kennelijk bij die opvatting behorende, gedrag gaan vertonen!
Dus keihard aanpakken dat tuig en geen enkle boodschap hebben aan diezelfde ouders / hulpverleners en andere idioten die het daar dan weer niet mee ens zijn.
 
Wat op straat gebeurd is het probleem van de maatschappij toch? Niet het probleem van de ouders.

Kern van het probleem ligt wel vaak bij de ouders.

Wat hun kinderen op straat uitspoken interesseert ze geen hol mentaliteit. Bij huisbezoeken van de betrokken instanties dan is 1 bezoek daar binnen al voldoende...... :X
 
Las dit ook in de krant.
Ik zeg straffen als volwassenen. Veel zijn veelplegers en werken als een criminele organisatie.
Ik vraag me af wat het nut is van taakstraffen voor zulke types, gewoon maar ff opsluiten.
 
t Vervelende is dat het merendeel minderjarig is dus die staan zo weer op straat.
En van die ouders hoef je geen ene fuck te verwachten; zolang ze thuis maar normaal doen. Wat daarbuiten gebeurt is niet hun probleem.
 
Las dit ook in de krant.
Ik zeg straffen als volwassenen. Veel zijn veelplegers en werken als een criminele organisatie.
Ik vraag me af wat het nut is van taakstraffen voor zulke types, gewoon maar ff opsluiten.

Ja en het nut van opsluiten? Zitten ze daar op hun kamer met meer ruimte dan een bejaarde in een verpleeghuis heeft, tv-tje, playstation erbij.

En dan interesseert het ze nog geen reet en kosten ze bakken met geld. Zulke lui kosten altijd geld. Als je ze opsluit kosten ze geld. Al dat gereclasseer en taakstraf kost geld, de ambtenaren en hulpverleners kosten misschien wel meer dan wat gehark oplevert. Als ze schade zouden moeten vergoeden gaan ze weer uit stelen, kost ook geld. -O- En het interesseert ze ook nog geen reet.

Ik was laatst bij een rechtzaak van zo'n kl*&tzak die in mn auto ingebroken had, ik was er gewoon uit nieuwsgierigheid. Die werd met nog 2 anderen berecht voor allerhande inbraken etc. Je verbaast je enorm tijdens zo'n zitting.

Over hoe poeslief de rechter is tegen die lui, hoe het met ze gaat praatjes en weetikwat. (vergelijk dat maar eens met het toontje dat een verkeersovertreder krijgt) Over hoe mild de straf is als je in tietallen huizen en auto's inbreekt. Over het feit dat ze in de pauze gewoon los naast je mogen lopen. Zo'n rechter is al blij dat zulke figuren een baan hebben en dan straft hij dus nauwelijks.

Misschien is het wel tijd voor soberdere gevangenissen en inzetten van gevangenen voor heel vervelende zware arbeid. Er zijn wel een paar wegen die wat werk kunnen gebruiken, dat kan ook met de hand, hoeft niet met machines. B|
 
Ik denk dat die ouders zich kapot zullen schamen... als ze maar door de politie overtuigd kunnen worden dat hun zoon het echt gedaan heeft... want die gaat natuurlijk zeggen dat de politie het allemaal bij het verkeerde eind heeft, allemaal racisme e.d. en voor die ouders is dan prettiger en makkelijker om dat te geloven (wel begrijpelijk).
Dus het lijkt me echt heel belangrijk dat met name de ouders ervan worden overtuigd dat hun kinderen écht verkeerd bezig zijn.
 
Nederland heeft nog geen adequate oplossing voor dit soort gasten.

De straffen als opsluiten helpen bewezen niet en langer opsluiten helpt ook niet.
Er zit structureel iets mis in hun instelling en de manier van leven en dat kan alleen door een samenwerking van de hele maatschappij aangepakt worden.



Overigens... goeie actie van de politie :)
zeikerds gaan vast zeggen dat ze er veel meer hadden moeten pakken...:P
 
Ik vraag me af wat het nut is van taakstraffen voor zulke types, gewoon maar ff opsluiten.
Ze moeten die gasten gewoon gaan inzetten in de bouw!!
en dan voornamelijk net op het moment dat de fundering gestort wordt })
 
Ik denk dat die ouders zich kapot zullen schamen... als ze maar door de politie overtuigd kunnen worden dat hun zoon het echt gedaan heeft... want die gaat natuurlijk zeggen dat de politie het allemaal bij het verkeerde eind heeft, allemaal racisme e.d. en voor die ouders is dan prettiger en makkelijker om dat te geloven (wel begrijpelijk).
Dus het lijkt me echt heel belangrijk dat met name de ouders ervan worden overtuigd dat hun kinderen écht verkeerd bezig zijn.

Zo had ik ze laatst ook. Kwamen hun kind ophalen (12 jaar) die een bushokje vernield had.



" het zal een vergissing zijn, vast iemand anders geweest".

Euueueuhh, hij heeft zelf bekend dat hij die ruit eruit heeft gegooit...??

" ja, omdat hij denkt dat ie dan eerder naar huis mag. Dat snap je zelf toch ook wel ? Mijn jongen doet dat niet!!!"









Wel heel erg oerblanke nederlandse mensen trouwens.....
 
Laatst bewerkt:
Ja en het nut van opsluiten? Zitten ze daar op hun kamer met meer ruimte dan een bejaarde in een verpleeghuis heeft, tv-tje, playstation erbij.

En dan interesseert het ze nog geen reet en kosten ze bakken met geld. Zulke lui kosten altijd geld. Als je ze opsluit kosten ze geld. Al dat gereclasseer en taakstraf kost geld, de ambtenaren en hulpverleners kosten misschien wel meer dan wat gehark oplevert. Als ze schade zouden moeten vergoeden gaan ze weer uit stelen, kost ook geld. -O- En het interesseert ze ook nog geen reet.

Ik was laatst bij een rechtzaak van zo'n kl*&tzak die in mn auto ingebroken had, ik was er gewoon uit nieuwsgierigheid. Die werd met nog 2 anderen berecht voor allerhande inbraken etc. Je verbaast je enorm tijdens zo'n zitting.

Over hoe poeslief de rechter is tegen die lui, hoe het met ze gaat praatjes en weetikwat. (vergelijk dat maar eens met het toontje dat een verkeersovertreder krijgt) Over hoe mild de straf is als je in tietallen huizen en auto's inbreekt. Over het feit dat ze in de pauze gewoon los naast je mogen lopen. Zo'n rechter is al blij dat zulke figuren een baan hebben en dan straft hij dus nauwelijks.

Misschien is het wel tijd voor soberdere gevangenissen en inzetten van gevangenen voor heel vervelende zware arbeid. Er zijn wel een paar wegen die wat werk kunnen gebruiken, dat kan ook met de hand, hoeft niet met machines. B|

gewoon de 12 uur per dag steenen laten verplaatsen van links naar rechts en weer terug.
 
Zo had ik ze laatst ook. Kwamen hun kind ophalen (12 jaar) die een bushokje vernield had.



" het zal een vergissing zijn, vast iemand anders geweest".

Euueueuhh, hij heeft zelf bekend dat hij die ruit eruit heeft gegooit...??

" ja, omdat hij denkt dat ie dan eerder naar huis mag. Dat snap je zelf toch ook wel ? Mijn jongen doet dat niet!!!"

Wel heel erg oerblanke nederlandse mensen trouwens.....
Tuurlijk, is ook niet afkomstgerelateerd, het is gewoon veel prettiger om dat te geloven.. verkeerde vrienden, toevallig op de verkeerde plek... daarom zette ik er ook bij dat het wel begrijpelijk is. Maar ik denk dat deze jongens (als we ervan uit mogen gaan wat hun afkomst is.. :X) alléén nog maar luisteren naar hun ouders (zie ze eens braaf met moeders de boodschappen op zaterdag!!).. dus de ouders moeten echt overtuigd worden... denk ik tenminste.
 
Mag de maatschappij dan het probleem oplossen in plaats van de rechter B|

de maatschappij is idd degene die het moet oplossen.


Niet achteraf, maar aan de voorkant van het probleem.
Zolang zij denken dat wij alles maar toestaan, krijgen ze de kans zich te ontplooien tot figuren die wij niet meer durven aanspreken.
Van kleins af aan aangeven waar grenzen liggen en hun erop durven aanspreken, voordat ze dusdanig naast de maatschappij staan dat we er echt last van krijgen.
 
Zo had ik ze laatst ook. Kwamen hun kind ophalen (12 jaar) die een bushokje vernield had.



" het zal een vergissing zijn, vast iemand anders geweest".

Euueueuhh, hij heeft zelf bekend dat hij die ruit eruit heeft gegooit...??

" ja, omdat hij denkt dat ie dan eerder naar huis mag. Dat snap je zelf toch ook wel ? Mijn jongen doet dat niet!!!"









Wel heel erg oerblanke nederlandse mensen trouwens.....

Mijn ouders waren me echt niet komen halen :X
En de straf bij thuiskomst... :X


Maar ja, het argument wat je aanhaalt, mijn kind doet zoiets niet, hoor je maar al te vaak |( Ouders weten niet wat hun kind op straat uitvreet :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan