56 motorscooterdieven opgepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
en nu komt t mooie, politie kan niks doen omdat er geen getuigen van beide voorvallen waren?!?!?!?! mijn oom wordt geadviseerd te verhuizen!

tsjah.... daar ben je lekker mee....


+

Tja, als diezelfde oom 1 km te snel had gereden.., dan had de politie wel getuigen genoeg gevonden. Het gaat in het geval van de oom slechts over mishandeling hé, niet ernstig genoeg om te onderzoeken.

Zullen we het even houden bij 1 discussie per forumonderwerp ??

het eigenlijke onderwerp is belangrijk genoeg om de aandacht te krijgen die het verdient. Dank u.
 
Dit pleit dus eigenlijk, zoals ik ook wel eens vaker heb horen voorbijkomen, dat de enige werkende aanpak een heropvoeding van het complete gezin is.
En eigenlijk zou je dan nog een stap verder moeten gaan en het gezin ook nog uit de omgeving moeten halen, waar de zaak is ontspoord.

En een dergelijk rigoreuze aanpak zie ik in Nederland voorlopig nog niet gebeuren.

Voor de huidige jonge generatie's is het bijna een verlopren zaak.

Beslist de maatschappij per NU direct dat we AL het wangedrag vanaf peuters tot volwassenen gewoon consequent aanspreken, direct op heterdaad dan hebben we het grootste deel van het wangedrag over 3 generatie's de kop in gedrukt.

Wat overblijft is dan 10% echte criminelen waar de politie dan de tijd ook voor HEEFT om die fatsoenlijk achter de vodden te zitten ;) ipv voornemalijk bezig te zijn met oneigenlijke taken.
 
Zullen we het even houden bij 1 discussie per forumonderwerp ??

het eigenlijke onderwerp is belangrijk genoeg om de aandacht te krijgen die het verdient. Dank u.~[/quote]

jep, maar had me al gexcuseerd. bij deze nogmaals mijn excuus!
 
Ook het elkaar angst aanpraten over het slecht en geweldadig het allemaal wel niet is, is een groot probleem. Veel jongeren zijn best aanspreekbaar maar iedereen heeft wel eens gehoord of gelezen dat iemand zijn broer z'n neef een buurman heeft wiens zus haar zwager een kennis heeft wiens voetbalmaatje heeft gehoord dat iemand in de krant las dat een jongere die aansproken werd die persoon een knal voor z'n kop gaf.

Ja, het is een probleem, maar niet zo groot als dat veel mensen willen doen geloven om maar wat te vertellen te hebben aan de stamtafel. !!
...
Moord op Joe Van Holsbeeck - Wikipedia
Doodgestoken voor een sigaret
Privacy settings

(om dan maar even wat tegenargumenten te geven)

~[edit Baksteen: reply teruggebracht tot waar het in dit onderwerp over gaat.]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, je kan er nu een anti-politie topic van maken en hun functioneren aan de kaak stellen... -O-

Mijns inziens is het gewoon onbegrijpelijk dat zoonlief ineens een mooie scootah voor weinig heeft, of dat zoonlief enkele uren/dagen/nachten weg is naar Duitsland om scootah's te halen. Dat heeft nix met de politie te maken, maar met ouders die de vele signalen dat hun kind ontspoort niet in de gaten hebben/negeren...

Om bij op het oppakken van deze groep jongelui terug te keren... daar gaat het topic over... ergens klopt er iets niet en er zijn een heleboel ouders/leraren/mensen in de omgeving die hebben zitten slapen... ;)
 
Tja, je kan er nu een anti-politie topic van maken en hun functioneren aan de kaak stellen... -O-

Mijns inziens is het gewoon onbegrijpelijk dat zoonlief ineens een mooie scootah voor weinig heeft, of dat zoonlief enkele uren/dagen/nachten weg is naar Duitsland om scootah's te halen. Dat heeft nix met de politie te maken, maar met ouders die de vele signalen dat hun kind ontspoort niet in de gaten hebben/negeren...

Om bij op het oppakken van deze groep jongelui terug te keren... daar gaat het topic over... ergens klopt er iets niet en er zijn een heleboel ouders/leraren/mensen in de omgeving die hebben zitten slapen... ;)
Is niet anti politie (nog niet)

~[edit Baksteen: gaat het niet worden ook, on-topic nu aub.]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moord op Joe Van Holsbeeck - Wikipedia
Doodgestoken voor een sigaret
Privacy settings

(om dan maar even wat tegenargumenten te geven)

\[edit Baksteen: reply teruggebracht tot waar het in dit onderwerp over gaat.]

Staan ook nogal wat oudere berichten bij.

Mijn insteek blijft echter dat als ook die gasten vanaf jongere leeftijd consequent wel aansproken waren op waarden en normen, zij niet uitgegroeid waren tot figuren die iemand vermoorden puur omdat ze op oudere leeftijd aangesproken worden.
 
Nou dat moet je ook niet willen, waar blijft dan eigen verantwoordelijkheid. Het zou treurig zijn als overheidsbemoeienis zo ver ging als gezinsopvoeding.

Als de jongere/gezin al (bewezen) ontspoord is, is het blijkbaar nodig. Daarmee hebben ze imho dan hun zelfbeschikking verspeeld. Blijkbaar zijn ze niet in staat geweest om er om te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals...aan de schandpaal met die gasten...
En laat ze maar excuses gaan maken bij degenen die ze wat geflikt of wat van gestolen hebben...

En de mensen in blauw kunnen er ook geen hol aan doen, want die worden allang niet meer door iemand serieus genomen hier in dit land. Moet je eens kijken wat voor grote smoel iedereen heeft tegen de dames en heren in het blauw...moet je in een land als Spanje eens proberen...slaan ze je gelijk een stok in je nek...
Als er hie rop agenten geschoten wordt moeten ze eerst even naar "de zaak" bellen of er terug geschoten mag worden...en als ze dan mogen schieten en ze raken iemand staat heel het land weer op z'n kop.... Gaat echt he-le-maal nergens meer over hier. Zodra je iets onwettigs doet wat een ander schaad verlies je gelijk al je rechten vind ik...maarja...helaas wordt mij niks gevraagd... Ja ok ik mag 1x in de zoveel tijd stemmen... |(

Laten we eens beginnen met het afschaffen van ondertiteling van Nederlandse programma's in een taal anders dan NL. Ik wil niet zeggen dat NL'ers allemaal zo lekker volk zijn, want uiteraard heb je ook hier foute gasten tussen. Maar wat ik wel altijd zo frapant (?) vind is dat in de grote steden de criminaliteit het hoogst is en laat daar nou net 80% van de inwoners niet NL zijn...maarja zou allemaal wel toeval zijn...
85% van de personen in de gevangenis zijn niet NL...maarja ook dit zal wel toeval zijn...

Aanpakken bij de bron...gewoon net als in Australië...voordat je erin mag moet je de taal kunnen spreken, de gebruiken kennen etc. Hier laten we iedereen maar toe...Polen, Duitsers, Joegoslaven, Maroks, etc. O je wil hier komen? O prima..."ik neem aan dat je wel weet hoe het werkt? " "daar kan je heen voor geld en daar kan je heen voor een huisje..." "en vertel het a.u.b. door aan de rest".

We betalen tenslotte niet voor niks allemaal belasting toch? Waarom besteden aan ouderenzorg ofzo? Ben je gek...
 
Laatst bewerkt:
Iedereen heeft ook min of meer dezelfde kansen. In Nederland hoeft gelukkig niemand in een kartonnen doos te leven van voedselbonnen. Dat de ouders er een puinhoop van maken, is hun fout. Is hun school slecht? Kies een andere school! Allemaal excuses IMO.
Dat de een het makkelijker heeft dan de andere? Dat is een gegeven. Maar ja, dat is nou eenmaal zo en doet niet af aan het feit dat de minder bedeelden in dit land genoeg mogelijkheden hebben zich te ontplooien if they choose so. my 2cts.

Volgens mij herhaal je nu je standpunt. Theoretisch heeft iedereen dezelfde kansen/mogelijkheden.
In de praktijk ligt het wel ff anders, zoals ik al aangaf. Slechts één oorzaak aanwijzen is kortzichtig en bovendien maak je een gecompliceerde situatie dan wel erg simpel. Er speelt heel wat meer mee.

Als voorbeeldje: een niet criminele, voldoende opgeleide Marokkaan/Turk etc. en een dito autochtoon solliciteren. Wie denk je dat de meeste kans maakt op de baan? Excuses?
Andersom: een groepje Marokkanen maakt één deel van de buurt onveilig, een groepje autochtonen het andere deel. Wie zou van alle kanten de meeste aandacht krijgen, denk je? Excuses?

De kritiek op de ouders, met name van allochtonen, is voor een deel terecht. Ze bakken er in onze visie weinig van.

Maar een gegeven is, dat mensen die naar een ander land emigreren al in het land van origine niet tot de meest kansrijke groepen behoorden, anders zouden ze niet emigreren. Dat maakt hun kansen hier niet direct groter..... Geen excuus, maar een gegeven.

Ik werk al heel wat jaren in een wijk, waar veel Marokkanen wonen. Daarom gaat dit stukje vooral over Marokkanen, omdat ik daar wat meer over weet. Maar vrijwel zeker gelden vergelijkbare omstandigheden ook voor andere groepen. Ik realiseer me ook dat ik generaliseer. Zoals ook al gezegd, gaat het met een grote meerderheid, ook van de allochtoonse bevolking, wel degelijk goed. Neemt niet weg dat het percentage allochtone jongeren dat de fout in gaat, veel hoger is dan van de autochtone bevolking. Waarom eigenlijk? Is dat het zoeken naar excuses, of misschien toch iets anders??

De overgrote meerderheid van de Marokkanen die in Nederland wonen (naar schatting zo'n 80 tot 90 %), komt uit de streek van het Rifgebergte. Dat is een streek met een historie van onderdrukking, flagrante achterstelling door de centrale overheid, denk dan aan een totaal gebrek aan infrastructuur, scholen etc. etc. en van verzet tegen die overheid. (Ik raad je vooral aan eens iets over te lezen over de bewoners van het Rifgebergte)
Ook door Marokkanen uit andere streken wordt vaak neerbuigend tegen mensen uit die streek aangekeken, ze worden vaak betiteld als "achterlijke Berbers". Zelfs de taal is anders....
Deze mensen hebben dan ook een ingeboren wantrouwen tegen alles wat overheid is.
Geen excuus, gewoon een achtergrond.

Daar komen dan nog de enorme culturele verschillen bij. Mensen komen uit een cultuur, waar iedereen elkaar corrigeert, ook op straat (zoals het hier niet zo lang geleden overigens ook was.... voor de ouderen onder ons). Vervolgens komen ze terecht in een wereld die totaal, maar dan ook totaal, verschilt van hun oude wereld. Ook het geloof speelt uiteraard een rol.
We zetten ze voor het gemak ook nog eens bij elkaar in de slechtste en goedkoopste wijken. Toegegeven, voor een deel ook eigen keus, de gemiddelde Marokkaan mist de opleiding en het navenante inkomen om zich een villa in Laren of Aerdinkhout te kunnen veroorloven......
Die ouders missen dus zo'n beetje alles om zich snel aan te kunnen passen. Ze verwachten dat hun kinderen op straat worden gecorrigeerd. Ze missen de kennis om te zien dat het niet goed gaat met hun kinderen.
Excuses? Volgens mij nog steeds feiten.

De kinderen worden door hun ouders nauwelijks geholpen of aangemoedigd bij hun schoolopleiding. Dat is ook verklaarbaar, omdat de ouders nauwelijks besef hebben wat zo'n opleiding inhoudt of hoe belangrijk die is. Bovendien spelen ook taalproblemen (bv. in het overleg met de school) een enorme rol. Excuses? Nee. Feiten.

De kinderen komen hier in aanraking met totaal andere zeden en gewoonten. Thuis zijn er de strenge, ouderwetse ouders, op straat is er de Nederlandse "losbandigheid". Nederlandse ouders houden daar rekening mee in hun opvoeding, het is immers hun eigen achtergrond en die kennen ze.
Marokkaanse ouders weten totaal niet ze overkomt. Bovendien hebben ze heel weinig invloed op hun kinderen, die de neiging hebben hun ouders, waar toch al niemand naar luistert, zelf ook te negeren. Kinderen komen in aanraking met alcohol, roken etc., zaken waar veel ouders falikant op tegen zijn. Op een zeker moment geven veel ouders het gewoon op. Excuses? Nee.

Wil dat dan zeggen dat we net moeten doen of er geen probleem is? Natuurlijk niet. Wil dat zeggen dat we de kinderen dan maar minder hard moeten aanpakken als ze in de fout gaan? Zeker weten van niet. Wil dat zeggen dat de ouders geen verantwoordelijkheid hoeven te dragen voor het gedrag van hun kinderen? Zeker wel.

Maar als je weet waar een deel van de problemen ligt en wat er de oorzaak van is, kun je er mogelijk effectiever iets aan doen.
Als je iets afweet van criminologische theorieën, dan weet je dat kennis van de oorzaak/oorzaken van enorm groot belang is om iets aan het probleem te doen.

Maar je kunt het uiteraard ook simpel houden. Gewoon wachten tot het helemaal fout gaat, om dan vooral de ouders de schuld geven en te zeggen dat al die allochtonen geboren criminelen zijn. Maar welk excuus hebben WIJ in dat geval dan??????
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij herhaal je nu je standpunt. Theoretisch heeft iedereen dezelfde kansen/mogelijkheden.
In de praktijk ligt het wel ff anders, zoals ik al aangaf. Slechts één oorzaak aanwijzen is kortzichtig en bovendien maak je een gecompliceerde situatie dan wel erg simpel. Er speelt heel wat meer mee.

Als voorbeeldje: een niet criminele, voldoende opgeleide Marokkaan/Turk etc. en een dito autochtoon solliciteren. Wie denk je dat de meeste kans maakt op de baan? Excuses?
Andersom: een groepje Marokkanen maakt één deel van de buurt onveilig, een groepje autochtonen het andere deel. Wie zou van alle kanten de meeste aandacht krijgen, denk je? Excuses?

De kritiek op de ouders, met name van allochtonen, is voor een deel terecht. Ze bakken er in onze visie weinig van.

Maar een gegeven is, dat mensen die naar een ander land emigreren al in het land van origine niet tot de meest kansrijke groepen behoorden, anders zouden ze niet emigreren. Dat maakt hun kansen hier niet direct groter..... Geen excuus, maar een gegeven.

Ik werk al heel wat jaren in een wijk, waar veel Marokkanen wonen. Daarom gaat dit stukje vooral over Marokkanen, omdat ik daar wat meer over weet. Maar vrijwel zeker gelden vergelijkbare omstandigheden ook voor andere groepen. Ik realiseer me ook dat ik generaliseer. Zoals ook al gezegd, gaat het met een grote meerderheid, ook van de allochtoonse bevolking, wel degelijk goed. Neemt niet weg dat het percentage allochtone jongeren dat de fout in gaat, veel hoger is dan van de autochtone bevolking. Waarom eigenlijk? Is dat het zoeken naar excuses, of misschien toch iets anders??

De overgrote meerderheid van de Marokkanen die in Nederland wonen (naar schatting zo'n 80 tot 90 %), komt uit de streek van het Rifgebergte. Dat is een streek met een historie van onderdrukking, flagrante achterstelling door de centrale overheid, denk dan aan een totaal gebrek aan infrastructuur, scholen etc. etc. en van verzet tegen die overheid. (Ik raad je vooral aan eens iets over te lezen over de bewoners van het Rifgebergte)
Ook door Marokkanen uit andere streken wordt vaak neerbuigend tegen mensen uit die streek aangekeken, ze worden vaak betiteld als "achterlijke Berbers". Zelfs de taal is anders....
Deze mensen hebben dan ook een ingeboren wantrouwen tegen alles wat overheid is.
Geen excuus, gewoon een achtergrond.

Daar komen dan nog de enorme culturele verschillen bij. Mensen komen uit een cultuur, waar iedereen elkaar corrigeert, ook op straat (zoals het hier niet zo lang geleden overigens ook was.... voor de ouderen onder ons). Vervolgens komen ze terecht in een wereld die totaal, maar dan ook totaal, verschilt van hun oude wereld. Ook het geloof speelt uiteraard een rol.
We zetten ze voor het gemak ook nog eens bij elkaar in de slechtste en goedkoopste wijken. Toegegeven, voor een deel ook eigen keus, de gemiddelde Marokkaan mist de opleiding en het navenante inkomen om zich een villa in Laren of Aerdinkhout te kunnen veroorloven......
Die ouders missen dus zo'n beetje alles om zich snel aan te kunnen passen. Ze verwachten dat hun kinderen op straat worden gecorrigeerd. Ze missen de kennis om te zien dat het niet goed gaat met hun kinderen.
Excuses? Volgens mij nog steeds feiten.

De kinderen worden door hun ouders nauwelijks geholpen of aangemoedigd bij hun schoolopleiding. Dat is ook verklaarbaar, omdat de ouders nauwelijks besef hebben wat zo'n opleiding inhoudt of hoe belangrijk die is. Bovendien spelen ook taalproblemen (bv. in het overleg met de school) een enorme rol. Excuses? Nee. Feiten.

De kinderen komen hier in aanraking met totaal andere zeden en gewoonten. Thuis zijn er de strenge, ouderwetse ouders, op straat is er de Nederlandse "losbandigheid". Nederlandse ouders houden daar rekening mee in hun opvoeding, het is immers hun eigen achtergrond en die kennen ze.
Marokkaanse ouders weten totaal niet ze overkomt. Bovendien hebben ze heel weinig invloed op hun kinderen, die de neiging hebben hun ouders, waar toch al niemand naar luistert, zelf ook te negeren. Kinderen komen in aanraking met alcohol, roken etc., zaken waar veel ouders falikant op tegen zijn. Op een zeker moment geven veel ouders het gewoon op. Excuses? Nee.

Wil dat dan zeggen dat we net moeten doen of er geen probleem is? Natuurlijk niet. Wil dat zeggen dat we de kinderen dan maar minder hard moeten aanpakken als ze in de fout gaan? Zeker weten van niet. Wil dat zeggen dat de ouders geen verantwoordelijkheid hoeven te dragen voor het gedrag van hun kinderen? Zeker wel.

Maar als je weet waar een deel van de problemen ligt en wat er de oorzaak van is, kun je er mogelijk effectiever iets aan doen.
Als je iets afweet van criminologische theorieën, dan weet je dat kennis van de oorzaak/oorzaken van enorm groot belang is om iets aan het probleem te doen.

Maar je kunt het uiteraard ook simpel houden. Gewoon wachten tot het helemaal fout gaat, om dan vooral de ouders de schuld geven en te zeggen dat al die allochtonen geboren criminelen zijn. Maar welk excuus hebben WIJ in dat geval dan??????





Amen..!!!!!! :} :}


Stuur het stukje ook even door naar een paar kranten, denk niet dat ze het zelf duidelijker kunnen verwoorden.






En stuur het maar niet naar de 2e kamer fracties, is te moeilijke kost voor ze :+

Sorry moest toch nog even wat generaliseren :+
 
JanB allemaal heel leuk en aardig wat jij zegt, maar ik zie dat wat anders...
Tuurlijk in sommige dinegn die je zegt heb je wel gelijk...
Waar jij het over hebt zijn de eerste generatie die hierheen is gekomen...inmiddels zijn we al weer wat generaties verder en hebben we het over jongens die hier zijn geboren...
Jongens die nog nooit in het land zijn geweest waar opa en oma vandaan kwamen...dus wat nou verschillen met de wereld waar ze vandaan komen???
Een taal leren kan iedereen of je nou 5 of 80 bent, dus problemen met communiceren o.i.d. is niet nodig...niet willen communiceren en het zo wel best vinden is een ander verhaal. Het leren van de taal van het land waar je naartoe gaat...dat verhoogt je kansen...

Als je kijkt naar Nederlanders die 30 jaar geleden naar USA of Australië zijn verhuisd. Die kunnen vaak al bijna geen Nederlands meer praten... Althans de mensen die echt intregeren, want er zijn natuurlijk ook van die NL wijken daar waar je lekker met je "eigen volk" kunt praten...oprotten!
HEt geldt alle kanten op...NL'ers die naar buitenland emigreren hebben maar de taal te leren en zich aan te passen aan de geldende culturen en als ze nietw eten wat dat inhoudt dan verdiepen ze zich er maar in...en hetzelfde geldt voor mensen die hierheen komen...

Leuk dat je werkt in een wijk waar veel allochtonen wonen, maar ga er eens even een jaartje tussen wonen...

de gemiddelde ...... mist de opleiding en het navenante inkomen om zich een villa in Laren of Aerdinkhout te kunnen veroorloven......

Vreemd dat de meeste jongens van een jaar of 20 hier in Utrecht dan in de nieuwste Audi's of BMW's rijden...en nee dan heb ik het niet over iets wat zo nu en dan voorkomt. Maarja pappa en mamma zouden die auto wel niet zien, want ze zouden 'm wel een paar blokken verder op parkeren nou goed? pppfff
Als ik vroeger bij mijn ouders ineens voor zou komen rijden in een gloednieuwe auto zondar dat ik werk zou hebben zouden me ouders echt wel even vragen waar ik het geld vandaan haal hoor...

We hebben het hier over mensen die hun hele leven al hier wonen (m.u.v. de eerste generatie) en waarbij je er dus zo langzamerhand wel vanuit mag gaan dat ze weten hoe de zaken hier werken... En zo niet lekker lekker dan optiefen naar "het land van herkomst"...cursusje doen en opnieuw aanmelden...

Alles wat ik typ klinkt misschien wat "negatief" zeg maar...maar ik heb surinaamse, marokaanse en turkse vrienden en die denken er precies hetzelfde over...
 
Laatst bewerkt:
In Overvecht ( Utrecht ) deed een garagehouder het anders.
Was ook op tv , half jaartje geleden.

Zijn ruiten werden ingekeild bij zn bedrijf. Scooters boys. Werd gejat.

Via de politie kwam hij in contact met de daders. Vervolgens heeft de eigenaar die gasten in dienst genomen, stuk opleiding en een gegarandeerd baan daarna.

Dus. hij gaf die gasten een stuk verantwoordelijkheid. Zijn ruiten werden niet meer ingegooid, die jochies waren/zijn blij met een stuk opleiding/werk. En de criminaliteit daalt daaro, dat spreekt zich door.

Soms is particulier initiatief een goed iets, mits de begeleiding ok is.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals...aan de schandpaal met die gasten...
En laat ze maar excuses gaan maken bij degenen die ze wat geflikt of wat van gestolen hebben...
Wat voor werkend effect gaat hiervan uit, denk je?

Laten we eens beginnen met het afschaffen van ondertiteling van Nederlandse programma's in een taal anders dan NL.
Dat zou inderdaad wel eens de oplossing van alle problemen kunnen zijn.
Ik wil niet zeggen dat NL'ers allemaal zo lekker volk zijn, want uiteraard heb je ook hier foute gasten tussen. Maar wat ik wel altijd zo frapant (?) vind is dat in de grote steden de criminaliteit het hoogst is en laat daar nou net 80% van de inwoners niet NL zijn...maarja zou allemaal wel toeval zijn...
85% van de personen in de gevangenis zijn niet NL...maarja ook dit zal wel toeval zijn...

Aanpakken bij de bron...gewoon net als in Australië...voordat je erin mag moet je de taal kunnen spreken, de gebruiken kennen etc. Hier laten we iedereen maar toe...Polen, Duitsers, Joegoslaven, Maroks, etc. O je wil hier komen? O prima..."ik neem aan dat je wel weet hoe het werkt? " "daar kan je heen voor geld en daar kan je heen voor een huisje..." "en vertel het a.u.b. door aan de rest".

We betalen tenslotte niet voor niks allemaal belasting toch? Waarom besteden aan ouderenzorg ofzo? Ben je gek...
Ik heb toch het gevoel dat je de afgelopen 5 jaar geen nieuws hebt gevolgd. Deze problemen zijn al lang bekend. Sommige zijn reeds aangepakt (NL binnen komen is een stuk lastiger dan 10 jaar geleden), andere worden aangepakt, al kun je over de methodes discussieren. Helaas bestaan er geen instant oplossingen (of het moet het afschaffen van niet-NL ondertitels zijn :P ), en hebben maatregelen ook pas effect op de langere termijn.

En om nog even terug te komen op de "kansarm" discussie: kansarme jongeren zijn zeker niet kansloos. Maar je kunt van een kind niet verwachten dat het verstandige keuzes maakt. Daarom moet het ook opgevoed worden, waarbij de rol van de ouders uiteraard heel groot is. Het verschil tussen een goede en een slechte opvoeding resulteert o.a. in kansarme en kansrijke jongeren.
 
Laatst bewerkt:
Nou als daders zien wat hun daden daadwerkelijk voor gevolgen hebben bij de slachtoffers en zien wie ze wat aan hebben gedaan komt het wat harder aan bij ze en gaan ze er op zekers overna denken...
En daarbij komt ook nog dat ze de familie ten schande maken, waardoor die ook eens wat beter op gaan letten misschien...? Ik zeg maar wat hoor... ;)
Plus dat de meeste mensen niet meer zo flink zijn als ze eenmaal voor de neus van het slachtoffer staan...

En ja ik heb wel het nieuws gevolgd...maar dat het moeilijker is geworden zegt nog niks...
Van heel makkelijk naar moeilijker is dan nog steeds makkelijk volgens mij... ;)

En die ondertiteling was maar als voorbeeld...maar het helpt allemaal niet mee om mensen aan te zetten om NL te leren...dat was mijn punt...
Tuurlijk lost het geen problemen op als die ondertitels wegblijven...maar het zijn wel allemaal van die kleine dingetjes die niet helpen...

Maarja ik hou er maar over op...
Ga deze thread ook niet meer lezen...ben er klaar mee... :+
 
...

We hebben het hier over mensen die hun hele leven al hier wonen (m.u.v. de eerste generatie) en waarbij je er dus zo langzamerhand wel vanuit mag gaan dat ze weten hoe de zaken hier werken... ....

Dat is het 'um nou juist, ze weten dat juist heel goed. NL is ondertussen gekke henkie,...zeg maar.
 
Wat voor werkend effect gaat hiervan uit, denk je?Dat zou inderdaad wel eens de oplossing van alle problemen kunnen zijn.Ik heb toch het gevoel dat je de afgelopen 5 jaar geen nieuws hebt gevolgd. Deze problemen zijn al lang bekend. Sommige zijn reeds aangepakt (NL binnen komen is een stuk lastiger dan 10 jaar geleden), andere worden aangepakt, al kun je over de methodes discussieren. Helaas bestaan er geen instant oplossingen (of het moet het afschaffen van niet-NL ondertitels zijn :P ), en hebben maatregelen ook pas effect op de langere termijn.

En om nog even terug te komen op de "kansarm" discussie: kansarme jongeren zijn zeker niet kansloos. Maar je kunt van een kind niet verwachten dat het verstandige keuzes maakt. Daarom moet het ook opgevoed worden, waarbij de rol van de ouders uiteraard heel groot is. Het verschil tussen een goede en een slechte opvoeding resulteert o.a. in kansarme en kansrijke jongeren.


Totaal mee oneens.
Maar dan krijg je een epistel van hier tot Tokio.

Schuld ligt grotendeels bij onze overheid. Mensen halen uit Marokko uit het rif gebergte halen... zonder enige opleiding worden ze hier neergepoot. En ja, ze blijven. Gek he.
Vanuit hun oogpunt, terecht zekers.

Ok, ze deden het zware werk, en belanden vervolgend in de wao of ww ( automatisering nam t ff over, veels teveel concurrentie ).

En, dan krijg je de volgende generaties.... Eerste generatie spreekt geen woord NL ( geen cursusje destijds ), mensen vallen terug op zichzelf, alsmede hun kids. En, nog een stapje verder, ze vallen terug op hun geloof. Kost een berg werk dit te veranderen.

Dat hebben wij, maar ook Frankrijk. Met Algerije, maar die beheersen - voormalige kolonie - de Franse taal nog. In de Franse voorsteden is het ook niet gezelli in hun blokkendozen.


Lijkt me soms verdomd moeilijk te communiceren met je ouders, die vrijwel geen NL spreken.. dan ga je de straat op, en je meet gelijkgestemde gasten. Zie jij wel is een oudere Marokkaan bij Appie ? Ik niet. Geen integratie dus. Ennuh, ze zijn extremer hiero dan in hun thuislanden.. dat spreekt voor zich.
 
Maargoed ik verwacht in de grote steden nog wel wat problemen gezien de grote populatie jongeren die zonder diploma de school verlaat.

In Belgie verlaat één zesde van de leerlingen de school ZONDER diploma; dat is 16%: wie wil deze groep tewerkstellen?
"ik verwacht in de grote steden nog wel wat problemen" wel dat werd ons beloofd door een oproerkraaier uit het Antwerpse, ene a bo e dj a djaa, zijn woorden in 2003: "Binnen 10 jaar zijn wij de BAAS in de 5 grote steden van België."
Arm Europa, teloorgaand door gedoogbeleid.
Een betoging ter herinnering aan 11 september en tegen de islamisering van Europa werd zopas door de brusselse burgemeester verboden, goe bezig, de politie durft nu al niet meer in bepaalde brusselse wijken!
full
 
Ik loop smorgens al heel vroeg op straat om mn krantenwijk te doen


Je wil niet weten hoeveel jeugd er rond scharrele over straat.. tussen kleine straatjes door, capuchon op hun kop , stel da je ze herkent .. kijkend.. nog es argwanend kijkend richting mij.. en ik doe net of ik gekke Eppie ben en loop droog met mn krantjes naar de bussen

Hier zie ik toch een foutje richting de ouders

Strakke regels bestaan haast niet meer met tijden van thuiskomst
Vaders die hun kroost aan hun oren de auto in slepen om naar huis te gaan bij t overtreden VAN die regel

Of een verfrissend ouderwets pak rammel ( mag niet meer.. want dat heet tegenwordig mishandeling ) zodat t ongehoorzame kind weer ff wakker geschud word en zich de komende tijden weer strak aan t tijd schema houd

Nee.. nu denken ouders,, HE HE opgetieft.. wij rustige avond en wattie uitvreet is voor ons een rotzorg
OF ouders zijn avond na avond weg.. en is er geen toezicht.. en ach ja.. mn kind mag toch ook wat plezier ? En als de OMGEVING er last van heeft.. Mogen HUN t oplossen

Gevolg, je weet niet meer wat je kind uitspookt, je weet niet eens meer wat je kind aangeschaft heeft, want t zal wel goed zijn of mijn kind doet zoiets niet _O-

Ok.. NIET ELKE OUDER DENKT ZO , maar er zijn er steeds meer

helaas -O-
 
Zo had ik ze laatst ook. Kwamen hun kind ophalen (12 jaar) die een bushokje vernield had.



" het zal een vergissing zijn, vast iemand anders geweest".

Euueueuhh, hij heeft zelf bekend dat hij die ruit eruit heeft gegooit...??

" ja, omdat hij denkt dat ie dan eerder naar huis mag. Dat snap je zelf toch ook wel ? Mijn jongen doet dat niet!!!"

Wel heel erg oerblanke nederlandse mensen trouwens.....


Je zal daar wel heeeeeeeeeel erg moe van worden, van dergelijke idioten, type "dat doet mijn kind niet"!
Het betreffende ettertje zal door dat soort ouders op zeker niet verder worden aangesproken voor het mollen van dat bushok.
Dus moet dan maar door jullie club op de hardst mogelike manier gepakt worden.
Gebeurt er ten minste nog iets.....

Zit al typend te denken hoe de reactie van wijlen mijn vader geweest zou zijn.
Je raadt het al... :+
 
kan het ook

Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl

Ouders geven jonge vandalen aan

OISTERWIJK - Drie jongens van 12, 12 en 14 jaar zijn door hun ouders naar het politiebureau gebracht nadat ze zeker dertien auto's in hun woonplaats Oisterwijk hadden bekrast. De politie heeft dat vrijdag bekendgemaakt.

De jongens pleegden de vernielingen woensdagavond. Een getuige pakte een van de dadertjes aan en informeerde diens ouders. Op het bureau legden de jongens een bekentenis af. In totaal heeft de politie dertien aangiften binnen. Een woordvoerder sluit niet uit dat er nog meer gedupeerden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Totaal mee oneens.
Maar dan krijg je een epistel van hier tot Tokio.

Schuld ligt grotendeels bij onze overheid. Mensen halen uit Marokko uit het rif gebergte halen... zonder enige opleiding worden ze hier neergepoot. En ja, ze blijven. Gek he.
Vanuit hun oogpunt, terecht zekers.

Ok, ze deden het zware werk, en belanden vervolgend in de wao of ww ( automatisering nam t ff over, veels teveel concurrentie ).

En, dan krijg je de volgende generaties.... Eerste generatie spreekt geen woord NL ( geen cursusje destijds ), mensen vallen terug op zichzelf, alsmede hun kids. En, nog een stapje verder, ze vallen terug op hun geloof. Kost een berg werk dit te veranderen.

Dat hebben wij, maar ook Frankrijk. Met Algerije, maar die beheersen - voormalige kolonie - de Franse taal nog. In de Franse voorsteden is het ook niet gezelli in hun blokkendozen.


Lijkt me soms verdomd moeilijk te communiceren met je ouders, die vrijwel geen NL spreken.. dan ga je de straat op, en je meet gelijkgestemde gasten. Zie jij wel is een oudere Marokkaan bij Appie ? Ik niet. Geen integratie dus. Ennuh, ze zijn extremer hiero dan in hun thuislanden.. dat spreekt voor zich.
Waar ben je het nu precies mee oneens?
Je beschrijft de oorzaak van de problemen; ik zeg dat deze (deels) onderkend worden, maar dat er geen effectieve oplossingen zijn die direct effect hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan