56 motorscooterdieven opgepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veelal worden dit soort scooters, type Motorrunner, door kansenjongeren gebruikt voor berovingen.

Motorrunner? Dat bestaat niet man.. noem het gewoon een Gilera Runner 180... dat maakt het duidelijker.

In Utrecht rijden ze heel veel rond, ik snapte al niet waarom een gewone scooter zoveel sneller was dan mijn auto toen ik er eentje tegenkwam 's nachts in Utrecht.... met de motor had ie me denk ik ook redelijk bij kunnen houden tot de 100.

Wel ongelovelijk dat ze gewoon 56 man hebben gepakt.. dat zoveel trieste lui rondlopen in Utrecht... (nouja, het zijn er veel meer eigenlijk :P )
 
Nederland heeft nog geen adequate oplossing voor dit soort gasten.

De straffen als opsluiten helpen bewezen niet en langer opsluiten helpt ook niet.
Er zit structureel iets mis in hun instelling en de manier van leven en dat kan alleen door een samenwerking van de hele maatschappij aangepakt worden.



Overigens... goeie actie van de politie :)
zeikerds gaan vast zeggen dat ze er veel meer hadden moeten pakken...:P
de maatschappij is idd degene die het moet oplossen.


Niet achteraf, maar aan de voorkant van het probleem.
Zolang zij denken dat wij alles maar toestaan, krijgen ze de kans zich te ontplooien tot figuren die wij niet meer durven aanspreken.
Dus kort maar krachtig gezegt:
Wij de overheid kunnen/willen er niks aan doen, en dan laten we het door jullie "de maatschapij" maar oplossen..

Damn, nou wordt ie helemaal mooi.
Als de huidige strafmaat niet goed is kan je die natuurlijk ook aanpassen! Zaken als jeugdetentie, het leger, dwangarbeid en alles wat nog meer zij.
Je kunt mij geen enkel begrijpelijk excuus geven waaruit blijkt dat deze randgroep jongeren niet goed onderhanden genomen dienen te worden door diegene die daartoe in het leven is geroepen. Namelijk "Justitie"

Het dan maar radeloos en moedeloos afschepen op "de maatschapij" is het slechtste wat er kan gebeuren.
Deze jongeren zijn al ontspoort. Op het moment dat ik, mijn buurman, de slager op de hoek als "maatschapij" tegen dit soort jongeren actie durft te ondernemen delven wij ten aller tijde het onderspit!
Als je jezelf met dit soort jeugd bemoeid kan mag je blij zijn als het bij verbaal geweld blijft, want vaak blijft het daar niet bij. Als je zelf het initiatief neemt hebben zij de wet aan hun zijde, want je mag hier in NL niks, maar dan ook werkelijk niks om dit soort mensen aan te pakken en te weren.


Nee, je moet juist de maatschapij die last heeft van dit soort figuren opschepen met de "opvoeding" van dit soort mannen. Dat is vragen om problemen...




Van kleins af aan aangeven waar grenzen liggen en hun erop durven aanspreken, voordat ze dusdanig naast de maatschappij staan dat we er echt last van krijgen.

Mmhh, volgens mij ligt de taak van opvoeding, waarden, normen en respect toch nog echt primair bij de ouders.
Er zijn wel 100 instanties die het allemaal zo goed weten hoe het moet, en geen enkele durft iets te ondernemen. Behalve als het te laat is achteraf janken "ja, hij heeft zo'n slechte jeugd gehad" Bullshit...
Aanpakken die zooi. Stuur dat soort kinderen samen met de ouder voor mijn part naar een internaat. Leer ze wat opvoeding inhoud. Leer ze wat hier de normen en waarden in NL zijn.
Als ik vroeger de wijkagent voorbij zag fietsen kreeg ik het dun in de broek en dacht wel 2 keer na voordat ik iets ging uithalen, dat gevoel moet terugkomen.

Nee, verplaatsing van dit probleem terug naar de maatschapij is het laatste wat je wil doen. Tenzij men op justitie nog meer werk wil aan zaken hieraan gerelateerd...





En wat betreft de Autochtone Allochtonen waar het toch vaak over gaat en op neer komt...
Daar heb ik een zeer uitgesproken mening over die ik in dit topic maar niet los zal laten. ( ik heb 27 jaar midden tussen hééél veel verschillende culturen gewoond, en op een paar 100mtr van een AZC )

Heel die discussie's over intergratie, achtergrond en wat nog meer zij wat als excuus en goedpratertjes wordt gebruikt... Ach ik vindt het gewoon knap dat de inmiddels 3e, 4e en 5e hier in NL wonende generatie Marokanen nog steeds gebrekkig NL praten en zeuren over ons kaaskoppen als we er iets van durven zeggen... Intergratie, normen, waarden... ppfftt... :N
 
Laatst bewerkt:
JanB allemaal heel leuk en aardig wat jij zegt, maar ik zie dat wat anders...
Tuurlijk in sommige dinegn die je zegt heb je wel gelijk...
Waar jij het over hebt zijn de eerste generatie die hierheen is gekomen...inmiddels zijn we al weer wat generaties verder en hebben we het over jongens die hier zijn geboren...
Jongens die nog nooit in het land zijn geweest waar opa en oma vandaan kwamen...dus wat nou verschillen met de wereld waar ze vandaan komen???
Een taal leren kan iedereen of je nou 5 of 80 bent, dus problemen met communiceren o.i.d. is niet nodig...niet willen communiceren en het zo wel best vinden is een ander verhaal. Het leren van de taal van het land waar je naartoe gaat...dat verhoogt je kansen...
Leuk dat je werkt in een wijk waar veel allochtonen wonen, maar ga er eens even een jaartje tussen wonen...
de gemiddelde ...... mist de opleiding en het navenante inkomen om zich een villa in Laren of Aerdinkhout te kunnen veroorloven......
We hebben het hier over mensen die hun hele leven al hier wonen (m.u.v. de eerste generatie) en waarbij je er dus zo langzamerhand wel vanuit mag gaan dat ze weten hoe de zaken hier werken... En zo niet lekker lekker dan optiefen naar "het land van herkomst"...cursusje doen en opnieuw aanmelden...
Alles wat ik typ klinkt misschien wat "negatief" zeg maar...maar ik heb surinaamse, marokaanse en turkse vrienden en die denken er precies hetzelfde over...

Ik heb er jaren tussen gewoond en woon er nog steeds naast, bovendien heb ik al aardig wat jaren ervaring in de aanpak van de problemen, onder meer bij de aanpak van "harde kern jeugd" en diverse criminele groeperingen. Ook met de hulpverleningskant heb ik regelmatig contact. Uiteraard werk ik ook met Marokkaanse collega's, die heel wat meer weten over allerlei achtergronden. Een klein beetje kennis kun je me dus niet ontzeggen.

Je hebt gelijk, inmiddels zijn we één a twee generaties verder. Ik heb geprobeerd de start van het probleem aan te geven, dat leverde al een lang genoeg stuk op.....
Het gaat wat te ver om uit te leggen wat er vervolgens aan de hand is, dan moet ik ingaan op allerlei criminologische theorieën etc. Zit volgens mij ook niemand op te wachten. Maar de kern blijft hetzelfde.....

Probleem is nu dat we met min of meer "verloren" generaties zitten. Ze zijn geen Marokkanen meer, al voelen ze zich nog wel zo. In Marokko zijn ze "die Nederlanders", hier zijn ze "die kutmarokkanen".
Van de oudere generaties krijgen ze weinig steun of begrip.
Ze wonen in achterstandswijken.
Schoolopleidingen worden in steeds grotere percentages niet afgemaakt.
Goede voorbeelden van Marokkanen die "het gemaakt hebben" zijn er amper en diegenen die het wel goed gaat, trekken meestal weg.
Slechte voorbeelden zijn er wel, in overvloed. Door de opvoeding op straat leren ze een taalgebruik aan, een mengelmoesje van diverse talen en "slang", dat nog amper voor buitenstaanders te verstaan is. Allerlei morele waardes die normaal gesproken in de opvoeding worden aangeleerd, worden vervangen voor de moraal van de straat. Op straat toon je nooit zwakte. Doe je dat wel dan word je het pispaaltje van de groep. Dat wil niemand.... Dat maakt contact met dit soort jongens heel moeilijk. Daar komen nog de normale dingen bij, waar elke puber mee worstelt. Ze kennen elkaar allemaal, verraad wordt niet geaccepteerd en ze weten je te vinden....

Er is gewoon een hele nieuwe subcultuur ontstaan. Die zet zich af tegen de oude waarden, maar ook tegen de huidige maatschappij die ze totaal niet ziet staan. Dat levert een houding op van: "rot maar op, ik regel zelf mijn zaakjes wel". Ouders hebben daar vrijwel geen invloed op.
Het geloof speelt ook nog altijd mee, maar dan in negatieve zin. Aan de ene kant zit het er "onderhuids" nog steeds, aan de andere kant voelen ze zich steeds schuldiger, omdat ze er totaal niet naar leven. Dat is ook een verklaring waarom sommigen naar fundamentalisme/extremisme afglijden, anderen naar extreem gedrag in criminaliteit.
In die subcultuur gaan ook steeds meer anderen mee, omdat het een sterk aanzuigende werking heeft.

Nogmaals, in niets wat ik zeg zit een ingebakken excuus. Ik probeer alleen aan te geven dat de problemen wel wat groter en minder makkelijk op te lossen zijn dan: straffen, harder straffen en de ouders verantwoordelijk stellen.

Maar... bij de meeste van die jongens dring je, ook binnen de drie dagen dat wij ze meestal binnen hebben, uiteindelijk wel door. Dan blijkt dat het vrijwel allemaal hele normale jongens zijn, met dezelfde wensen en behoeften als wij allemaal. De vraag is alleen hoe je het proces omkeert. Mbt de ouderen onder hen heeft dat heel weinig zin meer. Daarom noem ik dat ook de verloren generatie.

Het vergelijk met Nederlandse emigranten heeft natuurlijk geen enkele zin. Hele andere situatie, hele andere problemen en oplossingen.
 
Laatst bewerkt:

nondejuh... :} voor die ouders !!!


't kloterige... geen verzekering die dit zal gaan betalen. De jongens hebben hebben moedwillig die auto's vernield, dus hun verzekering zal alle aansprakelijkhied afwenden.
Vervolgens.... zijn de ouders hoofdelijk financieel aansprakelijk gezien voor kroost tot 18 jaar.
Terwijl ze zelf die gasten naar de politie brengen... da's k*t... en een heleboel weken geen zakgeld !!!!

Ik hoop dat er kleine stukjes goodwill door verzekeringen bij elkaar gelegd kan gaan worden in dit geval... !! :X :X
 
Dus kort maar krachtig gezegt:
Wij de overheid kunnen/willen er niks aan doen, en dan laten we het door jullie "de maatschapij" maar oplossen..

Damn, nou wordt ie helemaal mooi.
Als de huidige strafmaat niet goed is kan je die natuurlijk ook aanpassen! Zaken als jeugdetentie, het leger, dwangarbeid en alles wat nog meer zij.
Je kunt mij geen enkel begrijpelijk excuus geven waaruit blijkt dat deze randgroep jongeren niet goed onderhanden genomen dienen te worden door diegene die daartoe in het leven is geroepen. Namelijk "Justitie"

Het dan maar radeloos en moedeloos afschepen op "de maatschapij" is het slechtste wat er kan gebeuren.
Deze jongeren zijn al ontspoort. Op het moment dat ik, mijn buurman, de slager op de hoek als "maatschapij" tegen dit soort jongeren actie durft te ondernemen delven wij ten aller tijde het onderspit!
Als je jezelf met dit soort jeugd bemoeid kan mag je blij zijn als het bij verbaal geweld blijft, want vaak blijft het daar niet bij. Als je zelf het initiatief neemt hebben zij de wet aan hun zijde, want je mag hier in NL niks, maar dan ook werkelijk niks om dit soort mensen aan te pakken en te weren.


Nee, je moet juist de maatschapij die last heeft van dit soort figuren opschepen met de "opvoeding" van dit soort mannen. Dat is vragen om problemen...Mmhh, volgens mij ligt de taak van opvoeding, waarden, normen en respect toch nog echt primair bij de ouders.
Er zijn wel 100 instanties die het allemaal zo goed weten hoe het moet, en geen enkele durft iets te ondernemen. Behalve als het te laat is achteraf janken "ja, hij heeft zo'n slechte jeugd gehad" Bullshit...
Aanpakken die zooi. Stuur dat soort kinderen samen met de ouder voor mijn part naar een internaat. Leer ze wat opvoeding inhoud. Leer ze wat hier de normen en waarden in NL zijn.
Als ik vroeger de wijkagent voorbij zag fietsen kreeg ik het dun in de broek en dacht wel 2 keer na voordat ik iets ging uithalen, dat gevoel moet terugkomen.

Nee, verplaatsing van dit probleem terug naar de maatschapij is het laatste wat je wil doen. Tenzij men op justitie nog meer werk wil aan zaken hieraan gerelateerd...





En wat betreft de Autochtone Allochtonen waar het toch vaak over gaat en op neer komt...
Daar heb ik een zeer uitgesproken mening over die ik in dit topic maar niet los zal laten. ( ik heb 27 jaar midden tussen hééél veel verschillende culturen gewoond, en op een paar 100mtr van een AZC )

Heel die discussie's over intergratie, achtergrond en wat nog meer zij wat als excuus en goedpratertjes wordt gebruikt... Ach ik vindt het gewoon knap dat de inmiddels 3e, 4e en 5e hier in NL wonende generatie Marokanen nog steeds gebrekkig NL praten en zeuren over ons kaaskoppen als we er iets van durven zeggen... Intergratie, normen, waarden... ppfftt... :N




het is TE makkelijk om het maar over de schutting te gooien en te zeggen laat hun het maar opknappen.
Als dat adequaat door de overheid opgepakt zou moeten worden zouden er veel privacy regels veranderd moeten worden bv, veel meer dan menig een zal willen.

En dan nog... het zit 'm nu net in die hele kleine dingen... die hele kleine dingen waarmee het begint, zoals een lantaarnpaal uittrappen.... niks mis mee, deed ik vroeger ook.
Maar er werd mij wel geleerd dat als er iemand langs kwam fietsen, dat die er dan wat van zei.

Ik realiseerde me dat er dus weldegelijk gelet werd op wat ik uithaalde.
Tegenwoordig zien ze mensen die het WEL zien, maar die dan plotseling rechtsaf slaan en de boodschap die zij dan krijgen... doe maar, ik ga er niks van zeggen.

Hierdoor leert men geen grenzen en houdt zich ook niet aan grenzen.

Kinderen horen grenzen te verkennen, ouders... en eenieder die ziet dat een kind een grens verkent en de grens dreigt over te gaan hoort dat kind erop te wijzen dat ze de grens bereikt hebben.

Geen sociale controle is de dood van iedere maatschappij !!


Een een overheid die zo uitgebreid is dat ze zelfs opletten op kinderen die lantaarnpalen uittrappen, belletje lellen, en dat soort kattekwaad waar men de lessen voor de toekomst van leert... daar wil niemand aan hier :N
 
Ach, wie heeft er niet een lantaarnpaal uit getrapt..

Grootste islamitische land ter wereld is Indonesie, goed, daar gaat soms wat fout.
Niet in NL.
Turkije, daar gaat t niet zo best soms met hun Koerden etc, maar hebben we hier overlast ? nop.
Soms harde drugs crimi, maar daar merk ik niks van.
Surinamers, overlast , no, ik merk er niks van.

En , dan de Marokkanen, dan praten we over overlast.


Hoe fouter het gaat met de Irakezen/Afghanen etc, hoe geweldadiger ze zich opstellen hiero.
In NL heeft iedereen gelijke kansen. Iedereen kan studeren, iedereen kan eten.

Oplossing is simpel, veel meer politie op straat - en dan agenten waar ze respect voor hebben, dus geen brilneuzen , no offence - , constant erbij zijn, en begeleiden.

Met duizend deps, bakstenen, ijzervreters, JanB, BoyB kom je een end weg, mits OM meewerkt.
En die pliesie gasten moeten wel loon naar werken hebben, dus zowel financieel, maar zeer belangrijk is ook dat hun adviezen is een keer uitgevoerd worden, zij staan per slot van rekening op straat met die gasten.

Waar gaat t fout ?

Volgens mij door het geweldige poldermodel. Elk wetsvoorstel om iets te veranderen resulteert in nop. Elke 2e kamer partij wil ook een inbrengetje hebben, vervolgens nog de 1e kamer , en we zijn tig jaar verderop met een waardeloze wet.

Politie kan niks doen, aanhouden is 1, dag erop lopen ze weer vrij rond.
 
het is TE makkelijk om het maar over de schutting te gooien en te zeggen laat hun het maar opknappen.


Maar dat is nou juist de taak van justitie, of zie ik dat verkeerd. Deze jongeren zijn reeds ontspoort. Hierbij helpt die nieuwe ( of oude ;) ) aanpak die jij voorsteld niet meer. Deze groepen dienen imo door onze overheid keihard te worden aangepakt op welke manier dan ook om ze een halt toe te roepen. Ze na 2 dagen terug de maatschapij insturen met een tik op de vingers werkt niet, en stimuleert ze zelfs. Veel Marokkanen die ik ken zeggen hetvolgende: Wij kunnen doen en laten wat we willen, in NL wordt je namelijk niet gestraft. Waarvoor moeten we dan bang zijn, een tik op de vingers?..



Als dat adequaat door de overheid opgepakt zou moeten worden zouden er veel privacy regels veranderd moeten worden bv, veel meer dan menig een zal willen.

En dan nog... het zit 'm nu net in die hele kleine dingen... die hele kleine dingen waarmee het begint, zoals een lantaarnpaal uittrappen.... niks mis mee, deed ik vroeger ook.
Maar er werd mij wel geleerd dat als er iemand langs kwam fietsen, dat die er dan wat van zei.

Ik realiseerde me dat er dus weldegelijk gelet werd op wat ik uithaalde.
Tegenwoordig zien ze mensen die het WEL zien, maar die dan plotseling rechtsaf slaan en de boodschap die zij dan krijgen... doe maar, ik ga er niks van zeggen.

Hierdoor leert men geen grenzen en houdt zich ook niet aan grenzen.

Kinderen horen grenzen te verkennen, ouders... en eenieder die ziet dat een kind een grens verkent en de grens dreigt over te gaan hoort dat kind erop te wijzen dat ze de grens bereikt hebben.

Geen sociale controle is de dood van iedere maatschappij !!


Een een overheid die zo uitgebreid is dat ze zelfs opletten op kinderen die lantaarnpalen uittrappen, belletje lellen, en dat soort kattekwaad waar men de lessen voor de toekomst van leert... daar wil niemand aan hier :N
Ik snap je standpunt heel goed. Maar ik denk dat je helaas te veel gelooft in het kunnen veranderen van iets dat er langzaam jaar na jaar insluipt.
De mensheid evolueert. Helaas niet altijd ten goede. Deze gang van zaken kent geen weg terug en zal imo steeds erger worden. Niet alleen hier in NL maar gewoon wereldwijd. Daar is geen stoppen aan, dat is de aard van de mens.
Waar je 20 jaar geleden het welbekende touwtje uit je brievenbus kon laten hangen, is er geen normaal mens meer die dat zich in de hoofd haalt. Tijden veranderen nu eenmaal, en teren op het verleden zal geen soelaas brengen.
Men leeft in het hier en nu, en nu moeten de problemen worden aangepakt. Dat gebeurt niet door de oude normen en waarden op te halen, maar ze nieuwe te leren waar nodig.

Ik ken genoeg gevallen waarbij burgers geadviseerd werd door de politie om geen aangifte te doen als er iets gebeurde. Als men 100 keer belt voor overlast van hangjongeren men bijna uitgelachen wordt, en dat men zelfs de hangjongeren mee uit carten nam vanuit de overheid... "Wij" moesten de dialoog met deze jongeren maar opzoeken en erover praten... Yep, en ze lachen je vierkant uit als je daar ook maar de minste poging toe doet, en als je pech had lagen de volgende ochtende de ramen uit je auto...
Reactie van de politie: daar kunnen wij niks aan doen helaas. Pas als het uit de hand loopt of is gelopen kwam de politie pas kijken, om dan vervolgens diegene mee te nemen wiens eigendommen voor de zoveelste maal was vernield of die voor de zoveelste maal verbaal of fysiek werd bedreigt..


Nee, Je bedoeling en instellng is prima, maar helaas erg idealistisch en imo gewoon niet reëel helaas.

Jij bent agent en maakt deze jongeren mee, ik ben burger en maak deze jongeren mee. Helaas maken veel van onze regelgevers in hun leuke huisjes in wassenaar voor mijn part deze jongeren zelf niet dagelijks mee.
Als er hier in het verleden iemand belangrijks kwam, werd eerst weken van tevoren alles schoongemaakt en opgeruimd. En alleen bepaalde mensen mochten dan verschijnen op radio en tv... Als je dan ziet dat men mobile politieposten plaatst op bijv. een winkelcentrum, APV's en samenschollings verboden uitvaardigd vraag ik me echt af of men daar in Den Haag wel door heeft wat er onder de Jan Modaal bevolking leeft...

Zeker aangaande het feit dat de feiten en delicten steeds zwaarder worden en men makkelijker tot geweld over gaat. En het leuke weetje dat je als burger eigenlijk niks mag om jezelf tegen deze praktijken te wapenen, laat staan actie te ondernemen. ( ik mag een inbreker in mijn eigen huis nog niet van de trap afschoppen want dan wordt ik aangeklaagd..... Wat voor omgekeerde wereld leven we dan eigenlijk in??? )



Ik kap nu maar af. Kan me er vreselijk kwaad over maken.
De politie en overheid zijn er primair voor het beschermen en behoeden van de burgers tegen kwaadwillenden. Helaas kan noch de politie, noch de overheid mijn veiligheid ( of die van willekeurig welke andere burger ) garanderen. ( hier hoort nog een stuk achteraan... maar dat zal ik hier niet neerzetten, omdat dan de discussie te ver off-topic gaat ben ik bang... )
 
Laatst bewerkt:
Je huilebalkt wel een end weg, geen pliesie, dan pak je je legaal gekochte kruisboog, en je schiet m in zn...
Schuif niet alles af op een ander, of kies anders, weet ik veel.

Sr, er kan niet achter elke boom een plietsie staan, soms moet je zelf iets doen..
 
Laatst bewerkt:
Je huilebalkt wel een end weg, geen pliesie, dan pak je je legaal gekochte kruisboog, en je schiet m in zn...
Schuif niet alles af op een ander, of kies anders, weet ik veel.

Sr, er kan niet achter elke boom een plietsie staan, soms moet je zelf iets doen..
Waar huilebak ik dan?
De zaken die jij noemt mogen niet en kunnen niet, heel simpel.
Ik schuif niks af, want ik kan heel goed voor mezelf zorgen. Alleen kunnen veel anderen dat vaak niet.
Ik verwacht niet achter elke boom een agent, maar ik mag toch wel verwachten dat de enigste instanties die dit mogen en doen in NL, dit ook daadwerkelijk doen, en hiervoor de mogelijkheden krijgt waar nodig, en dat dit wordt voorgezet door in de verdere verwerking van opgepakte crimineeltjes. Dit zodat niet na een dag weer op straat staan om hun zaakjes verder te vervolgen.

Of is dit een gedachtegang die niet mag of kan?
VAn de 56 die in deze zaak zijn opgepakt zaten er ten tijde van het verschijnen van dit artiekel nog maar 5 vast... Wow...geweldig... 5 van de 56... Wat een slag heeft justitie weer geslagen...
Dit gaat toch nergens over.... Deelname aan een criminele organisatie ten laste leggen...haha, dat hebben ze hier in NL al eerder geprobeerd... en hoevaak heeft het ook iets uitgehaald...

Nee, ik zal dan wel een doemdenker oid zijn, maar zo geweldig vindt ik ons rechts systeem hier niet...

En er zelf iets aan doen is in het gros van de gevallen hier niet mogelijk. Buiten al je persoonlijke bezitingen met 100 sloten met NEMEF keur te voorzien is dat 1 van de weinige dingen die je zelf kan ondernemen, want andere zaken zoals burgerwachten, je eigen brommer terughalen ( terug stelen ), etc. mag hier gewoonweg niet.
( ps, ik weet wat en waarvoor ik het kies. Weet ik kennelijk toch net een klein dingetje meer dan jou ;) )
 
Ik ben erg simpel. Wie hier niet als vriendje binnenhuppelt wordt er 123 weer uitgeknuppeld. Iets teveel inbraken meegemaakt, soms ( eigenlijk vaak ) moet je het zelf doen.
Ik schuw ook geen kruisboog. Als het erom gaat ( handkruisboog ).

En, als daar een maand logies tegenover staat, dan vind ik t best ( sienies bedoelt ).

Ik snap je wel sjag!
 
Nederlandse rechtspraak, you just gotta love it

Je kan beter je buurman doodmaken dan 80km/h te hard rijden op een (bijna) lege snelweg(als ie helemaal leeg was zouden ze je namelijk niet hebben gepakt :+ )

Of als je even geen zin hebt om naar de hoeren te gaan, of je vrouw heeft weer last van "hoofdpijn" verkracht je even je buurmeisje en je bent na een paar uur schoffelen weer vrij om te gaan en staan waar je maar wil.
 
Ja en het nut van opsluiten? Zitten ze daar op hun kamer met meer ruimte dan een bejaarde in een verpleeghuis heeft, tv-tje, playstation erbij.

En dan interesseert het ze nog geen reet en kosten ze bakken met geld. Zulke lui kosten altijd geld. Als je ze opsluit kosten ze geld. Al dat gereclasseer en taakstraf kost geld, de ambtenaren en hulpverleners kosten misschien wel meer dan wat gehark oplevert. Als ze schade zouden moeten vergoeden gaan ze weer uit stelen, kost ook geld. -O- En het interesseert ze ook nog geen reet.

Ik was laatst bij een rechtzaak van zo'n kl*&tzak die in mn auto ingebroken had, ik was er gewoon uit nieuwsgierigheid. Die werd met nog 2 anderen berecht voor allerhande inbraken etc. Je verbaast je enorm tijdens zo'n zitting.

Over hoe poeslief de rechter is tegen die lui, hoe het met ze gaat praatjes en weetikwat. (vergelijk dat maar eens met het toontje dat een verkeersovertreder krijgt) Over hoe mild de straf is als je in tietallen huizen en auto's inbreekt. Over het feit dat ze in de pauze gewoon los naast je mogen lopen. Zo'n rechter is al blij dat zulke figuren een baan hebben en dan straft hij dus nauwelijks.

Misschien is het wel tijd voor soberdere gevangenissen en inzetten van gevangenen voor heel vervelende zware arbeid. Er zijn wel een paar wegen die wat werk kunnen gebruiken, dat kan ook met de hand, hoeft niet met machines. B|

Wat een waanzin, en als je met 140 over een 80 weg knalt wordt je helemaal afgeblaft in de rechtbank :r

Tijd voor echte gevangenissen met echte straffen, ook voor de zogenaamd 'minderjarigen'.
 
Mooi zo dat ze zijn opgepakt,als je op youtube runner 180 indrukt dan zie je ook meteen wat voor afkomst ze hadden. Dat is geen vooroordeel maar gewoon een feit. Ik vindt het een goede actie van de Politie en ik hoop dat dit ook pas het begin is van de ''GROTE'' schoonmaakactie.
 
Mooi zo dat ze zijn opgepakt,als je op youtube runner 180 indrukt dan zie je ook meteen wat voor afkomst ze hadden. Dat is geen vooroordeel maar gewoon een feit. Ik vindt het een goede actie van de Politie en ik hoop dat dit ook pas het begin is van de ''GROTE'' schoonmaakactie.

Wat ik eigenlijk niet begrijp, wat maakt de afkomst van dit soort randfiguren uit? Dat lijkt mij niet direct het grote probleem. Lijkt mij veel meer de vraag, zijn deze figuren ooit nog op het rechte pad te krijgen en zoja hoe gaat dat lukken. Zo nee wat moet je er dan mee?

De discussie tussen Baksteen en Sjaggie hier vind ik interessant, ben van mening dat beide eigenlijk wel een punt hebben. Het aanpakken is ook de taak van de maatschappij, maar je moet ook constateren dat deze figuren het aanpakpunt door de maatschappy reeds lang voorbij zijn. dus, wie het weet mag het zeggen.... :/
 
Hier even een linkje, ik erger me wel aan dat soort figuren. Het is wel iets waar Nederland zich zorgen over moet maken en waar wat aan gedaan moet worden.

 
Wat ik eigenlijk niet begrijp, wat maakt de afkomst van dit soort randfiguren uit? Dat lijkt mij niet direct het grote probleem. Lijkt mij veel meer de vraag, zijn deze figuren ooit nog op het rechte pad te krijgen en zoja hoe gaat dat lukken. Zo nee wat moet je er dan mee?

De discussie tussen Baksteen en Sjaggie hier vind ik interessant, ben van mening dat beide eigenlijk wel een punt hebben. Het aanpakken is ook de taak van de maatschappij, maar je moet ook constateren dat deze figuren het aanpakpunt door de maatschappy reeds lang voorbij zijn. dus, wie het weet mag het zeggen.... :/

Natuurlijk maakt de afkomst uit, kom jij maar eens in een wijk waar allemaal van zulke figuren wonen. Daar vinden roofovervallen 24 uur per plaats dag /inbraken/scooterdiefstal :) /aanrandingen/verkrachtingen.

En nou neem je een wijk waar alleen autochtone Nederlanders wonen,daar gebeuren die dingen niet hoor.... En kom nu er nu niet mee aan dat ik een racist bent want dit is een bekend probleem bij de overheid/justitie en ze werken er ook elke dag aan.

En natuurlijk zijn er NEderlandse criminelen die ook moeten worden aangepakt,maar in het algemeen heeft een Nederlandse crimineel nog een geweten.. Een marokkaanse crimineel heeft geen geweten en slaat beveligingsmensen de kop in met een dikke moker...
 
Laatst bewerkt:
Nederlandse rechtspraak, you just gotta love it

Je kan beter je buurman doodmaken dan 80km/h te hard rijden op een (bijna) lege snelweg(als ie helemaal leeg was zouden ze je namelijk niet hebben gepakt :+ )

Of als je even geen zin hebt om naar de hoeren te gaan, of je vrouw heeft weer last van "hoofdpijn" verkracht je even je buurmeisje en je bent na een paar uur schoffelen weer vrij om te gaan en staan waar je maar wil.

Dat jij dat hoopt, wil natuurlijk niet zeggen dat het zo is O-)




Nee, maar inderdaad. Altijd de hardwerkende burger, altijd die discriminaasie van de de belastingbetalende belastingbetaler.... hè, de kleine man.... toen Pim Fortuyn nog leefde... je voelt je toch niet meer thuis in je eigen land als Nederlander... de shag ook weer duurder geworden... hè, als je een keer 1 kilometertje te hard... gewoon als crimineel behandeld.... discriminaasie... ze zouden die pedofielen eens een keertje aan moeten pakken in plaats van de de hard burgerende betalingsbelastende...


:Z


EDIT: Oh ja, en het Nederlandse voetbal is tegenwoordig toch ook niks meer?! Of wel soms!

EDIT2: 56 Scooterdieven gepakt *O* *O* *O* *O* *O*
Het zal rustig zijn op Analeneiland :}
 
Laatst bewerkt:
:N
Denk je echt dat de ouders invloed hebben op die jongeren?
Ookal doen ze nog zo hun best, het helpt niet.

zonder fatsoenlijke opvoeding en een corrigerende tik hier en daar in de eerste plaats niet nee.
raar volk met primitieve handelswijze enkel gebasseerd op ego. juch...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan