56 motorscooterdieven opgepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk maakt de afkomst uit, kom jij maar eens in een wijk waar allemaal van zulke figuren wonen. Daar vinden roofovervallen 24 uur per plaats dag /inbraken/scooterdiefstal :) /aanrandingen/verkrachtingen.

En nou neem je een wijk waar alleen autochtone Nederlanders wonen,daar gebeuren die dingen niet hoor.... En kom nu er nu niet mee aan dat ik een racist bent want dit is een bekend probleem bij de overheid/justitie en ze werken er ook elke dag aan.

En natuurlijk zijn er NEderlandse criminelen die ook moeten worden aangepakt,maar in het algemeen heeft een Nederlandse crimineel nog een geweten.. Een marokkaanse crimineel heeft geen geweten en slaat beveligingsmensen de kop in met een dikke moker...

Ik zeg ook niet dat je een rascist bent, wat ik eigenlijk probeer te zeggen is; In een maatschappij als deze moet je alle uitwassen aanpakken, of het nou allo of autotochtonen zijn, en dat aanpakken dient zodanig te gebeuren dat ze de volgende x wel 3x nadenken voor dat ze weer iets doen. Vraag is alleen, wat is nou een juiste aanpak. Ik vind dat alle uitwassen keihard aangepakt dienen te worden. Alleen hoe?

Vandaar dat ik ook verwees naar discussie Baksteen/Sjaggie.
 
Zag pas net dat dit topic al twee jaar oud is :+ Afkomst maakt natuurlijk voor de rechtsgang niks uit, er zijn ook zat blanke klootzakken :z
 
Zag pas net dat dit topic al twee jaar oud is :+ Afkomst maakt natuurlijk voor de rechtsgang niks uit, er zijn ook zat blanke klootzakken :z

WAT!

G.V.D. :(

Welke ongelooflijke rukker heeft dit topic zitten kicken. Beetje ons blij maken met een dooie mus. :(



EDIT: Mmh, voor wat betreft de kickende rukker... Eeh... Hoi Mark :W :+
 
Laatst bewerkt:
Wat ik eigenlijk niet begrijp, wat maakt de afkomst van dit soort randfiguren uit? Dat lijkt mij niet direct het grote probleem. Lijkt mij veel meer de vraag, zijn deze figuren ooit nog op het rechte pad te krijgen en zoja hoe gaat dat lukken. Zo nee wat moet je er dan mee?

De discussie tussen Baksteen en Sjaggie hier vind ik interessant, ben van mening dat beide eigenlijk wel een punt hebben. Het aanpakken is ook de taak van de maatschappij, maar je moet ook constateren dat deze figuren het aanpakpunt door de maatschappy reeds lang voorbij zijn. dus, wie het weet mag het zeggen.... :/


dat maakt dus wel uit, het is steeds een bepaalde groep die het ontregeld waarbij de rest van de groep er niks aan doet.
als wilders een uitspraak doet over marokkanen dan is het opeens de hele groep marokkanen met een wij gevoel.
komen marokkanen in het nieuws dat ze behoorlijk crimineel zijn dan is het wij gevoel er opeens niet meer :')

hier in nederland kunnen ze doen wat ze willen.
politie kan niet optreden en justitie en overheid willen niet optreden.

goede oplossing zou zijn dat de politie meer geweld mag gebruiken.
dus als een marokkaan een grote bek heeft gewoon slaan met de gummiknuppel totdat ze luisteren.
als ze crimineel bezig zijn gewoon naar een strafkamp, ze leegplukken om de schade te betalen en de ouders de kinderbijslag afpakken.
 
Zag pas net dat dit topic al twee jaar oud is :+ Afkomst maakt natuurlijk voor de rechtsgang niks uit, er zijn ook zat blanke klootzakken :z
zeker, maar veel van die jeugd krijgt gewoon eecht een slechte opvoeding.
Merk het ook op mijn werk, ze praten met je zonder je aan te kijken. Domme lachjes onderling als je ergens wat van zegt. Niet luisteren / altijd moeilijk doen om niks.

doet me beetje denken aan de jongens in dit filmpje:
 
Wat ik eigenlijk niet begrijp, wat maakt de afkomst van dit soort randfiguren uit? Dat lijkt mij niet direct het grote probleem. Lijkt mij veel meer de vraag, zijn deze figuren ooit nog op het rechte pad te krijgen en zoja hoe gaat dat lukken. Zo nee wat moet je er dan mee?

De discussie tussen Baksteen en Sjaggie hier vind ik interessant, ben van mening dat beide eigenlijk wel een punt hebben. Het aanpakken is ook de taak van de maatschappij, maar je moet ook constateren dat deze figuren het aanpakpunt door de maatschappy reeds lang voorbij zijn. dus, wie het weet mag het zeggen.... :/
Mijn voorstel: Alle Slovenen en haarkappers tegen de muur en afknallen (met milieuvriendelijke kogels, anders krijgen we greenpiss op onze nek), dan zullen Slovenen of haarkappers geen misdrijven meer kunnen plegen in NL of BE of FR of ...
Spijtig genoeg is het politiek niet correct om op deze wijze te werk te gaan, het zou de rechten van de Slovenen of haarkappers kunnen schaden. Dat 1 Sloveen of haarkapper honderden slachtoffers kan maken, dat vergeten ze dan maar even, de rechten van de dader zijn belangrijker dan die van het slachtoffer (de daders hebben ook méér ervaring in het kennen van hun rechten)
 
WAT!

G.V.D. :(

Welke ongelooflijke rukker heeft dit topic zitten kicken. Beetje ons blij maken met een dooie mus. :(



EDIT: Mmh, voor wat betreft de kickende rukker... Eeh... Hoi Mark :W :+

Hahahaha mooi dit, ik zit vol blijdschap de 1ste post te lezen. Zie ik opeens mijn naam staan bij +/- de 7e reactie :? :? :? Dat kan ik me niet herinneren.... Ohhhwww 2007 :P

De kicker poste volgens mij alleen de uitspraak :P


Maar dat misdaad loont in dit land weten we toch al lang?
 
Laatst bewerkt:
Super Magna:
gewoon de 12 uur per dag steenen laten verplaatsen van links naar rechts en weer terug.

Ben ik voor. Maar dan 15. En dan nog een uurtje eten en de rest van de tijd slapen. Nooit meer last van.
 
Oplossing voor stelen is veel simpeler dan jullie allemaal denken, gewoon al het geld helemaal de wereld uit en als je iets nodig hebt gewoon naar de winkel om het te halen.

Niemand die meer te kort heeft en niemand die meer hoeft te stelen klaar ben je met alles, ook met drugs en noem maar op.

Heeft allemaal geen zin meer omdat het geld er gewoon niet meer is dus waarom zou je dan nog.....
 
Uitleveren aan Duitsland, daar hun straf uit laten zitten, dat is ff wat anders dan hier, net ff over de grens bij Coevoorden, tegen Meppen aan zit een mooi complexs.. Piepen ze wel ff anders bij terug komst..We maken er nu lol om maar wacht maar als een van onze eige fietsen er bij zit/heeft gezeten....
 
Oplossing voor stelen is veel simpeler dan jullie allemaal denken, gewoon al het geld helemaal de wereld uit en als je iets nodig hebt gewoon naar de winkel om het te halen.

Niemand die meer te kort heeft en niemand die meer hoeft te stelen klaar ben je met alles, ook met drugs en noem maar op.

Heeft allemaal geen zin meer omdat het geld er gewoon niet meer is dus waarom zou je dan nog.....
Wat een goed plan! Dan stop ik (en 6 miljard anderen met mij) meteen met werken *O*.
Misschien toch niet zo een goed plan?
 
Ik ga me lekker niet in de zwart/wit discussie werpen.
Ben ik iets wat te rechts denkend voor _O- (niet extreem rechts hoor ;) )

zeker, maar veel van die jeugd krijgt gewoon eecht een slechte opvoeding.
Merk het ook op mijn werk, ze praten met je zonder je aan te kijken. Domme lachjes onderling als je ergens wat van zegt. Niet luisteren / altijd moeilijk doen om niks.
:') exact de reden dat ik geen leerling in dienst neem met mijn bedrijf.
Zou er dolgraag 1 willen maar om er tegenwoordig 1 te vinden met een juiste instelling en inzet :X speld in een hooiberg.
 
UTRECHT - De politie in Utrecht heeft 56 jongeren van 14 tot 19 jaar aangehouden in verband met grootschalige diefstal van motorscooters.


In totaal heeft de politie 64 gestolen motorvoertuigen in beslag genomen. Dat heeft een woordvoerder van de politie vrijdag gezegd. Vijf jongeren, de meeste minderjarig, zitten nog vast.

In november 2006 zette de politie een groot onderzoeksteam op de zaak, toen ze over heel 2006 182 uit Duitsland gestolen motorscooters in beslag nam.

Een motorscooter lijkt op een scooter, maar heeft het vermogen van een motor. Daarom dienen bestuurders van dit soort voertuigen een motorrijbewijs te hebben en een helm te dragen.

De 182 gestolen voertuigen waren vrijwel allemaal in bezit van jonge jongens of mannen. Zij werden aangehouden omdat ze roekeloos rijgedrag vertoonden. Ook werden een aantal van dit soort scooters aangetroffen op de plek van een inbraak.

Uit het onderzoek bleek dat veelal Utrechtse verdachten naar Duitsland, met name Noord-Rijnland-Westfalen, reden om de motoren daar te stelen. In samenwerking met de Duitse politie konden twintig van de 56 verdachten worden aangehouden.

,,We hebben met deze aanhoudingen een belangrijke lijn te pakken'', aldus de woordvoerder. ,,Het gaat om zeer jeugdige jongens, die deels ook zijn opgepakt voor deelname aan een criminele organisatie.''

Volgens de politie deden zich de afgelopen maanden drie ernstige ongelukken voor met de motorscooters. Daarbij kwam in één geval een jongen om het leven. In twee andere gevallen raakten de jeugdige bestuurders, die reden zonder rijbewijs, zwaar gewond.

(ANP)

bron

Kijk eens aan. Positief om te horen.

Overigens snap ik de meerwaarde van de laatste alinea niet. Alsof dat extra belastend is ofzo. Kijk eens op flitsservice hoeveel fietsers en voetgangers wekelijks omkomen omdat ze voor de sokken worden gereden of niet goed om zich heen kijken voordat ze oversteken. Kijk eens hoeveel motorrijders er sneuvelen binnen aanzienelijke tijd. Shit happens. All the time...
 
De gemoederen lopen weer hoog op. Ik kan helaas ook niet ontkennen dat deze uitslag mij onberoerd laten.
Mijn eigen ervaring leert me dat het inderdaad in bepaalde buurten wordt aangeraden om niets te zeggen in het geval van criminaliteit. Zelf oplossen is nog veel minder een optie, want of je moet het totaal afmaken, of je kunt represailles verwachten tot je verhuist bent.

Een collega merkte op dat z'n garage opengebroken werd en heeft vervolgens flink stennis lopen schoppen naast z'n auto om de twee dieven weg te jagen. Ze waren niet onder de indruk van hem en hebben hem verteld dat ze vanavond weg zouden gaan, maar dat ze de dag er op terug zouden zijn en dan geen moeilijkheden verwachten, want anders zouden ze maatregelen treffen. Ik weet niet, maar het lijkt mij dan een situatie waarin je met je rug tegen de muur staat. Je kunt de politie wel bellen, maar als die al komt (no offence richting de politieagenten hier) dan nemen ze de mensen mee voor een paar uur, een paar dagen als je geluk hebt. Vervolgens hebben de dieven alle tijd om wraak te nemen.

Ik kan dan ook niet ontkennen (na een aantal inbraken hier in de buurt) dat ik heb zitten bedenken wat ik zou doen en na veel wikken en wegen lijkt het mij de beste oplossing om iemand te vermoorden. Het is aannemelijk om te denken dat een dief van tevoren niet aan iemand heeft gemeld waar hij of zij heen is, bovendien zal de politie bij vermissing ook minder snel gebeld worden. Dat geeft je de ideale situatie om de wereld een dief lichter te maken.
Maar goed dit is ook eigenlijk geen oplossing en dit bedenk ik in een bui van uiterste agressie. Dit probleem blijft en zal zeker niet minder worden. De "aangepaste" mensch zal zich steeds meer gaan storen aan het uitschot tot er een omslagpunt komt waarop gedacht wordt "if you can't beat them, join them". Anarchie is de stap die daarop volgt en uiteindelijk blijft dan een selecte groep over die besluit weer eens te proberen een maatschappij te creeeren. Een mooie golfbeweging blijft het ;) Pfoeh, dat was een diep moment voor mij...


@1Paul,
Ongelijkheid blijft dan nog bestaan. De dokter vindt dat hij of zij meer werkt dan de vuilnisman en daardoor meer recht heeft op bepaalde producten. Er gaat dan ruilhandel plaatsvinden. Drugs zijn dan bijvoorbeeld een x aantal chocoladerepen waard. Om die drugs te kunnen betalen wordt dan ingebroken bij andere mensen die chocoladerepen hebben liggen. Daarnaast is er nog de dokter die vindt dat hij meer recht heeft op chocoladerepen, dus die breekt ook in of schopt stennis bij het chocolade uitdeel punt. Dat zie je in de gevangenis bijvoorbeeld met sigaretten. Geld is niets waard, maar sigaretten daardoor juist wel. Communisme is dus geen oplossing ;)

Criminaliteit heeft geen oplossing, je kunt het alleen proberen te sturen en wellicht de criminelen proberen te scheiden van de niet criminelen. Hoe goed dat gaat zie je in Amerika, waar de helft van de bevolking zo'n beetje in de gevangenis zit.
 
Oplossing voor stelen is veel simpeler dan jullie allemaal denken, gewoon al het geld helemaal de wereld uit en als je iets nodig hebt gewoon naar de winkel om het te halen.

Niemand die meer te kort heeft en niemand die meer hoeft te stelen klaar ben je met alles, ook met drugs en noem maar op.

Heeft allemaal geen zin meer omdat het geld er gewoon niet meer is dus waarom zou je dan nog.....

Slim plan! Alleen slechts 1 probleem

Zolang de mens blijft bestaan zal het niet werken :N
 
Oplossing voor stelen is veel simpeler dan jullie allemaal denken, gewoon al het geld helemaal de wereld uit en als je iets nodig hebt gewoon naar de winkel om het te halen.

Niemand die meer te kort heeft en niemand die meer hoeft te stelen klaar ben je met alles, ook met drugs en noem maar op.

Heeft allemaal geen zin meer omdat het geld er gewoon niet meer is dus waarom zou je dan nog.....

Geheel mee eens.

Nog een optie. Geld zoals wij dat kennen schrappen uit deze maatschappij. Gewoon ruilmiddelen of "in ruil voor" praktijken. Lekker old fashion maar door geld hebben we onze eigen problemen opgezocht. En het resultaat is deze maatschappij.
 
De gemoederen lopen weer hoog op. Ik kan helaas ook niet ontkennen dat deze uitslag mij onberoerd laten.
Mijn eigen ervaring leert me dat het inderdaad in bepaalde buurten wordt aangeraden om niets te zeggen in het geval van criminaliteit. Zelf oplossen is nog veel minder een optie, want of je moet het totaal afmaken, of je kunt represailles verwachten tot je verhuist bent.

Een collega merkte op dat z'n garage opengebroken werd en heeft vervolgens flink stennis lopen schoppen naast z'n auto om de twee dieven weg te jagen. Ze waren niet onder de indruk van hem en hebben hem verteld dat ze vanavond weg zouden gaan, maar dat ze de dag er op terug zouden zijn en dan geen moeilijkheden verwachten, want anders zouden ze maatregelen treffen. Ik weet niet, maar het lijkt mij dan een situatie waarin je met je rug tegen de muur staat. Je kunt de politie wel bellen, maar als die al komt (no offence richting de politieagenten hier) dan nemen ze de mensen mee voor een paar uur, een paar dagen als je geluk hebt. Vervolgens hebben de dieven alle tijd om wraak te nemen.

Ik kan dan ook niet ontkennen (na een aantal inbraken hier in de buurt) dat ik heb zitten bedenken wat ik zou doen en na veel wikken en wegen lijkt het mij de beste oplossing om iemand te vermoorden. Het is aannemelijk om te denken dat een dief van tevoren niet aan iemand heeft gemeld waar hij of zij heen is, bovendien zal de politie bij vermissing ook minder snel gebeld worden. Dat geeft je de ideale situatie om de wereld een dief lichter te maken.
Maar goed dit is ook eigenlijk geen oplossing en dit bedenk ik in een bui van uiterste agressie. Dit probleem blijft en zal zeker niet minder worden. De "aangepaste" mensch zal zich steeds meer gaan storen aan het uitschot tot er een omslagpunt komt waarop gedacht wordt "if you can't beat them, join them". Anarchie is de stap die daarop volgt en uiteindelijk blijft dan een selecte groep over die besluit weer eens te proberen een maatschappij te creeeren. Een mooie golfbeweging blijft het ;) Pfoeh, dat was een diep moment voor mij...


@1Paul,
Ongelijkheid blijft dan nog bestaan. De dokter vindt dat hij of zij meer werkt dan de vuilnisman en daardoor meer recht heeft op bepaalde producten. Er gaat dan ruilhandel plaatsvinden. Drugs zijn dan bijvoorbeeld een x aantal chocoladerepen waard. Om die drugs te kunnen betalen wordt dan ingebroken bij andere mensen die chocoladerepen hebben liggen. Daarnaast is er nog de dokter die vindt dat hij meer recht heeft op chocoladerepen, dus die breekt ook in of schopt stennis bij het chocolade uitdeel punt. Dat zie je in de gevangenis bijvoorbeeld met sigaretten. Geld is niets waard, maar sigaretten daardoor juist wel. Communisme is dus geen oplossing ;)

Criminaliteit heeft geen oplossing, je kunt het alleen proberen te sturen en wellicht de criminelen proberen te scheiden van de niet criminelen. Hoe goed dat gaat zie je in Amerika, waar de helft van de bevolking zo'n beetje in de gevangenis zit.

tja, in de stad is het anoniem en kunnen relmarokkanen makkelijk hun gang gaan.
hier in het oosten krijgen ze sneller problemen.
er was ooit een inbreker die inbrak in een huis terwijl verderop in de buurt een buurtfeest was.
iemand die ff naar huis moest zag dat er ingebroken werd en haalde wat mensen van het buurtfeest op.
er werd een klopjacht georganiseerd en toen de inbreker te pakken was genomen hebben ze hem eerst kennis laten maken met de twentse manier van publiekelijk straffen.
de inbreker was maar wat al te blij dat de politie kwam :')
overigens was de inbreker volgens het politierapport gevallen en had hij zich verzet bij arrestatie :')

iemand in dezelfde buurt heeft er overigens voor gezorgd dat mijn broertje een schuilplaats kreeg toen hij na een paar verkeersovertredingen was gevlucht voor de politie :')
 
Geheel mee eens.

Nog een optie. Geld zoals wij dat kennen schrappen uit deze maatschappij. Gewoon ruilmiddelen of "in ruil voor" praktijken. Lekker old fashion maar door geld hebben we onze eigen problemen opgezocht. En het resultaat is deze maatschappij.
:^
Een middel om ruilmiddelen te kunnen gebruiken is goederen en diensten te herwaarderen.
Herwaardering van goederen zorgt voor verminderen van de wegwerpmaatschappij (minder afval = beter voor milieu).
Herwaardering van goederen zorgt er ook voor dat dingen de moeite worden om weer hersteld te worden, waardoor "kleine" ambachten weer kunnen floreren, wat dan weer zorgt voor een herwaardering van diensten.
Zo kunnen we de crisis misschien nog oplossen ook.
 
Oplossing voor stelen is veel simpeler dan jullie allemaal denken, gewoon al het geld helemaal de wereld uit en als je iets nodig hebt gewoon naar de winkel om het te halen.

Niemand die meer te kort heeft en niemand die meer hoeft te stelen klaar ben je met alles, ook met drugs en noem maar op.
Heeft allemaal geen zin meer omdat het geld er gewoon niet meer is dus waarom zou je dan nog.....

:+
StarTrek..... een perfecte maatschappij zonder geld en winstbejag. ;)
Respect voor het leven, cultuur, religie en milieu vormt de voornaamste pijler in deze (toekomstige(?)) samenleving.

Cultuur en religie ...
Hier draait het allemaal om.
Culturen die al weggevaagd zijn en bezig zijn te verdwijnen.
Kijk naar wat de o.a. katholieke kerk in het verleden allemaal om zeep geholpen heeft.
Respect.....me hoela! Schaamte en/of excuses...zul je nooit horen!
Wat men na de eerste wereldoorlog o.a. met Koerden en Armeniers geflikt heeft en wat China vandaag de dag met de Tibetanen doet en ook met kleinere cultuurgemeenschappen in dat land zelf! Onderdrukking van Maya's...etc..
...gaat'em voorlopig nie-worden-nie....

En religie....zolang als de leiders der gelovigen-->(en dat zijn er nog al wat), hun achterban op hitsen omdat "die andere" fout is..... gaat het hele "samen leven we gelukkig"-feest niet door!

...en dan het GELD!....
De money-makers van deze aardkloot....--> Rockefeller's, Rothschild's e.a.
Denk nu echt niet dat het geld 'zomaar' verdwijnen zal.
Het geld houdt de verdeling der klassen op het juiste peil en zorgt voor voldoende 'slaven'....


ik geld
jij geld
hij geld
wij geld
jullie geld
zij geld
..... :N

Het is HUN geld!

Je zult dus af moeten van diegenen die het geld nodig hebben voor hun machtspositie.
:X

Anarchisme ( let op!= geen anarchie oid)....ofwel anti-globalisme.
Schoppen tegen o.a. de multinationals.
Zoals Novartis International AG en Chiron.........wellicht hebben ze er ook een prikje voor!


(..ik dwaal iets af geloof ik...)



Motor/scooterdieven.... :( joe werrie bed boj, schaam op jou! B|
 
Dit is inmiddels niks meer voor algemene motorpraat.

Heb je behoefte aan een goed gesprek, open dan een topic in 'off topic', met een juiste stelling en dito argumenten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan