Gebroken Ventiel :(

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.791
26
Enschede
Mocht ook weer eens niet waar zijn :( Nog geen jaar geleden heb ik nog een klapband gehad en nu is de voorband aan de beurt. |(

was bij Tango de voorband van de cb250rs aan het bij pompen knapt ineens bij het afhalen van de slang het bovenste gedeelte van het ventiel af |( .

Band helemaal leeg en met als gevolg: terug lopen met dat ding.. :X

Het is een Tubeless band, zo'n gast die daar in het winkeltje stond vertelde me dat deze gewoon vervangen kunnen worden. Is dat zo?

full


bvd ;)
 
ja die zijn zo te vervangen,je hebt er wel een "speciaal" nippeltje voor nodig om de ventiel eruit en erin te draaien,het is een karweitje van 1 minuut(als je het op je gemak doet)

Suc6

:)
 
Klopt, iedere bandenboer of motorzaak die banden verkoopt kan een nieuw ventiel in je velg zetten.

Stelt niet veel voor, en zal niet zo gek veel kosten.
Houdt er wel rekening mee dat de band van de velg af moet en dat ze dus balanceren in rekening kunnen brengen.
 
Klopt, iedere bandenboer of motorzaak die banden verkoopt kan een nieuw ventiel in je velg zetten.

Stelt niet veel voor, en zal niet zo gek veel kosten.
Houdt er wel rekening mee dat de band van de velg af moet en dat ze dus balanceren in rekening kunnen brengen.

Band hoeft er helemaal niet af,zoals ik het begrijp is alleen het binnenwerkje afgebroken van het ventiel,deze is zo eruit te draaien.

Of is ook een stuk rubber van je ventiel afgebroken,dan moet de band er wel ff af.
 
Laatst bewerkt:
Band hoeft er helemaal niet af,zoals ik het begrijp is alleen het binnenwerkje afgebroken van het ventiel,deze is zo eruit te draaien.

Of is ook een stuk rubber van je ventiel afgebroken,dan moet de band er wel ff af.


Volgens mij is op de foto van max te zien dat het rood omcirkelde stukje is afgebroken.
full
 
Band hoeft er helemaal niet af,zoals ik het begrijp is alleen het binnenwerkje afgebroken van het ventiel,deze is zo eruit te draaien.

Of is ook een stuk rubber van je ventiel afgebroken,dan moet de band er wel ff af.


78596


punt 1: daar is die afgeknapt.

punt 2: daar zou dan het ventiel afsluit dopje op moeten zitten (dus het uiteinde v/h ventiel)

punt 3: zou het andere metalen deel -dat nu in de velg zit- komen te zitten.



Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/78591/42af776a540497020b4fb8bbedf644ac (ventielstuk1.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan