Ik heb afgelopen november een splinternieuwe Triumph Street Triple 765R gekocht.
Toen de motor bij mij thuis werd afgeleverd viel het mij wel meteen op dat de banden er iets meer bereden uitzagen dan een kort testritje maar ik vertrouwde de verkoper en ik ging er vanuit dat dit het gevolg was van rijklaar maken en controleren van de motor.
Het was erg slecht weer dus de motor de schuur in gerold, korte uitleg gekregen en dat was het voor die dag.
De volgende dag ben ik meteen gaan rijden en na mijn eerste rit op mijn mooie nieuwe motor ging ik pas het dashbord en de menu's verkennen en toen ontdekte ik dat de tripmeter een 56km hogere stand heeft dan de normale teller. De normale kunnen ze eenmalig resetten zodat de klant een motor krijgt met 0 km erop. Ik snap dat er het eea gecontroleerd moet worden maar 56km is wel erg veel.
Ik heb de verkoper er op aangesproken en die zei dat dit normaal is. Ik vertrouwde de verkoper en ben de motor eerst nog blijven gebruiken maar het zat mij toch niet helemaal lekker.
Toen ben ik uiteindelijk maar eens rond gaan bellen, eerste alleen andere Triumph only dealers en daarna andere motorzaken, zeker 15+ bij elkaar en allemaal vertellen zij dat dit eigenlijk een absurde hoge stand is voor een nieuwe motor. Daar komt bij dat er 2 partijen bij waren die aan de hand van mijn verhaal konden raden waar ik de motor gekocht had en blijkbaar houd deze dealer er een vrij ruime definitie op na van wat zij zien als een helemaal nieuwe motor.
Doorgaans stellen andere Triumph dealers dat in uitzonderlijke gevallen de 20km misschien overschreden kan worden voor aflevering. Geen 56km dus.
Opnieuw heb ik de verkoper (een Triumph only dealer) aangesproken en geconfronteerd met mijn bevindingen en die blijft volhouden dat dit normaal is.
Ik heb gevraagd om een accurate verklaring voor de km stand (misschien zat er ergens een stroing weet ik veel) maar ze kunnen mij dus echter niet verklaren waarom de teller stand zo hoog is en de enigste verklaring die ze mij wel gaven is dat de motor misschien 2x is nagekeken door een monteur.
Echter ben ik geen leek op technisch gebied en wanneer een ketting ongesmeerd en gort droog is, een koppelingshevel geen enkele vrije speling heeft en de quickshifter niet werkt wanneer je van 4 naar 5, van 5 naar 6 of omlaag schakeld... dan verklaar ik hun verhaal direct tot totale onzin.
Ik heb Triumph Engeland gemaild, die sturen de mail weer door naar Nederland en die weer naar de motorzaak waar ik de fiets heb gekocht, ook de importeur zegt ik snap je klacht maar ik kan niks voor je doen en zo ga je van hetk spreekwoordelijke kastje naar de muur.
Ik heb het idee dat er meer op de motor is gereden dan enkel door hun monteur ter controle.
Gezien de km stand zou het waarschijnlijk maar om 1 enkel ritje te gaan, dit hoeft niet perse erg te zijn maar, en zeker wanneer je mij eerst een demo model probeert aan te bieden en ik heel duidelijk aangeef dat ik geen motor wil kopen waarop een testrit is gemaakt zonder dat het blok normaal is ingereden, vind ik dit dus wel erg.
Ik voel mij eerlijk gezegt genaait dan wel opgelicht en ik vraag mij af wat ik hiermee kan?
Ik heb de motor voor de normale prijs gekocht, mijn 2023 hornet ingeruild voor een eigenlijk te laag bedrag maar goed ik vertrouwde de verkoper, het kon allemaal lekker snel en ik gunde hun ook dat ze nog wat aan mijn motor konden verdienen maar daar heb ik inmiddels grote spijt van.
Het gaat om erg veel geld, ik heb hier hard voor moeten sparen en de Hornet was een leuke fiets maar die voldeed eigenlijk niet aan mijn verwachtingen en dan met grote twijfel ga je toch over tot het aankopen van een motor die dat wel moet doen en daar heb ik nu een erg vervelende nasmaak aan overgehouden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie advies en tips omtrent deze situatie.
Toen de motor bij mij thuis werd afgeleverd viel het mij wel meteen op dat de banden er iets meer bereden uitzagen dan een kort testritje maar ik vertrouwde de verkoper en ik ging er vanuit dat dit het gevolg was van rijklaar maken en controleren van de motor.
Het was erg slecht weer dus de motor de schuur in gerold, korte uitleg gekregen en dat was het voor die dag.
De volgende dag ben ik meteen gaan rijden en na mijn eerste rit op mijn mooie nieuwe motor ging ik pas het dashbord en de menu's verkennen en toen ontdekte ik dat de tripmeter een 56km hogere stand heeft dan de normale teller. De normale kunnen ze eenmalig resetten zodat de klant een motor krijgt met 0 km erop. Ik snap dat er het eea gecontroleerd moet worden maar 56km is wel erg veel.
Ik heb de verkoper er op aangesproken en die zei dat dit normaal is. Ik vertrouwde de verkoper en ben de motor eerst nog blijven gebruiken maar het zat mij toch niet helemaal lekker.
Toen ben ik uiteindelijk maar eens rond gaan bellen, eerste alleen andere Triumph only dealers en daarna andere motorzaken, zeker 15+ bij elkaar en allemaal vertellen zij dat dit eigenlijk een absurde hoge stand is voor een nieuwe motor. Daar komt bij dat er 2 partijen bij waren die aan de hand van mijn verhaal konden raden waar ik de motor gekocht had en blijkbaar houd deze dealer er een vrij ruime definitie op na van wat zij zien als een helemaal nieuwe motor.
Doorgaans stellen andere Triumph dealers dat in uitzonderlijke gevallen de 20km misschien overschreden kan worden voor aflevering. Geen 56km dus.
Opnieuw heb ik de verkoper (een Triumph only dealer) aangesproken en geconfronteerd met mijn bevindingen en die blijft volhouden dat dit normaal is.
Ik heb gevraagd om een accurate verklaring voor de km stand (misschien zat er ergens een stroing weet ik veel) maar ze kunnen mij dus echter niet verklaren waarom de teller stand zo hoog is en de enigste verklaring die ze mij wel gaven is dat de motor misschien 2x is nagekeken door een monteur.
Echter ben ik geen leek op technisch gebied en wanneer een ketting ongesmeerd en gort droog is, een koppelingshevel geen enkele vrije speling heeft en de quickshifter niet werkt wanneer je van 4 naar 5, van 5 naar 6 of omlaag schakeld... dan verklaar ik hun verhaal direct tot totale onzin.
Ik heb Triumph Engeland gemaild, die sturen de mail weer door naar Nederland en die weer naar de motorzaak waar ik de fiets heb gekocht, ook de importeur zegt ik snap je klacht maar ik kan niks voor je doen en zo ga je van hetk spreekwoordelijke kastje naar de muur.
Ik heb het idee dat er meer op de motor is gereden dan enkel door hun monteur ter controle.
Gezien de km stand zou het waarschijnlijk maar om 1 enkel ritje te gaan, dit hoeft niet perse erg te zijn maar, en zeker wanneer je mij eerst een demo model probeert aan te bieden en ik heel duidelijk aangeef dat ik geen motor wil kopen waarop een testrit is gemaakt zonder dat het blok normaal is ingereden, vind ik dit dus wel erg.
Ik voel mij eerlijk gezegt genaait dan wel opgelicht en ik vraag mij af wat ik hiermee kan?
Ik heb de motor voor de normale prijs gekocht, mijn 2023 hornet ingeruild voor een eigenlijk te laag bedrag maar goed ik vertrouwde de verkoper, het kon allemaal lekker snel en ik gunde hun ook dat ze nog wat aan mijn motor konden verdienen maar daar heb ik inmiddels grote spijt van.
Het gaat om erg veel geld, ik heb hier hard voor moeten sparen en de Hornet was een leuke fiets maar die voldeed eigenlijk niet aan mijn verwachtingen en dan met grote twijfel ga je toch over tot het aankopen van een motor die dat wel moet doen en daar heb ik nu een erg vervelende nasmaak aan overgehouden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie advies en tips omtrent deze situatie.