Net op "Koekblik op de Weg" ..

Is het [b]verplicht[/b] om in zo'n situatie te knipperen? Ho

  • Ja, knipperen is bij dit bord verplicht

    Stemmen: 15 24,2%
  • Nee, dit is niet verplicht, maar optioneel ivm veiligheid.

    Stemmen: 47 75,8%

  • Totaal aantal stemmers
    62

-Twilight

MF veteraan
2 mrt 2004
4.385
2
Amsterdam
...achtervolgden ze iemand die geen richting aangaf. Stuk of 12 keer hadden ze geteld, klopte ook wel, maar er was er ook een bij waar dit bord
on3.gif
bij stond (ze telden toen:tweee...). Ze volgde dus gewoon de voorrangsweg. Hier hoef je toch geen richting aan te geven als je de voorrangsweg gewoon volgt? En zou de politie dit niet ook moeten weten?
 
...achtervolgden ze iemand die geen richting aangaf. Stuk of 12 keer hadden ze geteld, klopte ook wel, maar er was er ook een bij waar dit bord (Afbeelding) bij stond (ze telden toen:tweee...). Ze volgde dus gewoon de voorrangsweg. Hier hoef je toch geen richting aan te geven als je de voorrangsweg gewoon volgt? En zou de politie dit niet ook moeten weten?


je zit gewoon op een splitsing van wegen, dus richting aan :)
 
Dacht dat het hier inderdaad niet nodig was.
Zelf doe ik het wel eens als ik denk dat iemand in de buurt is die dat niet weer :X
Om zeker te zijn: PanRider !!!
 
je zit gewoon op een splitsing van wegen, dus richting aan :)


Nou, nee. Jij rijdt gewoon rechtdoor als je je op de voorrangsweg begeeft. Dat de weg krom is heeft er niets mee te maken. Je hoeft alleen richting aan te geven als je afslaat, naar rechts de niet-voorrangs-weg op in dit geval.
 
Inderdaad :) Ik zag het gebeuren, en ze telde twee, maar ik dacht het is niet verplicht om bij dat bord richting aan te geven :)
 
Nou, nee. Jij rijdt gewoon rechtdoor als je je op de voorrangsweg begeeft. Dat de weg krom is heeft er niets mee te maken. Je hoeft alleen richting aan te geven als je afslaat, naar rechts de niet-voorrangs-weg op in dit geval.


okee , jij je zin, in Artikel 55 van het RVV , staat dat je bij elke belangrijke zijdelingse verplaatsing richting aan moet geven, dus nog steeds is het verplicht
 
Die eerste keer geen richting aangeven vond ik trouwens ook een beetje dubieus. Kon niet goed zien of er ook een weg naar links ging, maar vooruit had ze zeker niet gekund. was een fietspad.
 
...achtervolgden ze iemand die geen richting aangaf. Stuk of 12 keer hadden ze geteld, klopte ook wel, maar er was er ook een bij waar dit bord (Afbeelding) bij stond (ze telden toen:tweee...). Ze volgde dus gewoon de voorrangsweg. Hier hoef je toch geen richting aan te geven als je de voorrangsweg gewoon volgt? En zou de politie dit niet ook moeten weten?
Hoe heb jij in godsnaam je rijbewijs gehaald :Z
 
Ik vind dat jullie de kern van de zaak niet zien of willen zien. Als zo consequent geweigerd wordt de richtingsaanwijzer te gebruiken kom je er volgens mij nog erg genadig af met die boete van € 28,00. Voor mij is dit een van de grote ergernissen. Soms denk ik wel eens dat het niet meer geleerd wordt bij het lessen.
 
...achtervolgden ze iemand die geen richting aangaf. Stuk of 12 keer hadden ze geteld, klopte ook wel, maar er was er ook een bij waar dit bord (Afbeelding) bij stond (ze telden toen:tweee...). Ze volgde dus gewoon de voorrangsweg. Hier hoef je toch geen richting aan te geven als je de voorrangsweg gewoon volgt? En zou de politie dit niet ook moeten weten?

Ook op dit punt behoor je richting aan te geven, want als je verandert van richting, wat hier het geval is behoor je dus aan te geven waar je heen gaat...

:]
 
Ik vind dat jullie de kern van de zaak niet zien of willen zien. Als zo consequent geweigerd wordt de richtingsaanwijzer te gebruiken kom je er volgens mij nog erg genadig af met die boete van € 28,00. Voor mij is dit een van de grote ergernissen. Soms denk ik wel eens dat het niet meer geleerd wordt bij het lessen.
Ik ben het helemaal met je eens en vind het belachelijk dat ze er met 28 euro vanaf kwam, maar het gaat hier om de verkeerstechnische vraag of je nou wel of niet richting aan moet geven in deze situatie. Dat die vraag toevallig is opgekomen door Blik op de Weg is bijzaak.

* Ik wist het trouwens ook niet
 
Of het verplicht is weet ik eerlijk gezegd niet (meer), maar ik doe het vrijwel altijd. Gewoon om duidelijk te maken waar je heen gaat. Het is trouwens dieptriest hoeveel blikkers er zijn die dit soort verkeerssituaties niet snappen, ze doen net of het een gelijkwaardige kruising is B|
 
Moet idd. wel is pas een jaar ofzo maar ik zat vorige week
zo'n testje te maken en dat had ik dus fout dacht ook van
niet maar moet dus wel.
 
Zijn moraalridders pur sang! Rechtdoor was een fietspad met 2 roodwitte paaltjes, en ik had deze beelden niet eens op video. dat had Twi al goed gezien.

Leo wat ben jij een lu.!

Wanneer ben jij eens het haasje?
 
In theorie hoef je geen richting aan te geven.

In de praktijk wel moet je dit natuurlijk wel doen, ongeschreven regel.

Heb paar weken geleden dit nog behandeld gehad met theorie, dus ben toch wel zeker van mijn zaak. ;)
 
In theorie hoef je geen richting aan te geven.

In de praktijk wel moet je dit natuurlijk wel doen, ongeschreven regel.

Heb paar weken geleden dit nog behandeld gehad met theorie, dus ben toch wel zeker van mijn zaak. ;)


Dan zou ik het op de theorieles nog maar eens navragen, zie artikel 55 van het RVV.
 
En wat dacht je van de ambulance chauffeur..
.zegt de haas dat de pliesie auto net !!!! over de verdrijvingsvlakken rijdt, terwijl de ambulance chauffeur een heel ander verhaal had....
 
Terug
Bovenaan Onderaan