instappen op een yamaha R1

hasan

Rookie
11 apr 2004
29
0
enschede
hallo mensen ik ben pas in het bezit van mijn motorrijbewijs nou heb ik gekeken
naar aantal motoren , algauw vond ik de yamaha r1 het mooiste motor qua model
het is mij verteld dat yamaha R1 geen instapmotor is, het klopt ook wel als ik kijk naar zijn vermogen en koppel maar als ik rustig ermee rijdt dan kan toch ook niet zoveel gebeuren , mijn vraag is is dit verstandig? en kan ik yamaha
R1 bij lage torentallen t/m 6000 toeren rustig houden net als bij de honda cbr 600f ?? wie o wie weet hiermee een raad

alvast bedankt voor jullie aandacht hasan
 
hallo mensen ik ben pas in het bezit van mijn motorrijbewijs nou heb ik gekeken
naar aantal motoren , algauw vond ik de yamaha r1 het mooiste motor qua model
het is mij verteld dat yamaha R1 geen instapmotor is, het klopt ook wel als ik kijk naar zijn vermogen en koppel maar als ik rustig ermee rijdt dan kan toch ook niet zoveel gebeuren , mijn vraag is is dit verstandig? en kan ik yamaha
R1 bij lage torentallen t/m 6000 toeren rustig houden net als bij de honda cbr 600f ?? wie o wie weet hiermee een raad

alvast bedankt voor jullie aandacht hasan

let ff op je brievenbus......binnenkort valt je donoraanvraag in de bus..

doe es lief en vul keuze 1 in ;)

ontopic.....mwoch....ik begon 5 weken op een VF750F Interceptor maar vond het afgrijselijk....toen mijn huidige Gixxer....megablij mee..een ook een rap stuk plastic maar een R1 is wel erg het andere uiterste maar het valt of staat allemaal met jouw rechterhand bro
 
verdomme weer één die zich niet voorstelt...wtf is dat vandaag..

ik blijf pliesie agent spelen....maak ik wel Bakkie trots mee :+

*taatuuutaaaatuuuuuuutaaatuuuuuu..........

edit : welkom bro :]
 
Ten eerste, sta je wellicht een beetje voor lul.

Ten tweede, snap ik niet dat je een R1 je enige keuze zou zijn
en dat je niks ander mooi vind, zeker niet met al die geile ss600's.

Ten derde, zal je een stuk moeilijker goed leren rijden op zo'n ding
omdat je een hoop fouten op vermogen kan corrigeren.

Ten vierde, een r1 is niet alleen vanwege zn vermogen een motor voor gevorderden.

Ten vijfde,..jezus...kan wel blijven doorgaan...lees eens wat motorbladen, blader es wat op het web, je komt over als iemand bij wie in een opwelling een drol dwars zit. No offence off-course.

Edit: Ten zesde (en deze gaat fijn reactie's losmaken, vinnik leuk)
Een R1 is mijns inziens net zo'n bak geworden als een BMW M3. Echt iets voor foute patsertjes die er op rijden als status symbool.
 
nee vriend een 25 kw is het niet gewoon het orginele 150 pk heb nu inmiddels 2 weken een cbr 600f gereden met 100 pk deze is nog wel te doen maar na 6000 vrandert deze in een beest is dit ook het geval bij een r1 of is deze bij alle toren een beest????
 
zolang je het nog instappen noemt zou ik opstappen op iets minder heftigs! :P

Het seizoen begint weer
 
ok jullie hebben het allemaal gelijk het is ook niet het eerste keer dat ik deze verhalen voor het eerste keer hoor vanuit de rij instructeur tot aan de verkoper hoor ik dezelfde verhalen, ik geef het op dan blijf ik op mijn cbr
een tijdje rijden
 
ok jullie hebben het allemaal gelijk het is ook niet het eerste keer dat ik deze verhalen voor het eerste keer hoor vanuit de rij instructeur tot aan de verkoper hoor ik dezelfde verhalen, ik geef het op dan blijf ik op mijn cbr
een tijdje rijden
huh ?..je hebt al een CBR? wtf bro?.....leg het nou eens uit dan ?
 
je hoeft niks op te geven, je zult zelfs meer plezier beleven aan het rijden op een CBR600 (of zelfs met de helft van het vermogen)
 
Ten eerste, sta je wellicht een beetje voor lul.

Ten tweede, snap ik niet dat je een R1 je enige keuze zou zijn
en dat je niks ander mooi vind, zeker niet met al die geile ss600's.

Ten derde, zal je een stuk moeilijker goed leren rijden op zo'n ding
omdat je een hoop fouten op vermogen kan corrigeren.

Ten vierde, een r1 is niet alleen vanwege zn vermogen een motor voor gevorderden.

Ten vijfde,..jezus...kan wel blijven doorgaan...lees eens wat motorbladen, blader es wat op het web, je komt over als iemand bij wie in een opwelling een drol dwars zit. No offence off-course.

Edit: Ten zesde (en deze gaat fijn reactie's losmaken, vinnik leuk)
Een R1 is mijns inziens net zo'n bak geworden als een BMW M3. Echt iets voor foute patsertjes die er op rijden als status symbool.

punt zes :} :} :}
deze vriend heeft het op alle punten heulmaal juist
 
mechanical animal ja dze cbr heb ik al maar deze kon ik inruilen tegen een r1
nou is het wel zo dat ik nog ervaring tekort kom voor deze r1 maar het blijft een mooie motor qua model en de afwerking
 
mechanical animal ja dze cbr heb ik al maar deze kon ik inruilen tegen een r1
nou is het wel zo dat ik nog ervaring tekort kom voor deze r1 maar het blijft een mooie motor qua model en de afwerking
 
mechanical animal ja dze cbr heb ik al maar deze kon ik inruilen tegen een r1
nou is het wel zo dat ik nog ervaring tekort kom voor deze r1 maar het blijft een mooie motor qua model en de afwerking
mooi...ga daar maar een jaar op scheuren..en dan ken je wheeliend en met een rollende stoppie erachteraan die R1 gaan halen....
 
o ja mechanical animal over wheelie gesproken d,r zou een cursus bestaan waar je wheelie kon leren weet jij hier mischien iets meer over?????
 
ten eerste: ben ik het met de meeste antwoorden hierboven eens
ten tweede: ik ken nog iemand die perse op een R1 moest beginnen, wel 2 weken op gereden, met hem is gelukkig alles ok na de crash, maar met zijn motor des te minder :X
ten derde: je hebt het over rustig rijden, waarom dan een R1? |(
ten vierde: een R1 is een hoge toeren motor, dus met 6000 toeren voelt ie zich niet lekker

mijn 2 centen :+
 
ach wat zou het ook,tis tenslotte een koelmonteur die zal ook wel weten hoe ie zijn hoofd/R1 blok koel moet houden mijn zegen heeft ie. O-)
al zou ik zijn familie wel aanraden dan stiekum eerst de koelvloeistof eruit te melken B|
 
Belangrijkste van alles: Hou jezelf niet voor de gek.
Als je iemand bent die bij het omdraaien van de sleutel denkt "Ik ben Rossi", koop dan een 600cc a la Fazer, Bandit, CBR-F of iets dergelijks.
Of nog beter, koop nog geen motor. Doe dat pas als je denkt: "ik ben Hasan en kan nog niet rijden".
 
Laatst bewerkt:
Als ervaren motorrijders al onder de indruk zijn van de prestaties van de R1,kan ik me voorstellen dat deze niet echt een beginnersmotor is.
Maar zoals meestal,doet de persoon toch z'n eigen zin en denkt dat die er wel mee kan rijden.En blijft er ook bij dat zo'n R1 leuk aan de voordeur staat *D
 
Beste Hasan,

Ik hoop dat ik nog op tijd ben, dat je nog in leven bent, bedoel ik.
Ik ben op een GPZ500 begonnen. Heb na 3 weken een GSX-R 750 gekocht en daarop heb ik behoorlijk leren rijden. Nu, ruim 2 jaar later heb ik een R1 gekocht en ik ben mij in enkele dagen al een aantal keren rotgeschrokken van het asociale vermogen van dat ding. Wees in godsnaam eerlijk tegen jezelf. Je kunt niet zeggen dat je rustig wilt beginnen en intussen vragen naar een cusus wheelie's maken. Wens je veel plezier en geluk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan