mooie tip motorbanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan-jaap

MF'er
13 apr 2004
41
0
lunteren
Hallo,

sinds de paasdagen ben ik de trotse eigenaar van mijn Kawa ZZR250 v-twin
heerlijk machien :] Helaas werd ik na 2 uur nadat hij op mijn naam stond
overdonderd door de mededeling; stop politie :o
De overigens vriendelijke agent wees mij erop dat ik 15 km te hard reed 0-)
(voor je het weet zit je al over de grens) Gelukkig kreeg ik hiervoor geen verbaal, jaja altijd aardig blijven 0-). Maar helaas viel zijn oog op mijn voorband die aan vervanging toe is.. Nou is het zo dat deze nogal vierkant gereden is door de vorige eigenaar, dus alleen in het midden is het profiel slecht, voor de rest nog in prima conditie. Hiervoor ook geen bekeuring gekregen alleen moet ik het deze week op het bureau laten zien dat ik het verniewd heb. Nou ben ik gister eens te raden gegaan hoe ik dit kan oplossen, lieftst met gesloten knip ;) Ik heb bij deze de oplossing, ik heb met een 5 mm rond veiltje(verkrijgbaar bij elke doehetzelf zaak a 1euro50) in het midden vd band nieuw profiel erin geveild. Dit gaat echt perfect en je ziet er echt totaal niks van! Weer een mooie besparing, voor 1,50 heb je immers geen nieuwe band dacht ik zo ;)
dus hierbij de tip

Motorgroetjes,

Jan-Jaap
 
Als je straks een keer op je plaat bent gegaan en voor tig duizend euro schade hebt moet je jezelf nog eens afvragen hoe voordelig je uiteindelijk uit bent geweest.......

Verkeerde zuinigheid dus!
 
Ohwkeej, welkom jan_jaap...
- ten eerste is een kawasaki zzr 250 een twin in lijn (met 4 kleppen per cilinder)
- ten tweede is het heeeel erggg dom om op je eigen (en andermans) veiligheid te besparen, leg er gewoon een goede nieuwe band op (en rij em ffies in).

Een nieuwe band stuurt veel fijner, heeft meer grip en is dus gewoon veiliger.
JE gaat toch ook niet de remmen van je fiets op de motor zetten omdat je geen nieuwe remblokken wilt kopen :?
 
wat een mongool................... |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(


3x is genoeg... ;)
kan der niet eens een welkom vanaf?
Misschien heeft ie nog wel meer tips?
- oude banden die bij de motorboer leggen erop zetten, zijn vaak nog wel even goed
- er kan ook iets anders dan benzine in je tank, veeel goedkoper en hij rijd ook
- schroefjes kopen?tyrips doen het ook heel erg goed
- pakking vervangen, neejoh, gewoon weer gebruiken met een beetje kauwom ertussen
- etc. :X
:+



Ik begin een vermoeden te krijgen dat jan-jaap of:
- autistisch is
- ons in het o'tje wil nemen

Die topics zijn toch niet serieus te nemen? :?

hoow, der zijn ook mensen die serieus een hayabusa op 25kw willen hoor |(
suzuki hayabusa af laten voeren naar 25kw mogelijk


JJ heeft nog meer leuke posts hoor, alstie wd40 al duur vind :X
Post van jan-jaap in topic 'Remstof van velg verwijderen'
 
Nee echt een erg goed plan, als mijn banden op zijn mag jij ze over kopen :P . Jij hebt er ten minste nog wat aan :} !! Ik dacht 25 eurie de band :?
 
Die heb je vast niet bij een dealer gekocht ... en anders; gewoon terug gaan, beleefd blijven (voor zover mogelijk) en een nieuwe band vragen.
 
Hallo,

sinds de paasdagen ben ik de trotse eigenaar van mijn Kawa ZZR250 v-twin
heerlijk machien :] Helaas werd ik na 2 uur nadat hij op mijn naam stond
overdonderd door de mededeling; stop politie :o
De overigens vriendelijke agent wees mij erop dat ik 15 km te hard reed 0-)
(voor je het weet zit je al over de grens) Gelukkig kreeg ik hiervoor geen verbaal, jaja altijd aardig blijven 0-). Maar helaas viel zijn oog op mijn voorband die aan vervanging toe is.. Nou is het zo dat deze nogal vierkant gereden is door de vorige eigenaar, dus alleen in het midden is het profiel slecht, voor de rest nog in prima conditie. Hiervoor ook geen bekeuring gekregen alleen moet ik het deze week op het bureau laten zien dat ik het verniewd heb. Nou ben ik gister eens te raden gegaan hoe ik dit kan oplossen, lieftst met gesloten knip ;) Ik heb bij deze de oplossing, ik heb met een 5 mm rond veiltje(verkrijgbaar bij elke doehetzelf zaak a 1euro50) in het midden vd band nieuw profiel erin geveild. Dit gaat echt perfect en je ziet er echt totaal niks van! Weer een mooie besparing, voor 1,50 heb je immers geen nieuwe band dacht ik zo ;)
dus hierbij de tip

Motorgroetjes,

Jan-Jaap
Neej...ECHT???

Zelfs ik schrijf veiltje als vijltje :X :X :X

tip....voor mensen met doodswens. |( |( |(


Nou weet ik gelijk weer waarom ik geen vertrouwen heb in brommerrijders... B|
 
Wat een achterlijke blinde randdebiel ben je!!!!!!!!!!!!

Idd je eigen veiligheid moet je zelf weten, maar als je iemand meeneemt..... |(

Ik hoop dat je een grapje maakt, Wat kost zo'n K*t bandje nou? En dr is genoeg te krijgen 2e hands.

Als je toch bezig bent vijl dan nog wat meer profiel erin en ga dan zo hard mogelijk rijden. En wacht op de verrassing!!!!

kan hier niet over uit :X
 
JJ, is leuk dat veilen, vooral als je lekker diep heb geveild aan je voorbandje en je band word lekker warm en de boel besluit ineens maar "klabband" te zeggen... |(
 
Laatst bewerkt:
:X PROEST!!!!

Weer een motortechneut erbij op MF :)
Ik geloof niks meer wat ik lees :P
Goeie tips heb je hoor..als je althans bedoeld, hoe wil je zo snel mogelijk van je motor af.
 
hoho

ik ben ook maar een arme student
het is ook maar om naar de keuring te gaan
einde vd maand heb ik pas weer studiefinanciering(motorfinanciering :) )
hoeveel moet ik rekenen voor een goed 2ehands voor bandje? of misschien\een nieuwe?


motorgroetjes,
 
een goede voorband inc. montage op een zzr kost
([me]smitjr gaat er even de rekening bijpakken van zijn zzr, --> 87 euro voor een Bridgestone bt045 (beste band voor je motor) exclusief montage a 20 euro ofzo[/me]
 
hoho

ik ben ook maar een arme student
het is ook maar om naar de keuring te gaan
einde vd maand heb ik pas weer studiefinanciering(motorfinanciering :) )
hoeveel moet ik rekenen voor een goed 2ehands voor bandje? of misschien\een nieuwe?


motorgroetjes,

uhhmmm, zou je dan niet ff een baantje zoeken? Als je je motor moet onderhouden van een studiefinanciering lijkt me niet echt lekker........
Ik ben ook student maar zorg er wel voor dat ik meer dan genoeg poen heb om lekker te leven en te motorrijden(staat nu bij de dealer,nieuwe voorband,remblokjes enz.)

Nieuwe banden zijn wel prijzig, maar liever arm dan gewond of erger...... :X

ps: mijn nieuwe voorband, Bridgestone kost iets van 100 Euro dacht ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan