Uitlaat SV650s Ik weet het niet meer..

mba_diablo

MF'er
14 mrt 2004
61
0
:? :?
Beste mensen,

Ik ben nog steeds op zoek naar een uitlaat voor mijn SV650s uit 2000. Ik heb op het forum al veel gelezen en geluisterd maar zie en hoor door de bomen het bos niet meer. Ik wil max. eigenlijk 600-700 E'tjes uitgeven, en wil hem het liefst met dB-killer. Verder moet er een mooi diep geluid uitkomen, maar dat spreekt eigenlijk voor zich. Weet iemand misschien wat de mogelijkheden zijn en welk merk mooi klinkt en past bij mijn motor? Het liefst heb ik hem in carbon, maar dat blijkt van horen zeggen niet echt verstandig te zijn bij een twin-motor, of zijn dat fabeltjes? Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen...
 
De klappen die een twin maakt zijn verwoestend voor een carbon demper, das helemaal waar. Bij een twin gaan er 2 knoeperts van zuigers op en neer en bij een 4 cilinder zijn dat 4 zuigertjes formaat borrelglaasje.

Door die klappen ben je binnen een jaar van je (full)carbon demper af, maar, de meeste fabrikanten maken geen echte full carbon dempers meer, maar aluminium dempers met een carbon mantel eromheen ;)
Dus het eigenlijke voordeel van Carbon dempers (weinig gewicht) wordt daardoor weer teniet gedaan. In de racerij gebruiken ze uiteraard wel full carbon dempers,
maar als er daar eentje scheurt, dan zorgt de sponsor wel weer voor een nieuwe :}

Dus daar moet je ff op letten als je voor CF dempers gaat, kijk hier maar eens ff
Suzuki_SV650_Carbon_Fiber_High_Level_twin_syst_400x300.JPG


daar slaag je wel, en MF leden krijgen nog 10% korting ook
 
Ik moet zeggen kheb ook getwijfeld over de keuze van mijn uitlaat, het is uiteindelijk een BOS oval aluminium geworden. Zeer tevreden van, wordt geleverd met db killer maar zonder kan makkelijk en, DOEN, zou'k zeggen,laat die V-twin maar lekker diep brullen!
Wat ook een heel groot voordeel is en daar moet je toch wel rekening mee houden als je een uitlaat koopt, dat je de originele buizen niet moet af zagen!
Dat hoeft NIET bij een bos zodanig dat je de originele buizen in zijn geheel kan bijhouden, altijd handig bij een eventuele keuring?!!
Kostprijs 500eurokes ;)

piccies: http://groups.msn.com/Motorweek2/shakersnest.msnw
 
Laatst bewerkt:
De klappen die een twin maakt zijn verwoestend voor een carbon demper, das helemaal waar. Bij een twin gaan er 2 knoeperts van zuigers op en neer en bij een 4 cilinder zijn dat 4 zuigertjes formaat borrelglaasje.

Door die klappen ben je binnen een jaar van je (full)carbon demper af, maar, de meeste fabrikanten maken geen echte full carbon dempers meer, maar aluminium dempers met een carbon mantel eromheen ;)
Dus het eigenlijke voordeel van Carbon dempers (weinig gewicht) wordt daardoor weer teniet gedaan. In de racerij gebruiken ze uiteraard wel full carbon dempers,
maar als er daar eentje scheurt, dan zorgt de sponsor wel weer voor een nieuwe :}

Dus daar moet je ff op letten als je voor CF dempers gaat, kijk hier maar eens ff
(Afbeelding)

daar slaag je wel, en MF leden krijgen nog 10% korting ook

Hey, ik heb dan ff een vraagje: hoe zit dat dan met de Termigoni uitlaten van de Duc's? Die zijn allen (heb ik begrepen van een duc liefhebber)van carbon. Kan me toch niet voorstellen dat al die ducatie liefhebbers ieder jaar een nieuwe uitlaat aanschaffen :?

Ik heb overigens een laser deeptone slipon uitlaat. Met DB killer, die er nog in zit ook. De uitlaat is van roestvrijstaal maar heeft een carbon plaatje eromheen. Heb deze 2e hands op de kop weten te tikken a 200 euro. Nieuw zijn ze 4 a 500 euro geloof ik.


Mark
 
hej goeie dag allemaal, heb sinds een paar maanden een sv en mijn vraag is eigenlijk met welke demper hoef ik niet in mijn orginele uitlaat te zagen.
 
`k Heb net een Leo Vinci voor mijn SV besteld, ben benieuwd hoe ie klinkt als ik hem heb :) . Kan namelijk nog 1,5-2 week duren.

dat hoor ik dan graag van je, hoe die klinkt. Ik ben namelijk ook nog op zoek naar een uitlaat voor m'n sv. Moeten zeggen dat ze voor het oude type nog wel te vinden voor een schappelijke prijs.
 
`k Heb net een Leo Vinci voor mijn SV besteld, ben benieuwd hoe ie klinkt als ik hem heb :) . Kan namelijk nog 1,5-2 week duren.

Klinkt super gaaf! Gelijk db-killer dr uit halen....komt helemaal goed. Ik had vorig jaar ook een sv met een Leo Vince er onder, en daar word je echt heel erg blij van!
 
Klinkt super gaaf! Gelijk db-killer dr uit halen....komt helemaal goed. Ik had vorig jaar ook een sv met een Leo Vince er onder, en daar word je echt heel erg blij van!

Cool 8-) . Ik ben zeer benieuwd hoe die klinken zal op mijn nieuwe SV, maar als ik jou zo hoor zal dat geen probleem zijn :) . Die dB-killer gaat er uiteraard direct uit :) .

Groetjes,

Wim.
 
Door een K&N filter krijg je trouwens een waanzinnig inlaatgeluid :} :} :} Erg gaaf als het gas vol open gaat, dan hoor je 'm flinke happen nemen onder de tank :} :} :}
 
:? :?
Beste mensen,

Ik ben nog steeds op zoek naar een uitlaat voor mijn SV650s uit 2000. Ik heb op het forum al veel gelezen en geluisterd maar zie en hoor door de bomen het bos niet meer. Ik wil max. eigenlijk 600-700 E'tjes uitgeven, en wil hem het liefst met dB-killer. Verder moet er een mooi diep geluid uitkomen, maar dat spreekt eigenlijk voor zich. Weet iemand misschien wat de mogelijkheden zijn en welk merk mooi klinkt en past bij mijn motor? Het liefst heb ik hem in carbon, maar dat blijkt van horen zeggen niet echt verstandig te zijn bij een twin-motor, of zijn dat fabeltjes? Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen...
Iedere vervangingsdemper klinkt op de SV mooi. De ene is echter wat scheller dan de ander. Voor 600-700 euro kan je een mooie demper kopen, soms zelfs met vervaningsbochten erbij zodat je niet hoeft te zagen in de originele pijp. Leovince, Arrow en BOS hebben in ieder geval hun dempers voorzien van dB-killers en BOS wordt ALLEEN maar geleverd met andere bochten.

Het hangt er ook van af wat je met die demper wil bereiken: puur een beter geluid of gaat het puur om vermogenswinst. In het eerste geval kan je uit heel veel kiezen en het gaat er puur om wat je mooi vind. In het tweede geval kom je al snel boven de prijs uit die jij gereserveerd hebt voor een uitlaat.

Ik denk dat BOS een goede keuze is voor een mooie prijs (op internet kan je die kopen voor rond de 450 euro), waardoor je ook nog wat geld overhoudt om een ander filter en Dynojet Kitje te kopen zodat de motor ook daadwerkelijk beter loopt.

Door een K&N filter krijg je trouwens een waanzinnig inlaatgeluid :} :} :} Erg gaaf als het gas vol open gaat, dan hoor je 'm flinke happen nemen onder de tank :} :} :}
Moet je eigenlijk wel meteen een Dynojet Kit nemen om de carburatie goed voor elkaar te krijgen.

Cool 8-) . Ik ben zeer benieuwd hoe die klinken zal op mijn nieuwe SV, maar als ik jou zo hoor zal dat geen probleem zijn :) . Die dB-killer gaat er uiteraard direct uit :) .

Groetjes,

Wim.
Heb je een slip-on besteld of een compleet systeem? Ben wel benieuwd naar je ervaringen. :)
 
En nog een vraag (ik wordt wel lastig he), een vriend van mij heeft een gsx-r600 te koop staan uit 2001. Hij heeft er een yoshimura rs-3 losse demper op gezet. Klinkt behoorlijk goed. Hij wil deze demper misschien los verkopen. Is er een mogelijkheid om deze op een sv te monteren? Alvast bedankt
 
Een dynojet kit is bedoeld om je carburateurs aan te passen. Er zitten andere gasnaalden in (scherpere), andere veren en als ik het goed heb ook andere sproeiers. Dit zorgt er icm met een K&N filter en een open uitlaat voor dat de motor veel beter op het gas reageert, meer vermogen krijgt en toch goed staat afgesteld. En daar gaat het allemaal om natuurlijk! :)

Een uitlaat van een GSX-R kan je niet op een SV zetten, omdat de SV geen bolt-on aansluiting heeft. Misschien dat je het eens na kan vragen bij een bedrijf dat uitlaten maakt (EPS of Star Twin) of het mogeiljk is om zo'n bolt-on aansluiting op een standaard SV uitlaat te maken. Ik betwijfel het echter.
 
Ik had al zo'n vermoeden dat die bolt-on van die gsx niet ging passen, wordt ook te veel geklooi om het alsnog voor elkaar te krijgen. Als ik voor een Bos zou gaan, die lekker zwaar en niet te schel klinkt, welke zou je dan aanraden (liefst alu)? En welke optie's heb je bij bos-systemen ( alleen demper of helemaal vervangen?). Kan trouwens ook zo snel geen website van hun vinden, ik weet niet of jij die weet. Alvast bedankt.

Groeten Maarten
 
Bos website: www.bos-exhausts.com

Kijk anders eens op www.svcontact.com. Enkele leden rijden ook met Bos en er staan diverse foto's onder 'Leden foto's'. Kan je eens vergelijken wat je mooier vind. Of een beetje zoeken op internet wil ook nog weleens helpen. Het prijsverschil tussen alu en titanium (Carbon hebben ze niet voor de SV) is geloof ik 30-40 euro. Je kan ook nog kiezen voor een goedgekeurde versie met e-keur, maar die is wel erg tam qua geluid. In zowel de sport als de goedgekeurde versie zit een dB-killer.

Bos levert zijn uitlaten alleen compleet met bochten, zodat er niet gezaagd hoeft te worden. Dat is ook een beetje de filosofie van Bos.Als ik jouw was zou ik eens bij www.motorgoedkoop.nl informeren. Die heeft zeer interessante prijzen voor de Bos.

De titanium versie kan je vinden op www.martinenellen.nl. Die is wat grijzer van kleur dan de alu.

Dit is de alu versie:
sv650auspuffbos.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan