5848 km in 7 dagen ( Adam -> Jerez de la Frontera -> Adam )

Geweldig! Dit zijn de betere verhalen. Heel leuk en herkenbaar geschreven. Vooral ook omdat het over een van mijn favoriete landen gaat. Ook staan er genoeg herkenbare punten in (Ronda, Jerez, Cadiz, Granada, Valencia, Barcelona, om er een aantal te noemen).

In 2007 (toen heb ik grofweg de hele buitengrens van Spanje gezien) wilde ik ook van Granada naar Valencia, maar heb toen bewust wél gekozen voor de binnenlanden. Ik ben toen naar het noorden gereden richting Jaen. Van daar uit ben ik via een omweg naar Valencia gegaan, waarbij ik 7 keer de provinciegrens tussen Granada en Jaen ben overgestoken. Mijn vriendin snapte dat niet, totdat ze in de gaten kreeg dat bochten veel leuker zijn dan doorgaande "N-wegen". En zeker in combinatie met het landschap in Andalucia!

Ik krijg bijna de neiging de motor vol te laden.....
 
Laatst bewerkt:
Geweldig! Dit zijn de betere verhalen. Heel leuk en herkenbaar geschreven. Vooral ook omdat het over een van mijn favoriete landen gaat. Ook staan er genoeg herkenbare punten in (Ronda, Jerez, Cadiz, Granada, Valencia, Barcelona, om er een aantal te noemen).

In 2007 (toen heb ik grofweg de hele buitengrens van Spanje gezien) wilde ik ook van Granada naar Valencia, maar heb toen bewust wél gekozen voor de binnenlanden. Ik ben toen naar het noorden gereden richting Jaen. Van daar uit ben ik via een omweg naar Valencia gegaan, waarbij ik 7 keer de provinciegrens tussen Granada en Jaen ben overgestoken. Mijn vriendin snapte dat niet, totdat ze in de gaten kreeg dat bochten veel leuker zijn dan doorgaande "N-wegen". En zeker in combinatie met het landschap in Andalucia!

Ik krijg bijna de neiging de motor vol te laden.....


Als ik langer vakantie had gehad was ik zeker in Andalucië gebleven. Te mooi, jaloers op mijn maatje op de camping, die moest werken 's middags in Sevilla, maar hij mag wel blijven in die regio :P
 
heb het hele verhaal in 1 keer uit kunnen lezen, man wat heb jij een lekker weekje achter de rug :}
niet zeuren, gewoon opstappen en gaan :]
 
Wederom top. :}

Herinneringen uit mijn jeugd komen bovendrijven. Zulke trips maakten wij met onze ouders. En dan heb ik het over 35 tot 40 jaar geleden.
 
Super mooi verslag!!
Leuk om je ervaring te lezen

Klein vraagje: begreep ik nou uit je verhaal dat je met muziek op hebt gereden?
Rij ook vaak alleen (oa naar Frankrijk) en de lange stukken snelweg lijken me behoorlijk pittig en saai.

Gr
 
Is dat paleis in Parijs niet het Paleis van Justitie? Even googlen of zo...
Superverslag overigens! Ik ben zelf een paar jaar geleden in de omgeving van Ronda/Marbella/Malaga op vakantie geweest (zonder motor). Supermooie omgeving waar ik me toen helemaal kon voorstellen dat motorrijden daar heerlijk en mooi moet zijn..

Het viel me net op dat je ook in ieder geval bij 5 circuits in de buurt bent geweest (Ronda => Ascari Race Resort, Cartagena en Valencia en Barcelona en Magny Cours hoor ik net)..niet de neiging gehad (wellicht geen tijd natuurlijk) om daar even te gaan kijken?
 
Laatst bewerkt:
Is dat paleis in Parijs niet het Paleis van Justitie? Even googlen of zo...
Superverslag overigens! Ik ben zelf een paar jaar geleden in de omgeving van Ronda/Marbella/Malaga op vakantie geweest (zonder motor). Supermooie omgeving waar ik me toen helemaal kon voorstellen dat motorrijden daar heerlijk en mooi moet zijn..

Het viel me net op dat je ook in ieder geval bij 3 circuits in de buurt bent geweest (Ronda => Ascari Race Resort, Cartagena en Valencia)..niet de neiging gehad (wellicht geen tijd natuurlijk) om daar even te gaan kijken?
Minimaal 5. Je bent in Spanje Barcelona vergeten (waar TS is geweest), en op de terugweg lag Magny Cours nog "in de buurt".
 
Laatst bewerkt:
:P


Trouwens TS: Deze kwam ik net nog tegen in de map met vakantiefoto's.

full


Ikzelf zit aan het stuur, de foto is genomen door de duo. Ik vond deze foto zelf wel leuk voor de collectie. De bijrijdster had er geen idee van waarom...


***EDIT***

Ik bemerk trouwens net dat ik wel heel erg veel Spaanse vlieg op mijn scherm heb.
 
Laatst bewerkt:
Super mooi verslag!!
Leuk om je ervaring te lezen

Klein vraagje: begreep ik nou uit je verhaal dat je met muziek op hebt gereden?
Rij ook vaak alleen (oa naar Frankrijk) en de lange stukken snelweg lijken me behoorlijk pittig en saai.

Gr

Zonder muziek op lange rechte stukken word ik inmiddels knettergek, begin er niet aan, je kan nooit meer zonder ;) Muziek uit m'n telefoon via een hoofdtelefoontje zoals men het bij rijles gebruikt, dus 1 kanaal op één oor buiten mijn gehoorbescherming (comfoor) om. Tot de 140 is de muziek goed te herkennen.

Is dat paleis in Parijs niet het Paleis van Justitie? Even googlen of zo...
Superverslag overigens! Ik ben zelf een paar jaar geleden in de omgeving van Ronda/Marbella/Malaga op vakantie geweest (zonder motor). Supermooie omgeving waar ik me toen helemaal kon voorstellen dat motorrijden daar heerlijk en mooi moet zijn..

Het viel me net op dat je ook in ieder geval bij 3 circuits in de buurt bent geweest (Ronda => Ascari Race Resort, Cartagena en Valencia en Barcelona en Magny Cours hoor ik net)..niet de neiging gehad (wellicht geen tijd natuurlijk) om daar even te gaan kijken?

Ben zelfs ook nog redelijk in de buurt van Le Mans gekomen (waar je een stukje openbare weg / circuit kan pakken (één bocht ofzo)

Tijd was inderdaad de maatstaf, ben zowieso van plan alle europese races een keer te bezoeken, dus ik zal Spanje nog een hoop tegen komen :P


Mooi verhaal :Y
Mijn soort van vakantie, behalve het kamperen dan :P

Zonder Kamperen was het geen optie ;) Student enzo... :P

Bedankt voor alle complimenten / herkenning en ervaringen, zal in het vervolg weer verhaaltjes schrijven ;)
 
:P


Trouwens TS: Deze kwam ik net nog tegen in de map met vakantiefoto's.

[afbeelding]

Ikzelf zit aan het stuur, de foto is genomen door de duo. Ik vond deze foto zelf wel leuk voor de collectie. De bijrijdster had er geen idee van waarom...


***EDIT***

Ik bemerk trouwens net dat ik wel heel erg veel Spaanse vlieg op mijn scherm heb.

Mooi bord he :D Helpt eindelijk te voelen waar je het allemaal voor doet... Foto maken op de snelweg is zonder Duo tricky, de mist op de ochtend van de race hielp ook niet :P
 
Wat een heerlijk verhaal om te lezen! Wat een kilometervreter ben jij, mooie foto's en erg leuk geschreven. Ze moeten jou betaald op pad sturen en reisverslagen laten schrijven! Ooit ga ik hetzelfde doen als jou alleen wil ik dan ook graag door Portugal heen knallen!

Gr uit Brabant
 
Wauw.....

ben een uur aan het lezen geweest denk ik...
echt.. wat een geweldig verhaal!!! super!!

lijkt mij echt gaaf om ook eens te doen.. gewoon verstand op nul(bij mij niet zo moeilijk)
en gaan met die banaan :}

Edit: hoe zat het na afloop met je banden/ketting/tandwielen/remblokken ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben jaloers op je!

Leuke trip gemaakt, leuk opgeschreven. Ik vind het altijd leuk om te zien dat je als je (in je eentje) op reis gaat / gaat kamperen, je altijd wel mensen tegenkomt waar je een biertje mee drinkt, die je helpen als je problemen hebt, die je mee op sleeptouw nemen in de omgeving, etc.

Krijgt echt de kriebels als ik dit zo lees.
 
Klopt, ik ben met de GSers mee naar Groningen / Drenthe (inc. overnachting bij Dré) en Zuid Limburg en België geweest (inc camping in Heerlen en ongeluk van Dré in Verviers )

Woonde jij niet in Arnhem ?
Klopt was ik ook bij.

Ik woon in Rhenen is vlakbij Arnhem.
Ik krijg wel kippevel bij je verslag hoor :]
 
ik heb alles net even gelezen en dan kriebelt motorrijden ook bij mij weer.
sinds september heeft mijn motor 9km gereden en trekt het mij ook niet meer.
afgelopen 7 jaar gemiddelt 10000 per jaar gereden en nu nog 9km
ik vind alleen op motorreis gaan heerlijk,leuker dan met meerdere motoren.
ach,misschien wel een weekje in augustus of volgend jaar
 
Vet verhaal !! Ooit ga ik ook nog wel zoiets doen, maar vind luxemburg nu al ver op mn naked. Beviel dat een beetje op die SV? Heb vorig jaar een SV650N gehuurd maar dat zadel vond ik niet echt geschikt voor de tour afstanden :o.

Oh en wat voor een muziek luister je dan zoal? Ik heb niet zo eventjes een week aan 'leuke' muziek :+
 
Laatst bewerkt:
Wauw.....

ben een uur aan het lezen geweest denk ik...
echt.. wat een geweldig verhaal!!! super!!

lijkt mij echt gaaf om ook eens te doen.. gewoon verstand op nul(bij mij niet zo moeilijk)
en gaan met die banaan :}

Edit: hoe zat het na afloop met je banden/ketting/tandwielen/remblokken ?

Voorband zat al niet gruwelijk veel profiel meer op, maar voor ik vertrok was die zeker nog niet rijp om vervangen te worden. Mijn idee er achter was, in Frankrijk maken ze Michelin, en in Spanje worden volgens mij ook wel banden verkocht ;) Kan vast wel iemand vinden die m'n band kan verwisselen voor een vergelijkbaar bedrag als in NL.
Remblokken zitten nog prima, misschien dat de achterrem inmiddels richting nieuwe blokken mag.

Ketting heeft dankzij OSCO een fijne levensduur, scheelt ook dat je niet op je knieën en met de motor op voorwiel / jiffy balancerend de ketting hoeft te smeren (drempel om het te doen is dan gewoon te groot ;) )
Ketting heeft niet heel veel tijd meer over, vooral het voortandwiel...

Vet verhaal !! Ooit ga ik ook nog wel zoiets doen, maar vind luxemburg nu al ver op mn naked. Beviel dat een beetje op die SV? Heb vorig jaar een SV650N gehuurd maar dat zadel vond ik niet echt geschikt voor de tour afstanden :o.

Oh en wat voor een muziek luister je dan zoal? Ik heb niet zo eventjes een week aan 'leuke' muziek :+

SV zit inderdaad niet ideaal, maar het zadel kan ik nog hebben (er schijnen ook gel zadels te zijn though :P ) grootste ding waar ik last van had waren m'n benen, iedere paar 100 km was het even strekken.

Over de muziek.. mn telefoon meld me dat ik 50 uur muziek heb(2 days and 2 hours). houd het op een uur of 8 per dag, keer 7 dagen is 56 uur :P dus ik heb niet heel veel muziek dubbel gehoord ;)
Sinds mn vakantie naar Italië heb ik ook de soundtrack van The Long Way Round op m'n telefoon staan, dat past wel goed bij dit soort trips :P Vooral omdat je dan in de sfeer van die serie komt.
 
Wat een heerlijk verhaal om te lezen! Wat een kilometervreter ben jij, mooie foto's en erg leuk geschreven. Ze moeten jou betaald op pad sturen en reisverslagen laten schrijven! Ooit ga ik hetzelfde doen als jou alleen wil ik dan ook graag door Portugal heen knallen!

Gr uit Brabant

Hugo, in Portugal word ook geracet :P Dus daar kom ik ook nog wel eens terecht, vraag voor de terugweg hing ook een beetje tussen Oost en Westkust van het Iberisch Schiereiland zegmaar (P+S), maar met familie in zuid-oost Frankrijk, en Barcelona aan de oostkust was deze route logischer, betekend wel dat de andere kant nog op mn ToDo lijstje staat :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan