5848 km in 7 dagen ( Adam -> Jerez de la Frontera -> Adam )

Over de muziek.. mn telefoon meld me dat ik 50 uur muziek heb(2 days and 2 hours). houd het op een uur of 8 per dag, keer 7 dagen is 56 uur :P dus ik heb niet heel veel muziek dubbel gehoord ;)
Sinds mn vakantie naar Italië heb ik ook de soundtrack van The Long Way Round op m'n telefoon staan, dat past wel goed bij dit soort trips :P Vooral omdat je dan in de sfeer van die serie komt.

50uur muziek heb ik ook wel..maar om 50uur muziek bij elkaar te zoeken die ik ook echt wil luisteren..dan ben ik wel even bezig. Of kan je makkelijk volgende nummer doen tijdens et rijden? :o
 
50uur muziek heb ik ook wel..maar om 50uur muziek bij elkaar te zoeken die ik ook echt wil luisteren..dan ben ik wel even bezig. Of kan je makkelijk volgende nummer doen tijdens et rijden? :o

Telefoon met navi en muziek zit in het kaartenvak van mn tanktas, als de navi uit staat heb ik een (resistive dus handschoen friendly) touchscreen voor me met prima bruikbare knoppen, met Navi aan (en dus geen mp3, maar een kaart in beeld ) heb ik de afstandsbediening om nrs te skippen.
afbeelding.php


Als ik geen specifieke CD aan had staan stond de speler op shuffle door de hele bibliotheek, kan volgends mij inmiddels bijna alles wel meezingen ;) maar dat was al zo voor m'n vakantie :P
 
Waar heb jij die oordoppen vandaan dan? Ik had ze al eens gezocht maar kon ze nergens vinden.

Heb em bij een electronica shop in Hengelo gekocht, check Conrad o.i.d. is voor de grap, moet daar ook wel te krijgen zijn.

EDIT:
Deze heb ik:
http://www.n-joymusic.nl/nl/monacor-es-240-kom_es-240.html

vraagje, kun je je in de binnenlanden van spanje een beetje redden zonder spaans?
(engels en een beetje frans lukt mij wel, lukt dat hun ook?)

"Habla Igles ?" Heeft bij mij 90% van de tijd Poco of Pocito als reactie gehad, (beetje / klein beetje)
Pompnummers zijn handig, credit card ook, vaak is het pincode, soms handtekening en af en toe willen ze je ID zien bij de CC.
Hoe dichter je bij een grote stad komt / jonger de spanjaard is hoe meer kans op Engels lijkt het me.
Frans ben ik niet tegen gekomen voorbij de grens...
 
Laatst bewerkt:
vraagje, kun je je in de binnenlanden van spanje een beetje redden zonder spaans?
(engels en een beetje frans lukt mij wel, lukt dat hun ook?)
In mijn gehele tour door Spanje ben ik welgeteld 4 (!) personen tegen gekomen die goed Engels spraken: 2 oud studenten van de universiteit, de broer van het vriendinnetje en een zwerver. Vooral die laatste was een totale verrassing, omdat ik net tegen mijn vriendinnetje had gezegd dat er "hier gegarandeerd niemand Engels zou spreken". Dat "hier" was een dorp van misschien 150 inwoners, gelegen in de heetste binnenlanden van Extremadura. De rest van de mensen waar ik mee gesproken heb (en dat waren er niet veel, want het vriendinnetje dat ik als passagiere bij me had is een "native") sprak amper Engels. Met hand- en voetgebaren kom je anders ook een heel eind.

Pompnummers kun je opschrijven (of niet tanken bij pompen boven nummer 10, dan kan het ook met je handen) om aan te geven wat je getankt hebt en de prijs kun je aflezen op de kassa.
In winkels kijk je op de verpakkingen naar herkenbare dingen.
In restaurants kun je bij wijze van spreken dierengeluiden immiteren om duidelijk te maken wat je wilt eten.
Bij McD kun je eenvoudigweg aanwijzen wat je wilt.

Niet iedereen is zo halsstarrig als Fransen in hun thuisland (niet alle Fransen, maar er zijn er genoeg). Zeker in toeristische gebieden zijn de bewoners best behulpzaam.
 
In mijn gehele tour door Spanje ben ik welgeteld 4 (!) personen tegen gekomen die goed Engels spraken: 2 oud studenten van de universiteit, de broer van het vriendinnetje en een zwerver. Vooral die laatste was een totale verrassing, omdat ik net tegen mijn vriendinnetje had gezegd dat er "hier gegarandeerd niemand Engels zou spreken". Dat "hier" was een dorp van misschien 150 inwoners, gelegen in de heetste binnenlanden van Extremadura. De rest van de mensen waar ik mee gesproken heb (en dat waren er niet veel, want het vriendinnetje dat ik als passagiere bij me had is een "native") sprak amper Engels. Met hand- en voetgebaren kom je anders ook een heel eind.

Pompnummers kun je opschrijven (of niet tanken bij pompen boven nummer 10, dan kan het ook met je handen) om aan te geven wat je getankt hebt en de prijs kun je aflezen op de kassa.
In winkels kijk je op de verpakkingen naar herkenbare dingen.
In restaurants kun je bij wijze van spreken dierengeluiden immiteren om duidelijk te maken wat je wilt eten.
Bij McD kun je eenvoudigweg aanwijzen wat je wilt.

Niet iedereen is zo halsstarrig als Fransen in hun thuisland (niet alle Fransen, maar er zijn er genoeg). Zeker in toeristische gebieden zijn de bewoners best behulpzaam.


Handen en voeten Engels is bekend, maar ik ben in ieder geval niemand tegen gekomen die heel trots was dat hij Alleen Spaans sprak (zoals Fransen / Franstalige-zwitsers dat wel hadden / hebben)
Altijd behulpzaam en vriendlijk, misschien heb ik ook net de juiste spanjaarden te pakken gehad hoor :P Vrienden gemaakt met een spanjaard op de camping wiens vriendin inderdaad geen Engels probeerde, maar ze kon me wel uitleggen wie er bij het standbeeld in de buurt stond en waarom hij zo belangrijk was (aspar enzo..)
 
~
Tsjechië is nog wel een optie, maar beduidend minder moeilijk :P

quote]

jaaaaaa....maar daar zijn de meiden mooier, kun je de motoren bij het rennerskwartier beter bekijken en gebeurt er vast wel iets speciaals.
Toen ik daar ooit was, verloor Agostini voor het eerst van Saarinen. ( wie van wie ??????)

Mooi verhaal ( moest er wel even voor gaan zitten...) en wat een kilometers heb je gemaakt......pfffff. Moet wel een goed zadel op jouw bike zitten.
Staan ook een paar leuke "nieuwe"woorden in je relaas.... haha

complimenten, mr D 8-)
 
\
Tsjechië is nog wel een optie, maar beduidend minder moeilijk :P

quote]

jaaaaaa....maar daar zijn de meiden mooier, kun je de motoren bij het rennerskwartier beter bekijken en gebeurt er vast wel iets speciaals.
Toen ik daar ooit was, verloor Agostini voor het eerst van Saarinen. ( wie van wie ??????)

Mooi verhaal ( moest er wel even voor gaan zitten...) en wat een kilometers heb je gemaakt......pfffff. Moet wel een goed zadel op jouw bike zitten.
Staan ook een paar leuke "nieuwe"woorden in je relaas.... haha

complimenten, mr D 8-)

Bedankt, op welke nieuwe woorden doel je ? 'enlighten us !' :)

(Krijg je met die mensen uit het onderwijs... die gaan op je spelling e.d. letten ^_^ (of zit ik mis R.C. ? )
 
Laatst bewerkt:
haha, mis
ik hep weekend, dan led ik daar niet opp,
maar ik bedeol:

kwoots:

>>> zien wel, als het sucked kan ik altijd naar beneden...

>>> leef) en aller kutst nog

einde van de kwoots



zitten dus wel leuke nieuwerwetse dingen tussen, handig in gebruik..... :]
 
haha, mis
ik hep weekend, dan led ik daar niet opp,
maar ik bedeol:

kwoots:

>>> zien wel, als het sucked kan ik altijd naar beneden...

>>> leef) en aller kutst nog

einde van de kwoots



zitten dus wel leuke nieuwerwetse dingen tussen, handig in gebruik..... :]


Laten we het maar op spreektaal houden ;)
 
Wat een vette trip... *O*

Leuk opgeschreven ook, zou zo opstappen! :]
 
Laatst bewerkt:
Hé ik heb jou gespot bij de Sagrada familia in Barcelona! Ik stond naar die kerk te kijken en hoor een twin aan komen ploppen, hé een sv-tje dacht ik. Zo, met bagage!! Wat!!! een Nederlander!! Respect!!

Mooie trip!
 
Hé ik heb jou gespot bij de Sagrada familia in Barcelona! Ik stond naar die kerk te kijken en hoor een twin aan komen ploppen, hé een sv-tje dacht ik. Zo, met bagage!! Wat!!! een Nederlander!! Respect!!

Mooie trip!

MF sticker dan niet gezien ?!

Was dus onderweg terug naar het Noorden :P
 
Prachtig verhaal en prachtige foto's! Wat een avontuur. Het leukste vind ik echter om Cartagena op je foto's te zien, ik ben daar twee jaar terug meerdere keren met een containerschip geweest. Het komt zo bekend voor, prachtig dorpje. *O*
 
wow...ik dacht echt halverwege al...ik wil ook! foto's met je SV zijn top! leuk reisverslag:)
je reed wel het hele stuk alleen begrijp ik uit je verhaal... een bewuste keuze? en hangen je zijtassen niet tegen je uitlaat aan? (misschien is het al gevraagd hoor...)
resumé: complimenten, inspirerend verhaal :D
 
Prachtig verhaal en prachtige foto's! Wat een avontuur. Het leukste vind ik echter om Cartagena op je foto's te zien, ik ben daar twee jaar terug meerdere keren met een containerschip geweest. Het komt zo bekend voor, prachtig dorpje. *O*

Inderdaad een hele mooie plek, was alleen erg leeg en rustig toen ik er door kwam, navi vond ook geen camping rond het dorp zelf, ben wel blij dat ik de tip van m'n camping buurman opgevolgd heb.


wow...ik dacht echt halverwege al...ik wil ook! foto's met je SV zijn top! leuk reisverslag:)
je reed wel het hele stuk alleen begrijp ik uit je verhaal... een bewuste keuze? en hangen je zijtassen niet tegen je uitlaat aan? (misschien is het al gevraagd hoor...)
resumé: complimenten, inspirerend verhaal :D

Mieke,
Tas rechts komt inderdaad dicht bij m'n uitlaat, voordeel van open dempers (behalve: looks, gewicht, herrie, opmerkbaarheid, geluid, zei ik al herrie ?) is dat ze bijna niet heet worden, dus ook na honderden kilometers snelweg kan ik moeiteloos m'n hand op de demper leggen. Als de tas er opzou leunen word alleen m'n kettingslot (zat daar onderin) iets warmer dan de buitentemperatuur :)

Was inderdaad (behalve de heenweg van camping naar circuit) helemaal alleen op de wereld onderweg. Vind ik op zich wel prima, als er iemand onderweg een stuk aan wil haken vind ik dat ook best, deze trip niet gebeurt.
Voordeel van alleen rijden vind ik wel dat:

Je lekker echt je eigen tempo kan rijden (dus als je dat echt wilt kan je even een stuk knallen. of iedere 100 km stoppen voor een slokje en wat foto's net waar je zin in hebt...)

Je toch naar het volgende dorpje voor een camping, of toch het zandpad maar niet meer volgen (;) ),

je je minder lullig voelt als je een keer verkeerd rijd.

Je sneller aanspraak hebt met anderen omdat je toch ook niemand anders hebt om mee te babbelen :9

Nadeel is vooral dat je goed op je spullen moet letten (ook vanuit de rij bij het tankstation).
Je alles voor jezelf op één motor moet binden, dus niet de tent / kookspullen die je samen gebruikt kan verdelen over twee of drie motoren.
Als je ergens op een mistige berg in de pyreneeën helemaal alleen staat en je valt / je motor kapt er mee, en je telefoon geen bereik hebt. Moet je toch de berg af rollen tot je weer in de bewoonde wereld bent :P

Zal ook nog wel eens proberen hoe het is om met meer mensen een reis te maken, maar voorlopig ben ik nog student, en kan ik het me soms dus permiteren om buiten vakanties op reis te gaan, dat kan wel lastig zijn voor anderen :)

Wederom (?) bedankt voor alle lof, veel mensen in m'n omgeving reageren vergelijkbaar, ik vind het stiekem allemaal wel meevallen :P
Nog stiekemer blijft m'n gedachte ook wel hangen bij een rondje middellandse zee....

wie weet.
 
@Frant!c: dan maakt het inderdaad dus niet veel uit dat die tassen wat lager hangen. uit je verhaal begrijp ik ook dat je onderweg geen rare pech met je SV hebt gehad, maar ook als je met een groepje bent en je hebt een verrotte bougie, is er natuurlijk niet altijd een oplossing. vind het vooral een leuk verhaal omdat (om even voor mezelf te spreken) ik zoiets ook graag zou willen doen, maar eigenlijk een hoop slechte argumenten heb om thuis te blijven maar straks wel 6 weken zomervakantie (k werk in het onderwijs) in het verschiet heb en maar een weekje france op de motor doe. ik neem aan dat je onderweg overal met je creditcard terecht kon???
als je nog meer reis plannen in de schoolvakanties met een groepje hebt...
oh, nog 1 vraagje: heb je van tevoren veel extra onderhoud gedaan aan je SV voor je ging? net nieuwe banden omdat het zo uitkwam bijv of verse olie?
 
Ik heb ook een SV en heb afgelopen zomer ook met zo'n rol gereden.
Die had ik ook met wat spanbanden vastgemaakt op ongeveer dezelfde manier. Bij mij waren deze alleen gaan schuren langs de zijkant van de motor wat me wat verf gekost heeft '( Ook het handvat achter heeft hier wat onder geleden.

Waar heb jij die spanbanden aan vast gemaakt? Ik had ze aan een kant door de haken bij de voetsteunen voor de buddy, de andere kant om een haakje onder het buddyzadeltje geslagen.
 
@Frant!c: dan maakt het inderdaad dus niet veel uit dat die tassen wat lager hangen. uit je verhaal begrijp ik ook dat je onderweg geen rare pech met je SV hebt gehad, maar ook als je met een groepje bent en je hebt een verrotte bougie, is er natuurlijk niet altijd een oplossing. vind het vooral een leuk verhaal omdat (om even voor mezelf te spreken) ik zoiets ook graag zou willen doen, maar eigenlijk een hoop slechte argumenten heb om thuis te blijven maar straks wel 6 weken zomervakantie (k werk in het onderwijs) in het verschiet heb en maar een weekje france op de motor doe. ik neem aan dat je onderweg overal met je creditcard terecht kon???
als je nog meer reis plannen in de schoolvakanties met een groepje hebt...
oh, nog 1 vraagje: heb je van tevoren veel extra onderhoud gedaan aan je SV voor je ging? net nieuwe banden omdat het zo uitkwam bijv of verse olie?

Mieke, inderdaad geen problemen met de motor, alles heeft 100% van de tijd op 100% van z'n kunnen gefunctioneerd. Erg fijne ervaring was dat :)
Reserve bougie heb ik altijd bij me :P
Slechte argumenten om thuis te blijven heb ik inderdaad niet, moest mezelf ook even uitleggen waarom ik niet in Le Mans was afgelopen weekend :P Met de credit card kan je overal betalen, zeker als ze een chip pas kunnen lezen, soms is het een handtekening, vaker je pincode.

Over vakanties, als student zijn je vakantieperiodes meestel behoorlijk flexibel, dus heb ik het voorrecht om buiten de gezette 'vakanties' te vertrekken en de rust te hebben onderweg. Betekend dus dat ik pas weer in September / Oktober het idee heb om nog eens een flink rondje te maken :)

Voor ik weg ging heb ik Olie, oliefilter, bougies en luchtfilter vervangen
Achterband was nog redelijk nieuw, (nu wel weer zaak om de band wat ronder te rijden ;) ) De Olie en de rest van die kleine beurt zaken vond ik zowieso wel aan vervanging toe.
Voorband had ik onderweg overwogen te vervangen, maar is nog steeds in orde.
Grootste zorg die ik qua onderhoud had was de kettingset, maar dankzij de OSCO heeft die het ook lang volgehouden. Heb dus sinds m'n vertrek tot nu ook geen echt onderhoud hoeven plegen behalve een keer de ketting spannen en aan het smeernippeltje van de Osco trekken.

Word wel tijd dat ik alle rotzooi weer een keer van de motor af peuter (schoonmaken enzo.. )

Ik heb ook een SV en heb afgelopen zomer ook met zo'n rol gereden.
Die had ik ook met wat spanbanden vastgemaakt op ongeveer dezelfde manier. Bij mij waren deze alleen gaan schuren langs de zijkant van de motor wat me wat verf gekost heeft '( Ook het handvat achter heeft hier wat onder geleden.

Waar heb jij die spanbanden aan vast gemaakt? Ik had ze aan een kant door de haken bij de voetsteunen voor de buddy, de andere kant om een haakje onder het buddyzadeltje geslagen.

Heeft mij een heel klein hoekje verf op het handvat gekost, maar dankzij de vorige eigenaar was er al wat verf van het handvat af. (kerel had juist om de lak te sparen een randje tape over het handvat geplakt, uiteraard bij het loshalen redelijk vat verf meegekomen :P Murphy's Law ?)
Ik heb de banden één keer rond het driehoekige frame-pje van de voetsteunen geslagen (dus niet aan de haak) en nog een keer rond het handvat achterop. Er loopt dus één kant van de band van de steun naar de handgreep, en de andere kant loopt hetzelfde maar dan over de roltas heen.

Ik heb geen sporen ontdekt van de spanbanden langs m'n kuipwerk aan de achterkant. Maar dus ook nog niet goed gekeken (geen gepoets e.d.)

Als je hem niet aan het handvat achterop vastbind krijg je bij iedere hobbel / remactie een roltas in je nek :P Heeel irritant.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaal, het maakt me nu al enthousiast.. Helaas nu nog 25kw maar volgend jaar in de zomervakantie richting spanje/andorra. Ziet er gaaf uit :}
 
Ik had ergens nog beloofd de kosten met jullie te delen (helaas alleen op het forum, niet op de rekening :P)

Benzine in totaal: 485 euro, gemiddeld iets van 1,40 per liter. 346 liter. is gemiddeld 1:17 over de hele trip.
De tol heen en weer door frankrijk is 86 euro geweest.
De tol dwars door Spanje 58 euro.
In verhouding.
2800 km frankrijk.
3000 km spanje.
Maar, van de 2800 km Frankrijk waren er minstens 2500 (tol)snelweg.
van de 3000 km SPanje waren er misschien 800 tolsnelweg.

Spanje wint ;)

Gemiddelde prijs voor een volle (12 liter als lampje brand) in Spanje: 15 euro (inc wat te drinken bij iedere stop :) )
Frankrijk : 20 euro.

Misschien nog wel extra nuttige informatie zo vlak voor de vakantie :P

Note: Op de afschriften moet ik soms even gokken of het over tanken of tol ging :P Meestal is het bedrag de duidelijkste aanwijzing (of de naam van de pomp :P )
 
nogmaals complimenten voor je leuke verslag,

maar denk dat je bij de totale kosten ook wel een achterbandje kan rekenen ?
 
nogmaals complimenten voor je leuke verslag,

maar denk dat je bij de totale kosten ook wel een achterbandje kan rekenen ?


Hah, michelin Pilot Road he. dingen gaan gruwelijk lang mee. Was iets vierkanter dan ik zou willen na de trip ;) Maar is inmiddels redelijk bijgeschaafd.
Geloof dat ik ongeveer 16.000 op de vorige had staan .., dus die 6000 nog niet :P
Voorband is eerder aan de beurt, alsmede de kettingset :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan