trillingen bij hard remmen GSX-R750 2004??

R7ob

Die hard MF'er
1 okt 2002
339
0
Wie o wie heeft dit op zijn nieuw Soes ook ervaren.

Dit is het geval bij de GSX van een vriend van me, bij Hard remmen is er een trilling voelbaar :( , zodra je de remdruk verlaagd is het weg :? . Ding is net nieuw dus de schijven kunnen niet krom zijn, nee ook niet een keer het schijfremslot vergeten.. ;)
 
Schijnt dat Moto73 daar ook last van heeft bij de langeduurtest gixxer 750 die ze momenteel hebben.
Zullen ze binnenkort wel op terug komen.

Maar als ik mag gokken: Remblokken
 
Zat idd ook aan blokken of evt voorband te denken..

Bedankt voor je reactie!
 
Mmm, nu je het zegt, ik heb er ook last van op mijn 600.
Ik zat er eigenlijk aan te denken om weer wat met de voorvering instellingen te gaan spelen om het te verhelpen, het voelde namelijk meer aan als een vering 'probleem' dan iets anders.

Hoe uit het zich, trillen of schokken?
 
Zou toch maar ff met de veringinstellingen even spelen, ik had het eerst ook, maar nu niet meer.
 
Heb je al wat veranderd met je vering? en is het minder of weg?
 
Heb je al wat veranderd met je vering? en is het minder of weg?
Niet echt, ik zit op mijn werk, ik denk dat ik morgenavond pas weer met de motor kan kijken naar de vering instellingen.

Romius: Op welke instellingen ben je uitgekomen voor de vering, dan kan dat evt. als uitgangspunt gebruikt worden.
 
in motor wereld schreven ze dat het verminderde als je de vering anders afstelde!

En waarschijnlijk wordt het ook minder als je andere blokken er op gooit!!
 
ik heb een 750 en heb er nog niet echt last van me remblokken gehad.
Wel had ik last van de vering die erg slap staat. daardoor komt de vering bij hard remmen op ze einde en gaat de voorkant stuiteren. ik heb de demping wat strakker gezet en het is al beter.
hebben jullie trouwens ook last ven een trilling in het stuur al je op de snelweg rijd??
ik krijg er namelijk dooie vingers van en das erg vervelend.
 
ik denk dat je dan je stationar schroef ff iets verder moet draaien zodat die meer toeren draait. volgends mij moet die iets van 1200 toeren lopen. als het verkeerd is moeten jullie het maar zeggen
 
Een zekere M Hoegee kende het probleem ook, alleen geen oplossing;
niet echt naar gekeken.
Lager probleem??
Als iemand het met veringafsteling heeft opgelost dan hoor ik het graag.
 
Een zekere M Hoegee kende het probleem ook, alleen geen oplossing;
niet echt naar gekeken.
Lager probleem??
Als iemand het met veringafsteling heeft opgelost dan hoor ik het graag.
 
Lekker, koop je een nieuwe motor kun je direct gaan experimenteren met after market blokken.
Vind het toch echt een probleem voor de dealer om op te lossen.
 
Heb daar ook last van op mijn 600 en heb ook al een paar keer had dat men motor still viel als ik Gas gaf bij stilstand(aan roodlicht bv) :?

Ik heb op mijn R6 zelfde probleem gehad vorig jaar dat was wel na een 8000km. Had onderhoud op 1000 en 7000 gehad. Na syncronisatie van de throttle bodies was het probleem verholpen en dat zou bij elke onderhoudsbeurt moeten nagekeken worden en indien nodig gesyncroniseerd maar dat hebben ze natuurlijk weer niet gedaan. Mss dat jouw motor uit de fabriek per ongeluk met zo een slechte afstelling is gekomen en syncronisatie nodig is? Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je stationair toerental gewoon te laag draait zoals eerder al vermeld.
 
ik ga morgen eens langs bij dealer,die heeft nochtans mijn Stationair toertal verhoogd bij de 1000km beurt omdat ik er toen al last van had.ga het terwijl es zeggn van dat'stuiteren bij het remmen',we zien wel

Grtjs
 
Fff korte reactie.
Er wordt geschreven (in 1e post) dat het trillen van de remmen wordt veroorzaakt door stuiteren van het voorwiel door een slappe voorvering. Dit zou kunnen worden veroorzaakt door een te slappe voorvering.

Nog ff de Moto73 er op nageslagen. Hun hadden geen problemen met het hard remmen, maar wel bij vervolgens lichtere remdruk. Dan trad er een trilling op. Dat laatste lijkt me een remblok kwestie. Bij hard remmen zou het idd de vork kunnen zijn.
 
Fff korte reactie.
Er wordt geschreven (in 1e post) dat het trillen van de remmen wordt veroorzaakt door stuiteren van het voorwiel door een slappe voorvering. Dit zou kunnen worden veroorzaakt door een te slappe voorvering.

Nog ff de Moto73 er op nageslagen. Hun hadden geen problemen met het hard remmen, maar wel bij vervolgens lichtere remdruk. Dan trad er een trilling op. Dat laatste lijkt me een remblok kwestie. Bij hard remmen zou het idd de vork kunnen zijn.
:^

ik heb een 750 en heb er nog niet echt last van me remblokken gehad.
Wel had ik last van de vering die erg slap staat. daardoor komt de vering bij hard remmen op ze einde en gaat de voorkant stuiteren. ik heb de demping wat strakker gezet en het is al beter.
hebben jullie trouwens ook last ven een trilling in het stuur al je op de snelweg rijd??
ik krijg er namelijk dooie vingers van en das erg vervelend.
Demping strakker gezet? Wat heb je gedaan dan? In en uitgaande demping verder dicht?
 
ik heb er ook last van op mijn '04 750.

Alleen op de weg heb ik er geen last van tijdens hard remmen, maar tijdens het verminderen van de remdruk.

Ik ben afgelopen vrijdag bezig geweest op assen en daar had ik er juist last van bij het aanremmen van de nationale bocht.... Dit kan echter ook komen omdat de voorvering nog wat te slap staat en dat ie begon te chatteren. Had geen tie-ripje bij me om even de veerweg te checken |(

Ik heb nu de voorvering als volgt staan :
ingaande demping 3/4 slag in gedraait vanaf standaard
uitgaande demping 1/2 slag ingedraait vanaf standaard

Achtervering staat nog standaard.

Met name het te snel uitveren van de voorvork ervaar ik als hinderlijk.
Hierdoor word de motor instabiel bij lastwisselen, bijvoorbeeld tijdens het volgas opschakelen.

Ik ga 5 mei weer naar assen. Dan ga ik de veervoorspaning ook verhogen en ff een tie-ripje om de voorpoot zetten.

FYI : belleschwantz rijd 1:31 op assen.
 
persoonlijk denk ik dat het komt om dat de std instelling van de voorvork veel te slap is .....

zelf heb ik er geen last van maar ik heb dan ook geen std voorkant meer
 
heb vandaag contact gehad met Nimag :}
en ze kennen het probleem;
advies: in en uitgaande demping harder zetten, NIET de veervoorspanning.
 
Zeg Mosselman, wat heb je dan met de voorkant gedaan :?
misschien kun je er ons ook :] mee maken.
Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan