Shell v power

fedor

MF'er
24 mrt 2004
38
0
zutphen
Geen idee waar ik het heb gemailt, maar ik zou laten weten of v power echt iets doet.

NOU JA DUS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kon het direct merken.
Direct na het starten was mijn bankrekening veel sneller LEEG !!!!!

De v power is puur(a) onzin
:( :( :( :( :( :(
 
ik heb zelfs dat mijn motor erg slecht is gaan rijden met die shell v power
draait niet meer stationair sinds ik met die rotzooi getankt heb
Hé dat gevoel heb ik ook. Kan natuurlijk zijn dat de aanslag die van je kleppen brandt (het geclaimde reinigende effect) een tijdelijke slechte loop veroorzaakt. In dat geval bewijst het slechte lopen juist dat het spul in ieder geval schoonmaakt.

Laat ff weten of het vanzelf weer over gaat. Zal ik ook doen
 
Hé dat gevoel heb ik ook. Kan natuurlijk zijn dat de aanslag die van je kleppen brandt (het geclaimde reinigende effect) een tijdelijke slechte loop veroorzaakt. In dat geval bewijst het slechte lopen juist dat het spul in ieder geval schoonmaakt.

Laat ff weten of het vanzelf weer over gaat. Zal ik ook doen

Zolang je er zelf maar in gelooft is er niets aan de hand ;) .
 
staat een heel stuk over in de motor73
en komt er eigenlijk gewoon op neer dat
t eigenlijk een shell pura+ en is t in
duitsland eigenlijk echt een v power omdat
daar t RON 100 is en er speciale smeerdingesen
in zitten
 
Shell V-power vs. Shell Pura??
Same shit,new name....

Als er iets gunstig aan is,is dat milieutechnisch: er zit een zo noemenswaardig kleine hoeveelheid zwavel in dat het zwavelvrije benzine mag heten.
En da's goed je het milieu (f*ckin' treehuggers!),niet voor je portemonnaie/motor :(
 
In samenwerking met Ferrari.JaJa,een nieuwe manier van Shell om het geld uit je zakken te kloppen.Reinigende werking van Pura.Zeker voor de snelle jongens die nooit geen ene r**t doen aan hun auto/motor.Onderhoud via de benzine.Reinigen van de kleppen en verbrandingskamer.Klinkt wel leuk als je een zware (auto)motor alleen gebruikt om boodschappen te doen.V(natuurkundig symbool voor snelheid),is volgens mij alleen gebruikt voor de snelheid waarmee het geld je portemonnee verlaat...
 
V-power is niet puur onzin.

De werking/effect ervan zal heus per machine verschillen. Op een BMW vierklepsboxer is het effect merkbaar in ieder geval. Deze fietsen hebben nogal eens last van zgn. KFR (Konstant Fahr Rückeln). Wanneer je in zijn vier bijvoorbeeld konstant 80 rijdt (lage belasting) dan wil de motor nogal eens gaan "zagen", en dat kan soms best vervelend zijn.

Wanneer je V-power gebruikt neemt dit effect af. Motor loopt smeuiger.
 
Mijn ervaringen met Shell pura waren in elk geval vrij goed. Mijn ouwe silverwing kreeg met gewone benzine soms last van inhoud neigingen na lang rijden op hoge snelheid. 1 x pura tanken en het ging daarna een aantal tank beurten met gewone benzine weer goed. Het heeft een beetje hetzelfde effect als de dope die je aan je benzine kan toevoegen, om motoren die lang hebben stilgestaan inwendig te reinigen.
Benzine verbruik ging niet omlaag maar de prestaties werden wel iets beter, zo'n 5%.

Van iemand anders weet ik dat hij het altijd in een oud brikkie gooide omdat die regelmatig langere tijd stilstond. Het opnieuw starten was daarna nooit een probleem, wel met gewone 95.

Ik heb nu trouwens een motor met catalisator. Volgens voorschrift mag er alleen 95 in. Wat ik me afvraag is of die V-power ook zal mogen. Smeermiddel toevoegingen lijken me niet zo best.
 
Nitromethaan geprobeerd, is wel grappig spul. daar word je wel sneller van!
kost je ook wel een vermogen en het is slecht voor jou en je motor maar je haarlijn zit een stuk verder naar achter als je optrekt
 
Terug
Bovenaan Onderaan