StukBlijftie Paso

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
Tis weer es wat anders dan een Stukgati... deze is al stuk :P
Maar ik heb dus een ducati paso uit 1987 gekocht met wat werk. (ik begon de smaak van het sleutelen te pakken te krijgen met die yamadrama van me :P )
Wat is er aan de hand: de vorige-vorige eigenaar heeft het voor elkaar gekregen om de ketting te laten breken. Die ketting hangt nu dus ergens halverwege het carter :P Nieuw carter, pakkingen, lagers etc zitten erbij dus dat zal niet het probleem worden denk ik. Ik heb verder nog geen tijd gehad om eens goed naar alle onderdelen te kijken dus dat ga ik vanmiddag wel doen.

Zaken die ik in ieder geval nog nodig heb zijn een ketting (duh :P ) en eventueel iets van een werkplaatshandboek. Als iemand zoiets heeft dan mail/post/bel/fax/kom langs :P

ik zal in dit topicje es mijn vorderingen gaan bijhouden en dan mogen jullie mij tips gaan geven *D

Alvast wat piccies:
full


full


full



tips, steunbetuigingen en allerhande info over de paso is altijd welkom :)


*************************************************************************
Waar staat wat...

De roestende tank.
Onder andere tank sealen.... en ducatiforum topic staat het beschreven en wat er tegen te doen.
En hier haal je het spul: http://www.tankcure.com/

De lekkende voorvorkkeerring.
JohnV beschrijft hier het hele verhaal om de voorvorkkeerringen te vervangen: Voorvork keerring vervangen

*************************************************************************
Nog ff wat nuttige Paso linkjes verzamelen :P
http://www.ducatipaso.org/
http://groups.yahoo.com/group/paso
http://www.dcnforum.com/
http://www.ducatifora.com/
 
Laatst bewerkt:
met wat werk.

Met wat werk noem je dat... :X
Maaruh gefeliciteerd met je aanwinst!
Is dat die Paso waarvan de garagedeursleutel kwijt was?

Een wphb voor een Paso is er niet. '( Met het Haynes boek voor de Supersport '91-'98 kom je ook al een heel eind wat het motorblok betreft.
Op www.ducatipaso.org staat ook wat downloadables.

Maak maar veel foto's van het opbouwen van je blokkie, ik moet ook nog eens m'n pakkingen vervangen... ;)

Oja dat snelheid/kmteller ding bij het voorwiel goed invetten, de mijne was drooggelopen en vastgelopen, die dingen zijn echt niet meer te krijgen... '(
 
Met wat werk noem je dat... :X

:+

maareh.. komt goed ;)

Maaruh gefeliciteerd met je aanwinst!
Is dat die Paso waarvan de garagedeursleutel kwijt was?

yep, das die ene ja.

Een wphb voor een Paso is er niet. '( Met het Haynes boek voor de Supersport '91-'98 kom je ook al een heel eind wat het motorblok betreft.
Op www.ducatipaso.org staat ook wat downloadables.

Maak maar veel foto's van het opbouwen van je blokkie, ik moet ook nog eens m'n pakkingen vervangen... ;)

Oja dat snelheid/kmteller ding bij het voorwiel goed invetten, de mijne was drooggelopen en vastgelopen, die dingen zijn echt niet meer te krijgen... '(


thnx. Alleen die scans op ducatipaso.org zijn helaas van vrij belabberde kwaliteit '( Ik zal es zoeken naar een haynes voor een 91-98 SS, is wel handig voor het blok. Foto's komen er zeker :P Het oude blok zit nu nog grotendeels in elkaar dus van alles wat ik loshaal maak ik foto's, is het niet voor de gein, dan wel om te zien hoe het weer vast moet 8-)
En thnx voor de tip :}
 
Oh ja, zet er wel effe een ander ruitje op, dit ziet er namelijk echt niet uit, al hoort het bij de Paso.....

ruitje?

Die topkuip is uit 1 stuk :P
Dat grote lelijke rode ding wat je ziet is 1 geheel, daar valt weinig aan te doen ;)

Oh ja... de banden die er onder zitten zijn zo goed als nieuw 8-)
 
Ohhhh jezus |( en maar klagen over z'n belabberde thundercat (moet je hem beter onderhouden O-) ) DUS wat is dan de logische volgende stap; een antieke ducatie kopen (want die gaan natuurlijk nooit stuk |( )

:P mafkees

veel plezier en succes ermee Vic, kom wel een keer helpen sleutelen, veel kan ik er toch niet aan kapot maken
 
Ja.. Er is een Paso werkplaatshandboek. Bij diverse Ducati dealers waarschijnlijk nog gewoon te krijgen. Mooie exploded views en in 4 talen staat alles erbij.

En een 750SS hefet NIET hetzelfde blok als de Paso. De Paso heeft een droge koppeling en de 750SS serie niet. Verder heeft de Paso een dubbele Weber carburateur en de latere SS serie de Mikuni's.
En die mooie goudkleurige roestige remschijven zijn mooie gietijzeren schijven.
Meldt je aan op http://www.ducatifora.com en in de rubriek SportTouring zitten een aantal Paso eigenaren die je misschien wel kunnen helpen met het een en ander
Suc6
Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan