5e poging diefstal motor voorkomen

full


:)

Hoe wist jij waar ik werk PanRider?
 
camera monteren...met een bouwlamp met bewegingsschakelaar...
zo n speciale oude videorecorder regelen...(bij beweging gaat ie opnemen) en kan je precies ziet wat er gebeurt...

:^
Ik weet niet waar de motor precies staat, maar als hij in je tuin ofzo staat dan is een bewegingssensor met een leuke 2000W bouwlamp ofzo misschien nog een aardige (en goedkope) toevoeging. Ik zou me als dief toch niet zo fijn voelen als ik 's nachts in het volle licht in iemands tuin aam het werk was. Als hij in een schuurtje staat zou je zo'n lamp boven de schuurdeur kunnen ophangen.
 
Moraal van het verhaal : zorg dat je kostbare bezit met zo zwaar mogelijke middelen vast staat, aan een stevige muur, aan een flink blok beton in de grond of desnoods aan een stevige boom.
Gebruik super zwaar materiaal (dat van mij is afkomstig van een hijsbedrijf en gemaakt in een constructiewerkplaats) en dito sloten die je zoveel mogelijk in de constructie moet verstoppen, zodat het mollen daarvan belemmerd wordt.
Maak het bebruik van betonscharen onmogelijk door voldoende zware schakels / stangen te gebruiken, zorg ervoor dat pijpensnijders hun slag niet kunnen maken, gebruik alleen massief staal, liefst vierkant....
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat........
Als ik het zo hoor, kan ik m'n motor net zo goed meteen in het beton gieten :+
 
Inmiddels het PV ontvangen.
Daar ongeveer 3 A4-tjes commentaar op getypt en naar het bureau gegaan met het verzoek of ze het PV willen aanpassen.
Ook maar eens gaan bellen, bellen, bellen etc. om te weten te komen wat men nu verder gaat doen, behalve het PV opbergen...
De wijkagent zal kontakt met me opnemen...
 
Tot op heden nog nix van de dames en heren met de blauwe sfeerverlichting gehoord....... '(

Ik ben bang dat mijn vermoeden (dat ze behalve een PV maken en dat in de hoek flikkeren verder niets doen of ondernemen) juist is en dat je dus slechts voor de statistiek en de verzekering aangifte doet.... :(
Ik voel me aardig door de politie geminacht en ga dus komende week maar eens verder porren in die club.
 
pepperspray is heilig spul hoor

ik heb het een tijd geleden in me ogen gehad, een stel eikels van zon jackass groep waren in de stad voor rtl5 aan het stunten (vanwege de premiere van die film)ik stond met een paar vrienden te kijken toen was ik om een of andere rede de lul :( je kan dan nix meer hoor,

het was zelfs op tv( ik op de grond liggend me ogen er uit krabbent) was ik ook echt niet blij mee

volgens mij kun je dat spul gewoon in duitsland bij zon dump zaak halen


maar ik zet het ding in een stenen schuur met op de deur een micro switch die doorgelinkt is naar mijn kamer ( als de deur open gaat gaat er op mijn kamer een zoemer hard af) dan hang ik nog een bewegings sensor boven de deur aan zon mega bouwlamp dat je de hele buurt verlicht, moet dan wel veilig zijn denk ik ( hoop ik)
 
Tot op heden nog nix van de dames en heren met de blauwe sfeerverlichting gehoord....... '(

Ik ben bang dat mijn vermoeden (dat ze behalve een PV maken en dat in de hoek flikkeren verder niets doen of ondernemen) juist is en dat je dus slechts voor de statistiek en de verzekering aangifte doet.... :(
Ik voel me aardig door de politie geminacht en ga dus komende week maar eens verder porren in die club.
Over 2 weken krijg je helaas waarschijnlijk een brief dat ze de zaak niet verder zullen onderzoeken omdat er te weinig aanwijzingen zijn. Zo ging het bij de brandstichting van mijn motor iig.
 
}) mijn fiets staat verankerd aan een in beton
(50x50x40cm)gestorte hele grote harpsluiting
met een verbogen stuk betonijzer (2m) aan de
ketting en naast mijn bed staat een ingepakte
honkbalknuppel( O-) want mijn neefje is toch
komend weekend jarig O-) ). })
 
Over 2 weken krijg je helaas waarschijnlijk een brief dat ze de zaak niet verder zullen onderzoeken omdat er te weinig aanwijzingen zijn. Zo ging het bij de brandstichting van mijn motor iig.
Ik ken dat soort brieven helaas maar al te goed........
 
}) mijn fiets staat verankerd aan een in beton
(50x50x40cm)gestorte hele grote harpsluiting
met een verbogen stuk betonijzer (2m) aan de
ketting en naast mijn bed staat een ingepakte
honkbalknuppel( O-) want mijn neefje is toch
komend weekend jarig O-) ). })
Dat lijkt qua lompheid ongeveer op mijn anti-roof constructie.

Het kleine ventje zal ongetwijfeld erg blij zijn met zo'n mooi verjaardagscadeau! 8-)
Het schijnt zo te zijn dat dat verhaal opgaat, zolang je er een handschoen en bal bij hebt (ook in je auto bijvoorbeeld).
Het is dan "aannemelijk"dat je de spullen in de buurt / bij je hebt om die balsport te beoeffenen......

Het nadeel van alle "wapens" zoals knuppels, messen, staven etc. is dat je het gajes zelf te dicht moet benaderen.
We hebben te maken met steeds hardere criminelen (bendes) die er niet voor terugdeinzen grof geweld te gebruiken (vuurwapens).
Een middel dat ze op afstand uit kan schakelen heeft daarom mijn voorkeur.
Dat kan een vuurwapen zijn (klinkt stoer, maar ik ben niet stoer, dus heb zoiets niet)of iets anders, zoals pepperspray...

Wegjagen met licht en geluid is natuurlijk het beste, maar zie je maar eens te beheersen als je het vullis bezig ziet je spullen te bschadigen / roven.
 
EEn ankerketting blijkt (totnutoe *afklop* ) ook wel aardig te werken... O-)

(wachtlijsten voor parkeergarage ... |( )
 
:^
Ik weet niet waar de motor precies staat, maar als hij in je tuin ofzo staat dan is een bewegingssensor met een leuke 2000W bouwlamp ofzo misschien nog een aardige (en goedkope) toevoeging. Ik zou me als dief toch niet zo fijn voelen als ik 's nachts in het volle licht in iemands tuin aam het werk was. Als hij in een schuurtje staat zou je zo'n lamp boven de schuurdeur kunnen ophangen.
En voorzien van een vette sirene en een paar stroboscopen, (ipv bouwlamp) werkt lekker desorienterend en vestigt behoorlijk de aandacht.
Kan je zelf 'rustig' 0900-tuig (8844) bellen of de ambulance of zo...
 
Zeker Chinees gegeten en uit je bek gestonken dan :X

Neuh geluk gehad, zag het beest aankomen, stapje opzij gedaan, zodat hij bij me langs vloog en toen in nek en rug gegrepen en op de grond gekwakt. Beestje kon gelukkig eerst niet eens piepen door gebrek aan lucht in z'n longetjes. Hij was na deze "behandeling" wel poeslief O-)

Enne wel eens geprobeerd harder uit je bek te stinken dan zo'n monster ?????
 
Terug
Bovenaan Onderaan