5e poging diefstal motor voorkomen

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.086
18
Den Haag
Op 8 maart is de crosser van mijn zoon gestolen. :( ;(
Nooit meer wat van gehoord natuurlijk.
Het was de tweede fiets die door boevenvullis is verdwenen.

Nu, op 8 augustus is het gajes weer "langs geweest" om zijn nieuwe te roven :( :( :( .
Ditmaal hebben zij hun poging moeten staken wegens de zware / lompe constructie die ik nu gebruik om de motor "aan de aardbodem te verankeren".
De constructie is welliswaar beschadigd, maar de motor hebben ze niet te pakken gekregen!

Moraal van het verhaal : zorg dat je kostbare bezit met zo zwaar mogelijke middelen vast staat, aan een stevige muur, aan een flink blok beton in de grond of desnoods aan een stevige boom.
Gebruik super zwaar materiaal (dat van mij is afkomstig van een hijsbedrijf en gemaakt in een constructiewerkplaats) en dito sloten die je zoveel mogelijk in de constructie moet verstoppen, zodat het mollen daarvan belemmerd wordt.
Maak het bebruik van betonscharen onmogelijk door voldoende zware schakels / stangen te gebruiken, zorg ervoor dat pijpensnijders hun slag niet kunnen maken, gebruik alleen massief staal, liefst vierkant....
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat........
Alleen al aan sloten ben ik nu zo'n 160 pleuro's kwijt!

Omdat men de pogingen nog niet opgeeft breid ik de toch al omvangrijke voorzieningen maar weer verder uit.

Je wordt er zowat moedeloos van, maar kennelijk werkt het principe dat je moet zorgen dat men langdurig werk moet hebben om je bezit los te maken.

Doe je voordeel met deze duurbetaalde tips!
 
Wel eens van struikeldraad/lichtsein gehoord :?
Enige boobytraps zijn ook raadzaam... ;)

Het blijven klootzakken en het zijn ongetwijfeld dezelfde als voorheen. Ze weten waar het te halen is, of in dit geval, het te halen was. De Te*#@$%lijers... :(
 
Geweldige tip Brikker, al zal het bij vele onder ons al wel bekend zijn.
Maar het is toch in en in triest dat we al dit soort maatregelen moeten hanteren omdat een stel debiele hufters niet met hun gore poten van de spullen van een ander af kunnen blijven :( Het wordt hoog tijd dat het strafrechtsysteem eens een keer een grote onderhoudsbeurt krijgt. Wat mij betreft gaan we gewoon een paar jaartjes terug in de tijd. Jatten? Hand eraf. iemand vermoorden? Kop eraf. Het wordt tijd dat er eens kort en mette gemaakt wordt met die kriminelen :r
 
Laatst bewerkt:
Foto's heb ik er niet van, maar de constructie bestaat grofweg uit een H-bint, verticaal in een betonBLOK in de grond, met door het lijf een U-beugel van massief 45 mm (rond helaas) die met een grendelpen is geborgd.
De pen is verborgen achter een 8 mm dikke plaat die op de bint is gelast en de pen zit vast met een superzwaar containerslot.
Over de paalkop en het containerslot zit een "muts", gemaakt van 8mm plaat, die op zijn beurt ook weer met een pen (30 mm) vergrendeld is. Op die pen zit ook weer een heel zwaar slot.
De beugel steekt dus door de motor heen, zodat die geheel is "gevangen".

De uitbreiding is van vergelijkbare lompe samenstelling....

Elektrische "oorlogsvoering"heb ik overwogen en komt er wellicht ook bij.
Je signaleert dan dat ze met hun poten aan je spullen zitten, maar je kan op dat moment niet veel doen anders dan 112 bellen......
Ik ben geen mannetjesputter en zou er alleen opaf gaan als ik "afstands machtsmiddelen" had, in de vorm van een vuurwapen........en dat gaat te ver; daar zet je teweel mee op het spel (zegt het fatsoenlijke type burger, waar ik mezelf toe reken.)

Pepperspray is natuurlijk ook te overwegen, maar waar haal je betrouwbare, professionele spuitbussen vandaan?


Meer "actieve" bescherming (bijv. hoogspanning erop ) mag niet, je mag het boeventuig niet beschadigen!
Ik ga overigens wel uitzoeken tot hoever je nu echt mag gaan.....
Ik ben het zolangzamerhand meer dan zat!
 
Foto's heb ik er niet van, maar de constructie bestaat grofweg uit een H-bint, verticaal in een betonBLOK in de grond, met door het lijf een U-beugel van massief 45 mm (rond helaas) die met een grendelpen is geborgd.
De pen is verborgen achter een 8 mm dikke plaat die op de bint is gelast en de pen zit vast met een superzwaar containerslot.
Over de paalkop en het containerslot zit een "muts", gemaakt van 8mm plaat, die op zijn beurt ook weer met een pen (30 mm) vergrendeld is. Op die pen zit ook weer een heel zwaar slot.
De beugel steekt dus door de motor heen, zodat die geheel is "gevangen".

De uitbreiding is van vergelijkbare lompe samenstelling....

Elektrische "oorlogsvoering"heb ik overwogen en komt er wellicht ook bij.
Je signaleert dan dat ze met hun poten aan je spullen zitten, maar je kan op dat moment niet veel doen anders dan 112 bellen......
Ik ben geen mannetjesputter en zou er alleen opaf gaan als ik "afstands machtsmiddelen" had, in de vorm van een vuurwapen........en dat gaat te ver; daar zet je teweel mee op het spel (zegt het fatsoenlijke type burger, waar ik mezelf toe reken.)

Pepperspray is natuurlijk ook te overwegen, maar waar haal je betrouwbare, professionele spuitbussen vandaan?


Meer "actieve" bescherming (bijv. hoogspanning erop ) mag niet, je mag het boeventuig niet beschadigen!

Ik ga overigens wel uitzoeken tot hoever je nu echt mag gaan.....
Ik ben het zolangzamerhand meer dan zat!

In Duitsland kun je goeie busjes pepperspray halen 8-) Maar let op, het is in NL verboden.

En wie zegt dat het dieventuig zich bij jou ge-elektrocuteerd? Hij lag daar zo maar op straat meneer agent O-)
 
Pepperspray is natuurlijk ook te overwegen, maar waar haal je betrouwbare, professionele spuitbussen vandaan?


Meer "actieve" bescherming (bijv. hoogspanning erop ) mag niet, je mag het boeventuig niet beschadigen!
Ik ga overigens wel uitzoeken tot hoever je nu echt mag gaan.....
Ik ben het zolangzamerhand meer dan zat!


Pepperspray is in Duitsland gewoon te koop bij Quelle.....
Mijn vrouw heeft al jaren een bus op zak als ze met de hond gaat wandelen.
Een keer getest (was niet de bedoeling, foutje bedankt) op mij, dat was niet leuk , helemaal niet leuk ;(


En als je een inbreker te pakken krijgt moet je zorgen dat hij het niet kan navertellen. Dan kan hij ook geen aangifte meer doen.........

Kan nog wel een mooi verhaal vertellen over een junk, mijn auto, de binnenpijp van een voorvork en heel wat bloed......en een nachtje cel.
 
En wie zegt dat het dieventuig zich bij jou ge-elektrocuteerd? Hij lag daar zo maar op straat meneer agent O-)

Dat bedoel ik! Schop hem eruit (als je hem al ooit zal betrappen), en als ze er naar vragen is die sukkel helaas toch zelf gestruikeld?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ze schoppen en slaan.. of je maakt een foto.. :)

En die foto verspreid je door je woonplaats, hang je overal op, en post je hier :)

En geen je aan de vrienden in het blauw natuurlijk...
 
Den Haag zie ik..............tsja :? :+

Maar waarom plaats je geen camera(tje)? Grote kans dat het "bekenden" zijn van justitie. Niet dat die iets doen maar het is maar voor het idee :9
 
camera monteren...met een bouwlamp met bewegingsschakelaar...
zo n speciale oude videorecorder regelen...(bij beweging gaat ie opnemen) en kan je precies ziet wat er gebeurt...
 
Meer "actieve" bescherming (bijv. hoogspanning erop ) mag niet, je mag het boeventuig niet beschadigen!
Ik ga overigens wel uitzoeken tot hoever je nu echt mag gaan.....
Ik ben het zolangzamerhand meer dan zat!

Bij mij op de zaak hebben we een hekwerk met zo'n 9000volt erop. Laag wattage, maar als iemand eraan pakt, heeft ie toch zo'n dag of 3 een zere arm of ander lichaamsdeel. Het is volkomen legaal, je moet alleen wel oppassen dat je, of je zoontje, er niet zelf aan pakken!

Als het wordt doorgeknipt gaat er een melding naar mij en enkele collega's en naar een alarmcentrale. Overdag staat er laagspanning op om gebreken of sabotage te signaleren.

Sinds dit hek er staat is er niets meer weggehaald, daarvoor met de regelmaat van de klok.
 
Bij mij op de zaak hebben we een hekwerk met zo'n 9000volt erop.
full


:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan