6 maart: OBOBKKR3 (OuweBrikkeOostBrabantkouweklauw

wanneer de OBOBKKR3

  • 13 februari

    Stemmen: 8 23,5%
  • 20 februari

    Stemmen: 4 11,8%
  • 27 februari

    Stemmen: 22 64,7%

  • Totaal aantal stemmers
    34

magnamaniac

MF fossiel
Donateur
25 jul 2002
29.225
3.506
land van maas en waal
Afgelopen zondag is de OBT uitgesteld vanwege de slechte weersverwachtingen en daardoor onverantwoord te rijden B-wegen. Omdat ik het niet geheel af wil lastenen niet met 15 liter erwtensoep wil blijven zitten :P , is als vervangende datum 6 maart geprikt, want behalve deze datum kan ik zelf ergens halverwege April pas weer en dan heeft het inmiddels niks meer met kouweklauwe te maken. Inschrijven is dus weer mogenlijk, de 1e enthousiastelingen zijn je al voorgegaan.

6 maart doen we een 2e poging :)

Ik heb wat zitten denken (goed hé) en om de traditie in ere te houden wordt er wel gestart bij een Mc Donalds en wel Mc Donalds Best aan de A2 in (je raad het al) Best.
Hier starten we om 11.00 uur en na ongeveer 70 kilometer staat er lekkere warme snert, koffie en thee klaar.
Na de stop is er mogenlijkheid om te tanken voor degenen met een kleine tank (bij het eindpunt overigens niet)
Hierna rijden we weer lekker opgewarmd weer verder om uiteindelijk te eindigen bij MacDonalds Venray aan de A73 (Venlo-Nijmegen)
de Deelnemers:

Magnamaniac + Biker Beeertje
Drs Rob
The Zoo
Cadcatz - als ze vrij krijgt
Pietjepuk96
Roestendoenze
@nne
Koekum
TechNiek
CB400Nico
Sideburns - komt ons uitzwaaien
Kofferrek
De Buurman
Triaatje

provnb-vlag.gif



En een plattegrondje van het startpunt, neem afslag 28 op de snelweg A2 en je ziet de mac al liggen achter het tankstation:

full


Een kaart van de route, hij is bijna 1 Mb groot en iets te groot van afmeting om hier als afbeelding neer te zetten :P Op onverwachte omstandigheden na is de route nu definitief.


De 1e initiatieven voor gezamelijk vertrek naar de OBT zijn al genomen:
OBT10 vanuit Den Haag (PPP-Rijswijk)

Overnachten is evenrtueel ook mogenlijk voor een man of 5
 
Laatst bewerkt:
Is de 6e niet t carnavalsweekend? Kunnen we verkleed gaan rijden })

[edit]
Moet er trouwens geen T ergens tussen staan? anders is t geen OBT meer...
OuweBrikkeToerOostBrabantKouweKlauweRit ;)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik vier geen carnaval (ja klopt, er zijn ook brabanders die GEEN carnaval vieren) dus ik heb geen flauw idee.
Als de 13e als datum wordt gekozen, verwacht ik wel van iedereen een kadootje
fest09.gif
fest39.gif
 
(ff geknipt uit het topic van OBT6):
De tocht zal gereden worden via het engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.

Lees dit goed aub...en houd u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels
-Met Follow Up rijdt men met een goed herkenbare VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTER rijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste deelnemer voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
-Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) men schuift gaande weg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
-Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!
-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. (MM rijdt een stukje rond en kan er niets aan doen als men hem volgt....Het is dus geen georganiceerde groep.)
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid. (wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, verlaat de groep dan via inhalen van voorrijder of stop met een richting aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meld het aan hem!)
-In de aanbevolen route staat soms een aanwijzing voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Blijft echter altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!! Kijk extra goed uit bij oversteken aub.
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij rode stoplichten. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren !!!
-Start de rit met een volle tank (benzine station zit bij Startplek)
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.
 
Laatst bewerkt:
datum maakt me niet zoveel uit ,gooi er wel een snipperdag tegenaan indien nodig .
 
Prik maar een datum..ik kom kan toch waarschijnlijk niet :+







daar gaan de auteur rechten van mijn follow up teksten weer |(

:P
 
Ik wil ook weer graag meerijden, als het tenminste. Dit n.a.v. eerdere discussies over wie-of-wat is een oude brik.
 
Kep t ff nagekeken, maar de 6e is idd carnavalszondag...
Op zich geen probleem natuurlijk (zeker niet voor de niet-carnavallers onder ons), maar het kan zijn dat in diverse dorpjes alles afgesloten is vanwege evt. optochten...
Ook zit je dan vaak te kijken met wagens die op weg zijn naar een optocht, via allerlei leuke 60-80 km weggetjes :P

Ik denk dat we voornamelijk om deze redenen de 6e beter kunnen laten vervallen als keuze in de poll...
 
ff checken.... ik kan alleen de 13e. Alle andere dagen ben ik aan het werk of op vakantie *D .
Mocht het de 13e worden, dan ben ik er (bijna) op zeker bij! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan