6 takt?

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Op de index van motormaniacs staat:

Coming soon:
Zestakt???

Ik begrijp de techniek van 2 en 4 takt. Wat moet ik me voorstellen bij zestakt? :?

Laatst bewerkt:
guz, no offence maar jij doet 1 van de dingen die ik haat aan got (dat computernerdforum).
Een forum is net gemaakt om niet te moeten zoeken. Als je meer/gepersonaliseerde info wil, of zelfs gewoon een discussie op gang wil brengen waar iedereen \'beter\' van wordt.
Denk hier eens over na :)

Ja, maar als zut er hier niet over was begonnen, had ik het niet geweten en was het niet interessant, nu ik van het 6-takt verhaal gehoord heb van Zut vind ik dat interessant, kortom: ik zal eens op internet gaan zoeken!

6takt bestaat. een van japanse auto merken ... al een paar jaar in productie..
Je bedoelt het systeem dat Mazda gebruikt? Dat werkt met een compressor (kan niet zonder) om tijdens de compressieslag nog mengsel te kunnen blijven inblazen. Daarvoor worden de inlaatkleppen dus langer opengehouden dan normaal.

Maar dat zijn dus gewoon 4 slagen, alleen nu met een overlap tussen 2 slagen. Dus meer een 3,5-takt. :)

maar als om iedere scheet vragen worden gesteld loop je je dus wel weer suf te zoeken op zo\'n forums naar iets interessants.

Als iemand nou voor de zoveelste keer vraagt wat we bedoelen met fok of tweakers kan ik je reactie wel begrijpen. Da\'s niet echt een vraag die slim is om te stellen. Vond mijn 6-takt vraagje niet al te dom. Ik zal de volgende keer meteen zelf zoeken en de oplossing in de eerste post meteen erbij zetten ;)

Terug
Bovenaan Onderaan