60 km en drempels

7 jan 2012
128
166
ALMEN
Heerlijk was het vandaag! Lekker weertje, precies goed. De Achterhoek in met de Bandit 1200. Fijn, wat mooi dat dit zo kan... Kom ik op de weg van Hengelo naar Zelhem, een weggetje dat precies past bij mijn gelukzalige gevoel van deze middag: wel gvd!!! 60 km en drempels!?!! Zijn ze nu helemaal gek geworden.
Ik sukkel achter een auto naar Engberts, en daar aangekomen sta ik te kwijlen bij allerlei nieuw en duur spul. Totdat ik me realiseer hoe blij ik ben met mijn ouwe trouwe Bandit, én dat je geen dure Bike nodig hebt om met 60 over de Nederlandse drempels te hobbelen.
Binnenkort maar weer eens met de jongens een weekendje naar d'n Pruus!
 
Lotgenoot!
Ik reed hem tot de reconstructie idd ook dagelijks... Maar die weg is totaal verprutst....
Zonder reden daarbij.
Allemaal chicanes die in het donker levensgevaarlijk worden en die versmalling van de hele weg is al helemaal een gevalletje van geld over de balk :(
 
het ergste zijn nog wel die drempels die midden in een bocht liggen, moet ik helemaal gaan staan en net doen alsof ik op een enduro motor rijdt. B|
 
Ken de weg... woon er 300m vandaan, die wegversmallingen zijn niet alleen irritant ik vind ze ook nog gevaarlijk. weg richting Hummelo netzo.. was eerder ook 80 en nu 60 met drempels. Gelukkig is Duitsland dichtbij :]
 
250cc offroadje kopen, kan je net beetje meekomen op de snelweg en je kan ook met 120km/u over die drempels. Heb er ook een hekel aan hoe alles van 80 naar 60 gaat en vol komt te liggen met die dingen.
 
Het dient de verkeersveiligheid, weten die overheden veel?
 
Die ken ik ook ja, alsof ze bewust motorrijders willen torpederen richting maisveld _O-
Inderdaad, met de auto zijn ze nog niet zo erg (alleen irritant) maar met de motor lijken ze eerder gevaarlijk. Motor wil gewoon rechtdoor wat niet zo handig is in een bocht. :')

Bij mij in de buurt hebben ze ook een weg aangepast, was eerst 50km/u en voorrangsweg. Nu 30km/u en rechts voorrang plus nog optische wegversmalling. VRESELIJK, fietsers inhalen is gevaarlijker en je moet nu steeds volop in de ankers als je ineens een weggebruiker van rechts ziet aankomen. Allemaal onder het mom van extra veiligheid. :r

Hoop echt dat er nu meer ongelukken gebeuren op die weg (als die er al waren). :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan