porky
MF veteraan
Op Zolder eet ik jullie op,niet op de Ring natuurlijk((-;Haha, en jij denkt dat je op een 600 sneller bent dan ikke op m'n 1000?
Ik zeg eerlijk dat ik daar niet hard durf!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op Zolder eet ik jullie op,niet op de Ring natuurlijk((-;Haha, en jij denkt dat je op een 600 sneller bent dan ikke op m'n 1000?
hmm, déjà vu...Haha, en jij denkt dat je op een 600 sneller bent dan ikke op m'n 1000?
Je moet nooit "zomaar" instellingen overnemen uit een blad.En hoe jij dat doet, zou ik graag willen weten.
Ben erg tevreden over mijn veringinstelling op dit moment.(moto73 instelling, alleen achter ingaande/uitgaande demping ietst harder) Maar als het beter kan, heb ik daar altijd oren naar.
Je moet nooit "zomaar" instellingen overnemen uit een blad.
Ga eens naar een goede veringspecialist en laat je fiets afstellen op jouw gewicht en gebruik!
WiP anders eens bij WP langs,die zullen je altijd te woord staan en willen helpen.
Wat een berg helpt bij een R6,is om je voorvering te laten aanpassen.
Je kunt alleen de veren vervangen,maar ook het gehele binnenwerk.
En dat is echt een heeeel verschil.
Een voorvork geheel aanpassen kost ± 450,=Euro.
Of heb je liever dat je de voorkant een keer "kwijtraakt"?
Voorvering is meer dan alleen een telescoop buis met een veer en olie erin.De voorvork geheel aanpassen? Wat is er dan te realiseren?
Tegenwoordig is een 1000cc net zo licht (KG) als een 600, dus dat is geen reden meer voor een 600, al sturen de meeste 600 toch nog steeds iets lichter, maar verschil is veel kleiner geworden.
Echter kan je met 600 cc net zoveel plezier hebben als met een 1000.
Je moet nooit "zomaar" instellingen overnemen uit een blad.
Ga eens naar een goede veringspecialist en laat je fiets afstellen op jouw gewicht en gebruik!
WiP anders eens bij WP langs,die zullen je altijd te woord staan en willen helpen.
Wat een berg helpt bij een R6,is om je voorvering te laten aanpassen.
Je kunt alleen de veren vervangen,maar ook het gehele binnenwerk.
En dat is echt een heeeel verschil.
Een voorvork geheel aanpassen kost ± 450,=Euro.
Of heb je liever dat je de voorkant een keer "kwijtraakt"?
En toch kan je makkelijker sneller op een 600 circuitrijden!
Ik heb beide,een R1 goed afgeveerd op racebanden en een geheel geprepareerde circuit "99 gsx-r600 die zwaarder weegt dan mijn R1.Je moet van heel goede huize komen om op je R1 de gixxer voor te blijven hoor!
Het rijdt gewoon makkelijker.
Bocht uit,vol op het gas.Doe dat op de R1 en je zit vol IN het gras.
Maar ik zal hem 10Mei wel meenemen voor jullie R1-mannen.
Ook mijn straat R6,mits goed afgeveerd,is moeilijk te pakken op stuurweggetjes.
Zegt dit nu iets over de rijder of over de motor?
Ik bedoel dat dit absoluut geen wet is maar een persoonlijke ervaring.
Voorbeeld: Met het wk superbike rijdt ook de superstock, een klasse met 1000 cc viertakten.
Deze jongens zetten op alle circuits natuurlijk scherpe tijden neer. Volgens jouw mening zullen die jongens op 600 cc machine's dus sneller rond gaan. Bewijs hiervoor heb ik niet, maar ik kan het me niet voorstellen.
En dat laatste heb ik ff opgezocht:
Europees kampioenschap Superstock op Valencia (2001): poletijd van 1:40:428 op een GSXR1000
World Supersport op Valencia: 1:39:061 op een CBR600
Beide races zijn in hetzelfde weekend verreden.
En dat laatste heb ik ff opgezocht:
Europees kampioenschap Superstock op Valencia (2001): poletijd van 1:40:428 op een GSXR1000
World Supersport op Valencia: 1:39:061 op een CBR600
Beide races zijn in hetzelfde weekend verreden.
Het is toch geweldig als je met een 1000 op het circuit rijdt, en bij 230 km/h onder volle acceleratie de motor zichzelf door een klein hobbeltje zich vol op het achterwiel zet...heb zelf een gsxr750 en heb er nog geen minuut spijt van gehad.Heb bewust niet voor duizend gekozen,hoewel ik me wel voor kan stellen dat er mensen zijn die dat wel doen.Als je de volle mogelijk heden van deze machine op de weg gaat gebruiken,sgijt je op zijn nl's zeven kleuren stront.Denk aan voorwiel de lucht in bij accelerenen in zijn 4 enzo bij een klein hobbeltje in de weg.Kvind het wel leuk in zijn 1 & 2 maar that's it.Een duizend is gewoon voor de bal's en de mensen die niet op een achterbandje hoeven te kijken.Trouwens van het weekend nog wezen crossen met een r6 met een goeie chauffeur maar die krengen lopen ook gewoon verschrrrrikkelijk hard,Kwist er amper voorbij te komen.Maar dat heeft er ook mee te maken dat de 750 met hogere snelheden zoals 180 + enzo onstabiel aan gaat voelen(bij mij dan).Zal er wel mee te maken hebben dat het allemaal geen drol meer weegt.Maare ik denk dat je op een huidigge 600 op de weg net zoveel plezier of nog meer,kan hebben dan op een 1000
Ruim voldoende... Voor stunten is het iets makkelijker om wat meer te hebben, maar voor gewoon rijden of racen doet een 600je het goed zat... En het is goed controleerbaar... Puur rijtechnisch bekeken heb je aan een 600 ruim voldoende... Voor de extra punch is een 750 of 1000 leuk, maar er zijn maar weinig mensen die een 600je een gebrek aan power kunnen verwijten...Ik heb nog veel plezier op m'n 600 tje.....tis eigenlijk zat.
jaaah heb wel eens paar maandjes in gips gezeten door zulke fratsen,met 230 wil ik 2 wielen aan de grond houden,maar dat heeft volgen mij te maken met de ezel en de steenHet is toch geweldig als je met een 1000 op het circuit rijdt, en bij 230 km/h onder volle acceleratie de motor zichzelf door een klein hobbeltje zich vol op het achterwiel zet...
Op woensdag 27 maart 2002 21:14 schreef own
a) Een duizend is gewoon voor de bal's en de mensen die niet op een achterbandje hoeven te kijken.
b) Maar dat heeft er ook mee te maken dat de 750 met hogere snelheden zoals 180 + enzo onstabiel aan gaat voelen(bij mij dan).Zal er wel mee te maken hebben dat het allemaal geen drol meer weegt