600 of 1000 circuit motor

beginnen op een 1000cc is niet aan te raden want die moderne dingen
hebben echt een pakhuis vol aan pk's ( zelf heb ik er 177 awp) zou eens
kijken naar een 750 , sturen als een 600cc en toch lekker veel vermogen :]
zeker een dikke dikke aanrader: suzuki gsxr 750 uit bijv 2008. top fiets
 
Je had het topic ook rode of gele motor kunnen noemen :P

Krijg je ook de rode, oranje en geele aanhangers :+

Waarmee heb je ervaring op dit moment? Om te beginnen en vooral het sturen te leren zijn 600tje wel fijn. :)
En de rijder maakt nogsteeds het verschil, niet de motor ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je nog niet te veel ervaring hebt, wat is erger denk je, het missen van een rempunt bij 220 km/u of bij 260 km/u.

Ik zeg dat je het verschil niet gaat merken. :+ Want je rempunt ligt bij 220km/u dichter bij de bocht. En als je je rempunt mist, zit je al dichter bij die bocht en heb je dus minstens dezelfde hoeveelheid paniek. ;)

Ik zou voor een 600 gaan vanwege de prijs. Simpel. Beide leveren evenveel plezier, maar de 600 wint dan omdat het goedkoper is.

Overigens doe ik het zelf anders. Ik rij gewoon een ouwe 900cc Fireblade. Minstens net zo goedkoop als een 600, evenveel pk's, maar wel 30Nm meer trekkracht. ;)
 
He' bananeman goeie vraag.
Waarom rij je op een circuit.
Ik vooral voor het plezier en om zo hard mogelijk de bochten te nemen (nog lang niet hard genoeg :N ) .
Hard rechtuit kan toch iedereen :+ .
Dus 600 cc .
 
Het is toch niet dat je moet winnen of zo? Is het niet gewoon de bedoeling om zo vlot mogelijk rond te gaan met de motor die je hebt? Want waar ga je het snelste mee rond gaan met weinig ervaring, een standaard 1000 of een 600 in heuse racetrim?
Ik zou dus zeggen, een 600 en geniet van van de rondjes die je daarop doet en wanneer je die volledig onder controle hebt, dan een 1000.
dit topic staat bij ZAC, ZAC staat voor Zomer Avond Competitie. Dat woordje Competitie betekent dat het een wedstrijd is, en je dus probeert te winnen.

Anders had het wel ZAT geheten, Zomer Avond Tourclub.
 
dit topic staat bij ZAC, ZAC staat voor Zomer Avond Competitie. Dat woordje Competitie betekent dat het een wedstrijd is, en je dus probeert te winnen.

Anders had het wel ZAT geheten, Zomer Avond Tourclub.
Er is geen Algemeen Circuitrijd Forum ofzo, en dit forum wordt voor beiden gebruikt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan