600-r of 750-r Als Beginneling

Status
Niet open voor verdere reacties.

SlickRick

Rookie
5 aug 2004
26
0
Brunssum
Hallo Luitjes

Ik ben van plan om op korte termijn een leuk racertje te kopen, als eerste motor.
Ben zelf vrij lang (1.93m) en ik vraag me het volgende af:
Zou een GSX-R 750 ook een mogelijkheid zijn om mee te beginnen? Of maakt die 150cc x-tra zoveel verschil uit dat je zegt van nou, beter niet om op te beginnen? Heb namelijk vergelijkingstests gelezen in de Motor, daar stonden een aantal 1000-ers op rij met een 750 ertussen, en hij kon toch behoorlijk meekomen, zeg maar, behoorlijk tot zéér! Ook heb ik gehoord dat als je een maand rijd op een 600-er dat je al gewend bent aan de snelheid en dat het al gewoon is. Ik denk zelf dat een 1000-er wat hoog gegrepen is om op te beginnen, beter kun je eerst eens leren motorrijden op een 600 en dan bijv. na een jaar switchen naar een 1000-er. Mij leek een 750-er wel een leuke middenweg. Dus.

B.V.D. Voor e.v. Replies Groetjes Slick

P.S. Mocht het toch een 600-er worden, wat vinden jullie dan, R6 of Gixxer 600-R
uit '99 of '00 of '01 :]
 
Hier zijn al heel veel topics over. Zoek maar eens op 'beginner' of 'beginnersmotor'.

Momenteel loopt er in dit topic ook een discussie over: iemand ervaring mee?. Steek daar je licht eens op. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan