600 SRAD, dipt rond 8500-9000 rpm

Gixru

MF'er
20 aug 2005
223
2
Zwolle
Afgelopen zaterdag voor het eerst met mn GSX-R 600 SRAD circuitfiets voor het eerst op het circuit gereden. Ik merkte dat ie aardig wat moeite had om goed te lopen (lees niet af te slaan) onder de 5000 rpm. Nu is het een 600 en kom ik daar dus niet zo snel onder.

Wat wel erg vervelend is, is dat er ook een behoorlijke dip zit rond de 8500-9000 rpm. Da's vooral vervelend omdat dat het toerental is waar ik enkele bochten mee uitkom. Dat trekt dus niet lekker weg.

Weet iemand misschien waar dat aan kan liggen en wat ik daar aan kan doen?

Rob
 
'k heb dat met mijn circuit srad ook, deze dip is er moeilijk uit te krijgen.
'k heb al een k&n lucht filter en dynojet geplaatst. en ook hoger kelken .
is iets beter maar een vlakke curve krijg je niet, blijft steeds een dip.
nu heb 'k vooraan een tandje minder genomen en achter aan één tot 4 tanden meer afhankelijk van circuit.
van welk jaartal is uw srad ? 'k heb een 97 , bij een 98 tot 2000 is de 2de versnelling iets anders gegeard waardoor hij ook daar in beter opneemt.
 
Laatst bewerkt:
Heb er één uit '98. K&N en dynokitje zitten er al in. Tandwiel voor is een tandje minder en achter eentje meer. Maar de tandwielen hebben volgens mij niets met de dip te maken. Dat zou ik dan volgens mij over de "hele lengte" moeten merken.

Misschien moet ik 'm maar een keer op een bank zetten inderdaad.
 
Lijkt me een strak plan, want het lijkt erop dat je afstelling niet goed is. Juist na het monteren van een dynokit is het van belang de afstelling goed te laten regelen. Ik heb eens een motor gehad met zo'n dynojet kit die erg beroerd liep en veel te rijk. Dit omdat de vorige eigenaar hem nooit goed af had laten stellen.
 
Ik heb zelf een '97-er SRAD 600 met een K&N, Dynokit en Viperdemper. Deze is netjes afgesteld door Ruud Frederiks en er zit geen dipje of niks in. Waarschijnlijk is het te vinden in de afstelling.

Mijn vriendin reed een SRAD uit '98 met een Dynokit en Laserdemper, maar was niet afgesteld. Zo kon je heel goed merken welke wel was gedaan en welke niet. Die van mij liep een stuk "vloeiender" of netter. Qua pk's heeft ie niet veel gewonnen (1-3 uit m'n hoofd), maar hij was veel handelbaarder zo.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
 
met de tandwielen verander je inderdaad niks aan uw curve maar je rijdt dan meestal wel boven die 9000tr op circuit, dus boven de dip.
mijn heeft zo'n 11u op testbank gereden, verschillende naalden, sproeiers, verschillende carburatoren (97 en 98 opgezet) openingluchtfilterkast vergroot,kelken veranderd enz is beter dan voorheen maar toch zie je de dip nog steeds. Dip zou er volgens Ruud Frederik moeilijk uit te krijgen zijn.
moet wel zeggen dat 'k de dip op de weg nooit gevoeld heb tot 'k op circuit begon te rijden,
beste dat je kan doen met uw moto is op de bank stellen dan weet je direct wat er mis is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan