600 Turbo

dy-hards

MF veteraan
6 feb 2006
1.470
0
Winter projectje :+
Een 600 Turbo met schade kunnen kopen....
Schade was te overzien en veel potentie!!
full
 
Eerst de aandrijving uit elkaar bij maximaal gas en gas los slipte de koppeling door.
full
 
Probleem is duidelijk de platen kunnen slippen door een te slappe drukgroep.
Upgrade setje op de kop kunnen tikken.
full
 
De drukgroep eruit en slijtvaste beplating die de continue aandrijving zullen gaan garanderen.

Bijkomend voordeel dat er een achteruit op gebouwd kan worden nu!!
Altijd handig als je een keer een grindpaadje neemt en er ook weer uit wilt!
full
 
Met de geupgrade koppeling en de rest van de motor laat het ook toe:
Drijfstangen, opnemers, lagering.
Moet er toch nog meer vermogen in.
Dus een verdubbeling vna het vermogen:
Maar mn:
Vriendin anex vrouw anex geloof... en sinds kort ook iets met verzekering blijkt.
"Dat gaat NIET gebeuren dat kan ik je verzekeren" DUS.
Excuus dat hij er langer mee kon rijden trapte ze niet in!

Plannetje gaat nog ff in de ijskast! Over jaartje,,,,, misschien volgend winter projectje.

full
 
Laatst bewerkt:
De gashendel gemodificeerd.
Rubbere overbrenging verweiderd, geen turbo lag meer tussen denken dat je gas geeft en respons.
Hendel ook omgedraaid waardoor de handle lichter en directer te bedienen is.
full
 
Sinds de lockup clutch kan de motor 2 kanten op draaien.
Dus de eneriestroom naar de motor mag in dit geval reversible worden.
Voorbereidingen getroffen om dit mogelijk te maken.
full
 
En weer op zn pootjes. En schakelaar gemonteerd.
Klein detail voorspat bord wat hoger gezet.
Dit is meer in lijn met de speling die achter al aanwezig was.
Voorlopig is het een kruising tussen een fighter en een crosser.
Hier in de buurt wordt veel verbouwd en opgebroken waardoor de vering nogal tot het uiterste getest wordt.
En sinds de lak er nog redelijk op zit wil ik die niet meteen beschadigen.

Toekomstige aanpassingen.
Dikke brulpot eronder.
Verlichting op orde maken.
Mogelijk een jerry T dubbele swinger achter.
full
 
:} :}

Koppel: eehh ik heb er nog een ex-pliesie motor naast. Dus wat voor koppel; een streetfighter en pliesiemotor. Maar vlak het krukas-koppel niet uit hij is binnen 2 seconden op topsnelheid!

Hoeveel Bar: de banden zijn massief. dus atmosferisch! ;) Maar bij heel veel gasgeven onstaat er overdruk in de accu dus dan rijdt hij met overdruk ja.


@ Henk, ik heb hem moeten limiteren, hij bleef slippen met dit weer.

Zo dat heb je nog best snel gedaan zeg.
Wat voor koppel heb je nu en op hoeveel bar rij je?


_O- _O- *O* *O* :+

hulde

:}
 
:}
Ik heb er precies zo een voor mn zoontje!
Alleen zet die em expres tegen de eettafel zodat ie een burnout kan maken 8-)

Misschien is het een idee om de aandrijving op 2 wielen te maken (dubbele burnouts).
Maar iig was het een leuk projectje op te lezen _O-
 
Laatst bewerkt:
_O-
Bij mij hangt hij voorover over het stuur als hij door de bladeren rijdt, dan "spuiten" de bladeren weg. (lees slipt het wiel)

Heb er idd over gedacht om 2 wielen tegelijk aan te drijven... maarja dan krijgt hij hem niet meer de bocht om met die giga grip :+

:}
Ik heb er precies zo een voor mn zoontje!
Alleen zet die em expres tegen de eettafel zodat ie een burnout kan maken 8-)

Misschien is het een idee om de aandrijving op 2 wielen te maken (dubbele burnouts).
Maar iig was het een leuk projectje op te lezen _O-
 
_O-
Bij mij hangt hij voorover over het stuur als hij door de bladeren rijdt, dan "spuiten" de bladeren weg. (lees slipt het wiel)

Heb er idd over gedacht om 2 wielen tegelijk aan te drijven... maarja dan krijgt hij hem niet meer de bocht om met die giga grip :+
Kleinere velgen dan? die draaien wat harder })
 
Een rooie nog wel! Met de orginele turbo-bestickering :}
Ik zou 2 accu's in serie zetten. Voor eventjes kan dat best ;).

Wel netjes gedaan btw.
 
Heb hem zien rijden, niet even wennen aan de bike en het nieuwe vermogen maar gelijk vol uit ervandoor :] !!!!

Als dat maar goed gaat........
 
Terug
Bovenaan Onderaan