600cc

Ik rij zelf gixxer750 k4 en als je weet hoe vaak mensen tegen mij zeggen waarom rij je maar op een 750 en niet op een duizend? En ik altijd maar uitleggen waarom ik geen 1000 wil, daarna zie ik ze altijd bedenkelijk kijken en zichzelf afvragen waar hebt ie het over.Maar ja lekker belangrijk ik weet zelf wel beter.
 
Het is ieder zijn ding..
Zit je graag hoogtoerig 15000-16000rpm : 600cc..
Meer koppel onderin, en schakellui; 1000cc
750cc = tussenin..

Om dan nog maar te zwijgen over verschil tss 1-2-3-4-.. meeer cilinders

Ik zou effe zelf proberen..
Maar een 1000cc SS is sneller als een 600cc SS (op een laptime).
 
en de echte kenner weet dat het niet om Pk's maar om Nm's draait

(helaas heeft mijn brommer niet zoveel van beide :+ )

:z

De echte kenner weet dat het uiteindelijk een questie van vermogen is.......

(ligt er wel aan wanneer/waar je dat vermogen hebt, daar zorgen die Nm's bij lagere toeren voor, toerental maal koppel is vermogen)
 
en de echte kenner weet dat het niet om Pk's maar om Nm's draait

(helaas heeft mijn brommer niet zoveel van beide :+ )

Mijn brommer heeft van beide lekker veel en dat bevalt toch wel erg goed. Maar mijn vorige, een ZZR600 is niet vaak ingehaald in de 8 jaar dat ik ermee heb gereden. Ik heb daar veel lol mee gehad en je kunt daar heel erg snel je rijbewijs mee kwijt rijden.
 
Laat je niet gek maken door dat ge-o'h over 900+ cc.
Een 600 cc'tje gaat toch hard zat. Als je de ruimte hebt kan je toch de 250+ km/u met gemak halen. Weleens iemand horen zeggen die vaak op de Neurenberg Ring heeft gereden, "die gasten met een 600 kenne veel sneller op het gas dan die jochies op een 1000."

Tegenwoordig halen ze zo'n beetje 115-120+ pk's en iets van 60-70 Nm. Maar wat is er mooier dan het geluid van 9000 toeren? *D



13.500 toeren :)
 
Ik kreeg al commentaar van mensen omdat ik een nieuwe Gixxer 600 kocht als eerst motor, dat is ook zo'n zelfde soort discussie punt. Het is allemaal snel genoeg en ik vind het toerenbereik van een 600 inderdaad erg mooi.
 
Na 6 jaar ER-5 gereden te hebben (25kw) eindelijk het geld bij elkaar voor een nieuwe bike. vanaf 20 januari rijd ik een 600 cc Bandit en Owww wat rijd dat lekker zeg. proefrit was al iets uitgelopen daardoor hihi... en voor mij voldoende vermogen voor de komende tijd :]
 
Als je tegen niet-motorrijders zegt dat je 'maar' 250 cc hebt, denken ze ook dat je net de 110 kan halen (bij sommige motors is dat ook zo CB250 :X ), maar die van mij haalt toch echt wel de 170.
 
Mensen die zo redeneren krijgen van mij niet eens aandacht. Ik ben express teruggestapt van 1000 naar 600cc en rij harder dan ooit tevoren (in de bochten).
 
Xeg altijd dan iets in de trant van: maar ik hoef niets te bewijzen.

En als ze door-klepze*ken laat ik ze Acceleratie (A) is vermogen (P) gedeeld door massa (M) narekenen. O-) :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan