600RR '04, of toch een VFR400R/FZR400RR?

600RR/VFR400R/FZR400RR?

  • Doorsparen!

    Stemmen: 7 31,8%
  • Ruil in die NTV voor... ?

    Stemmen: 1 4,5%
  • VFR400R

    Stemmen: 13 59,1%
  • FZR400RR

    Stemmen: 1 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    22

Basia

MF veteraan
5 sep 2003
3.679
0
Zit een beetje te worstelen en zou wat hulp goed kunnen gebruiken. Momenteel rij ik op een NTVtje, vooral voor woon-/werkverkeer. Het circuit trok al, maar na de Ladies Day op Assen nog meer!

Mijn droommotor is de 600RR in het blauw:
0101cbr60rr_200311.jpg


Probleem is dat ik geen 12000 euri heb '(

Ik ben naar alternatieven gaan kijken en kwam uit bij de VFR400R en de FZR400RR. Deze zijn een stuk betaalbaarder! Zelf vind ik de VFR het mooist van de twee.

Wat vinden jullie? Langer doorsparen zodat je echt wat moois hebt (600RR) of iets bereikbaarders kiezen waar je eerder plezier van hebt? Waar ik ook mee het circuit op kan?

Hieronder de foto van de VFR:
full
 
En een fotootje van de FZR400RR:

full


Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, thanks!
 
Ik zou eerst voor de VFR400 gaan... Heerlijke stuurfiets en redelijk waarde vast.
De 600RR heeft een berg vermogen en dat gebruik je voorlopig toch nog niet.

Dus eerst lekker knallen op een wat lichtere, vergevingsgezindere fiets....ondertussen door gaan met sparen en dan over 2 jaar ofzo voor iets zwaarders kiezen.
 
Ik weet nie hoe het zit bij de FZR rr, maar de onderdelen van een vfr rr zijn zeer lastig/lange termijn te krijgen. Neem dat dus mee in je overweging. ;)
 
zo'n VFR ziet er toch ook schitterend uit? hoef je je niet voor te schamen. En stuurt ook als een scheermes over het circuit.

Ik zou zelf voor zo'n VFR gaan. kun je iig lekker rijden en hem weer inruilen als je genoeg hebt gespaard voor een 600RR. (op zo'n VFR zul je niet zo heel veel afschrijven, mits je hem heel houdt, dus dat is weer gunstig)
 
de VFR400R is een bruut dingetje, het is een heerlijke stuurfiets en je soms ben je net zo snel als een zware motor die een andere baan moet rijden door zijn gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit een VFR400 gereden en ik kan niet anders zeggen dan dat het fantastisch rijdt.
Ik zag mijn oude VFR laatst weer te koop staan op marktplaats voor bijna hetzelfde bedrag als dat ik hem gekocht heb, dus dat waardevast zijn klopt wel aardig. FZR kan ik niet over oordelen, heb ik niet op gereden maar ziet er wel mooi uit. Succes met je keuze......
 
Waarom ga je niet voor een FZR 600.
De prijs is ongeveer gelijk aan die van de 400 je hebt alleen wat meer vermogen tot je beschikking.
 
Hey Basia

De RR is ook mijn droommotor. Voor mij wordt het hopelijk eind augustus werkelijk ( moet ook nog sparen :( ). Het is wel Jammer dat je niet in België woont. Daar is de 600RR nog eens in prijs verlaagd ===>een 9000€ kost hij nu. Ik weet niet hoe het bij jullie zit,maar als je een moto invoert van Duitsland naar België dan betaal je nog geen 100€. Mischien kan je zo een optie overwegen?? Indien deze optie niet mogelijk is zou ik voor de vfr400rr gaan. Vind ik een lekker bike en je kan er ook vele andere ridjers belachelijk mee maken. Hij stuurt naar het schijnt zeer goed. Kameraad heeft op Croix met zijn zxr400 vele 600tjes en 750tjes achtergelaten ( ivm uitremmen).

Mvg Yannickawa

PS: zit je nog met een 25kw beperking ofzo?
 
Hey Basia

De RR is ook mijn droommotor. Voor mij wordt het hopelijk eind augustus werkelijk ( moet ook nog sparen :( ). Het is wel Jammer dat je niet in België woont. Daar is de 600RR nog eens in prijs verlaagd ===>een 9000€ kost hij nu. Ik weet niet hoe het bij jullie zit,maar als je een moto invoert van Duitsland naar België dan betaal je nog geen 100€. Knip

PS: zit je nog met een 25kw beperking ofzo?

Hmmm... 9000 is al een stuk minder dan 12000 maar op korte termijn ga ik dat helaas niet redden, helaas!

Ik zit niet met een 25 kw beperking, dus dat is niet bepalend voor mijn keus.
 
Ik zou ook voor de VFR gaan, errug mooi en stuurt als een scheermes. Bijna alle zwaardere motoren houden je niet bij op een stuurcircuit.
Je kan ook gerust zeggen dan een NC30 (dus de laatste VFR400R) gewoon zn waarde houdt. Het zijn collector items geworden.
Veel succes! *D
 
is de gsxr 400 ook niet iets ???

1988_GSXR400_500.jpg


88 model

1995_GSX-R400_blue_520.jpg


95 model
ff de specs

The GSX-R400 got a new frame (GK73A) and new overall appearance in 1988. The new model was presented in February 1988. The redesigned GSX-R got once again new fairing and shorter wheelbase, but the weight increased a bit because of the stronger new chassis. A racier version with shorter wheelbase, different suspension and gearing, GSX-R400 SP, was presented.

Overall Length: 1 995 mm (78.5 in)
Overall Width: 695 mm (27.4 in)
Overall Height: 1 110 mm (43.7 in)
Wheelbase: 1 375 mm (54.1 in)
Dry Weight: 160 kg (352 lbs)
Engine type: Water-cooled 398 cc inline-4, DOHC, 16 valves. 59 hp/ 12.000 rpm, 3,9 kg-m/ 10.500 rpm.


ik heb het 85 model
 
Laatst bewerkt:
Owjee, nog meer modellen om uit te kiezen... :o

Persoonlijk vind ik de VFR net iets mooier, kwestie van smaak natuurlijk.

Heb wel proefgereden op de GSX R 600 '04(dezelfde dag als mijn proefritje op de 600RR). Vond het geluid van de Honda ook iets mooier. (geen idee of dat een goeie vergelijking is) Nogmaals, smaken verschillen, maar bedankt voor de tip! :)

Vind die van '95 toch ook wel erg mooi hoor!
 
Owjee, nog meer modellen om uit te kiezen... :o

Persoonlijk vind ik de VFR net iets mooier, kwestie van smaak natuurlijk.

Heb wel proefgereden op de GSX R 600 '04(dezelfde dag als mijn proefritje op de 600RR). Vond het geluid van de Honda ook iets mooier. (geen idee of dat een goeie vergelijking is) Nogmaals, smaken verschillen, maar bedankt voor de tip! :)

Vind die van '95 toch ook wel erg mooi hoor!

Edit: verkeerde knopje geklikt |(
 
Ik vind het jammer dat de 'kontjes' van de wat oudere modellen allemaal zo lelijk zijn. Is het mogelijk om bij bijv. de bovenstaande Suzuki een nieuwe kont te plaatsen?
 
Ben ik wel een beetje met je eens, ze zijn iets te dik naar mijn mening, maar goed, ze zijn dan ook niet zo jong meer en een stuk betaalbaarder. Heb al wel diverse fotootjes gezien van VFRtjes e.d. met aangepast kontje, erg :9~
 
Ik zeg,,,,,


Waar is de KAWASAKI ZXR 400 gebleven, dit is ook een prima
fiets, trekt in 4.1 seconden naar honderd en een top van 210 km/p/u

En volop onderdelen !!!

104122
 
Ik zeg,,,,,


Waar is de KAWASAKI ZXR 400 gebleven, dit is ook een prima
fiets, trekt in 4.1 seconden naar honderd en een top van 210 km/p/u

En volop onderdelen !!!

(Afbeelding)

Je was me net voor,...de kawas oogt tenminste niet zo IEL!!

VFR 400 moet je een hoop geld voor neerleggen,..en zoals al eerder gemeld,..onderdelen zijn "slecht" verkrijgbaar!!

HP in eemnes heeft er nog een staan,..althans de laatste keer dat ik er was!
Leuk fietsje,,,..vind m alleen wat iel dus!!!

Ga voor de Kawa zou ik zeggen.

Succes met je keuze!
 
VFR 400 moet je een hoop geld voor neerleggen,..en zoals al eerder gemeld,..onderdelen zijn "slecht" verkrijgbaar!!

Dat van die onderdelen vind ik een goeie, is al eerder gezegd geloof maar idd handig om mee te nemen in m'n besluit.

Die VFR waar ik bovenin een fotootje van heb geplakt is 2750 eurootjes. Heb bij motoroccasion gekeken, Kawa's beginnen vanaf 3000 euro of meer. En ehhh.. ik hou niet van dat groen :X
 
Waarom een 400 als je eigenlijk een 600RR zou willen?

Waarom bijv. niet een ZX6R, CBR600F of GSX-R600 oid van rond '98 bijv.? Met een beetje zoeken moet je die wel vanaf € 5000,- - € 6000,- kunnen vinden.

Edit: zie net dat je budget nog wat lager ligt. :z
 
ik zou gaan als je voor een 400 wil gaan voor een zxr 400 of fzr400, maar waarom niet gewoon een cbr600 of een fzr600
 
En ehhh.. ik hou niet van dat groen :X

Dat groen vind ik persoonlijk ook niet echt geweldig. Maar op marktplaats staat ook een rode zxr 400 voor € 3200,-
Klik http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/kawasaki/25621.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dzxr%2B400 (hier) voor de advertentie.

25621.jpg
 
Ik weet nie hoe het zit bij de FZR rr, maar de onderdelen van een vfr rr zijn zeer lastig/lange termijn te krijgen. Neem dat dus mee in je overweging. ;)


nee hoor.

ik heb dus flink wat moeten vervangen aan de motor, en alles was binnen een week te
krijgen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan