600RR dyno@PHC Ritzen

Wicked

MF veteraan
19 apr 2003
2.745
1
Limburg
Kleine evolutie van de RR na enige aanpassingen ;)

dyno1.gif


Na laatste aanpassing.

cbr600117.jpg


Met db-killer (E-gekeurd)

cbr600111.jpg
 
Was misschien nog wat uit te puren door een klein 'foutje' wat Paul had kunnen wegwerken maar zouden beetje compromis hebben moeten sluiten omdat de PCIII hier tekort schoot. Hebben het zo dan maar gelaten.
Is voorlopig gedaan met geld uitgeven ;) Is nog wel een en ander aan gedaan zoals vering en dergelijke. En nu hopen op beetje deftig weer volgende week dat ik hem nog eens kan losgooien op circuit.

En Martin hoe zijn de vooruitzichten voor het genezingsproces ?
 
Laatst bewerkt:
117.9 :? Damn. Netjes!

Misschien kan iemand me hier een zinnig antwoord op geven. Dat 'opvoeren' van je bike is natuurlijk wel leuk, maar WAAROM? Koop dan toch gewoon een CBR1000, toch :? Wat schiet je er mee op om een 600 op te leuken?
 
De laatste wijziging heeft ietsje van max koppel afgenomen maar daardoor loopt ie iets beter door op. Loopt als een speer en tandje kleiner helpt nog eens.
Ben niet ontevreden :} Als ik hem heel kan houden krijgt hij misschien in de winter een extra behandeling :]
 
117.9 :? Damn. Netjes!

Misschien kan iemand me hier een zinnig antwoord op geven. Dat 'opvoeren' van je bike is natuurlijk wel leuk, maar WAAROM? Koop dan toch gewoon een CBR1000, toch :? Wat schiet je er mee op om een 600 op te leuken?

gewicht? looks?
 
Waarom geen 1000 ? Tja rij eenmaal graag met 600. Hou van dat toeren jagen.
En een 1000 is nog altijd iets anders. Die dingen zijn beresterk (koppel) en kan je wat minder aan dat gas jengelen zonder in een ongeluk terecht te komen ;) Bovendien heb ik die RR al vanaf begin 2003.

Nee een ander is dat ik wel eens iets anders wou dan de std machines. Daarom dat ik het gedaan heb. Begint zoals altijd klein en onschuldig maar uiteindelijk begin je er toch aan te veranderen.

Setup ? Op motorisch gebied is er niets verandert. Enkel andere luchtfilter, volledig uitlaatsysteem, PCIII en andere inlaatkelken.

BTW, vering is ook volledig verandert en dat stuurt heel wat anders als std setup.
Ben het ondertussen al gewoon maar telkens ik er iemand op laat rijden verschiet die toch hoe snel dat machientje de bocht om wil ;)
 
Netjes zeg! Binnenkort moet ik ook maar eens op de bank...kijken wat de mijne doet met een PCIII, BMC luchtfilter en Laser Xtreme demper...

Zie ik het goed dat je met de standaard luchtpjpen meer vermogen hebt als met die carbon dingen?
 
Inderdaad. Nu ik heb daar enig commentaar op gekregen van desbetreffend raceteam.
Nu, het probleem is een beetje dat je die dingen niet echt kan testen op een normale bank. Je hebt er eentje nodig waarbij er ram-air wordt gesimuleerd. Zo zijn er maar een paar in Europa. Daardoor zou er bij hogere snelheden minder turbulentie optreden en daardoor wel een hoger vermogen realiseren.
Daarbij heb je nog eens dat de blokjes waarmee zij rijden wel een totaal andere karakteristiek hebben en in niks nog vergelijkbaar zijn met de std.
Ik heb er zelf geen studie aan gewijd maar laten we zeggen dat mocht ik een paar jaar eerder die dingen hebben gehad dan had ik ze zelf op unief gesimuleerd bij verschillende snelheden.
Is dus beetje koffiedik kijken.
Net terug van ritje blazen en werkelijk dat ding komt tot leven eens voorbij de 9k rpm. Loopt nu los met tandje kleiner de begrenzer in zijn 6de !!! Loopt nog altijd even snel als met std gearing nu. :}
 
Ben je toevallig bij Paul geweest afgelopen weekend voor dyno ???
Zag daar Helldesker staan op papier als ik mij niet vergis :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan